Citat:
Ursprungligen postat av
Carma
Jag håller med. Rubriken är väldig missvisande. Detta är en djup tragiskt olyckshändelse. Jag lider med föräldrarna. Samtidig måste man kunna diskutera metoder att förhindra liknande olycka att inträffa igen. När föräldrarna ge barnet poppade popcorn så är det nästan oundvikligen att det finns opoppade popcorn i botten av skålen. Även om man skulle försöka ta bort dessa så är det fortfarande möjlig att missa några kärnor. Jag har därför gett förslag att man kanske skulle mixa popcorn i mixer så att eventuellt opoppade popcorn försvinner? Det är storleken på matbiten som gör att såna olyckor kunnat ske. Görs maten bara tillräcklig finfördelat så kan det inte täppa till luftstrupen.
Precis. Att mata sina barn med så "svårsmält" mat som popcorn de facto är, till en sån liten individ, är inte direkt nåt man hamnar på nån Top 10 smartest parent-lista för.
Man måste ju tänka lite som förälder och BÖR veta om att popcorn är ett snack som fastnar i tänderna (vad händer då med en liten baby som inte vet hur man pillar loss det som fastnat i tänderna med tungan?) t.ex
Det var ett smart förslag du gav med mixer. Det kommer jag bära med mig.
Tack