• 4
  • 5
2016-01-31, 17:29
Medlem
Ils avatar
Det var en tragisk olyckshändelse!
Ja var dumt att låta småbarnen äta popcorn. Men det är inget i jämförelse med dumheten hos dom vuxna internetexperterna som sitter bakom tangentbordet och knappar in sina empatilösa tankar om händelsen på flashbacks forum.

Ni representerar det vidrigaste en människa kan vara väl, jag avskyr verkligen såna som er.
Citera
2016-01-31, 17:53
Medlem
rEEgs avatar
Jag kan inte se nånstans i artikeln att dom matade barnet med poppade popcorn?

Det är ju bara fastslaget att Nova fick i sig popcornsKÄRNOR, òch vilken inhuman varelse matar sina barn med popcornskärnor? Dessutom flera stycken?

#popcornkills
Citera
2016-01-31, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rEEg
Jag kan inte se nånstans i artikeln att dom matade barnet med poppade popcorn?

Det är ju bara fastslaget att Nova fick i sig popcornsKÄRNOR, òch vilken inhuman varelse matar sina barn med popcornskärnor? Dessutom flera stycken?

#popcornkills

Jag håller med. Rubriken är väldig missvisande. Detta är en djup tragiskt olyckshändelse. Jag lider med föräldrarna. Samtidig måste man kunna diskutera metoder att förhindra liknande olycka att inträffa igen. När föräldrarna ge barnet poppade popcorn så är det nästan oundvikligen att det finns opoppade popcorn i botten av skålen. Även om man skulle försöka ta bort dessa så är det fortfarande möjlig att missa några kärnor. Jag har därför gett förslag att man kanske skulle mixa popcorn i mixer så att eventuellt opoppade popcorn försvinner? Det är storleken på matbiten som gör att såna olyckor kunnat ske. Görs maten bara tillräcklig finfördelat så kan det inte täppa till luftstrupen.
Citera
2016-01-31, 19:14
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Jag håller med. Rubriken är väldig missvisande. Detta är en djup tragiskt olyckshändelse. Jag lider med föräldrarna. Samtidig måste man kunna diskutera metoder att förhindra liknande olycka att inträffa igen. När föräldrarna ge barnet poppade popcorn så är det nästan oundvikligen att det finns opoppade popcorn i botten av skålen. Även om man skulle försöka ta bort dessa så är det fortfarande möjlig att missa några kärnor. Jag har därför gett förslag att man kanske skulle mixa popcorn i mixer så att eventuellt opoppade popcorn försvinner? Det är storleken på matbiten som gör att såna olyckor kunnat ske. Görs maten bara tillräcklig finfördelat så kan det inte täppa till luftstrupen.

Precis. Att mata sina barn med så "svårsmält" mat som popcorn de facto är, till en sån liten individ, är inte direkt nåt man hamnar på nån Top 10 smartest parent-lista för.

Man måste ju tänka lite som förälder och BÖR veta om att popcorn är ett snack som fastnar i tänderna (vad händer då med en liten baby som inte vet hur man pillar loss det som fastnat i tänderna med tungan?) t.ex

Det var ett smart förslag du gav med mixer. Det kommer jag bära med mig.

Tack
Citera
2016-01-31, 19:19
Medlem
faktiskt så tycker jag att små kärnor från popcorn rimligen borde kunna åka ner. att de då skulle kunna hamna i lungorna är en annan fara. ungen måste ha grabbat en näve kärnor o moffat i sig samt studsat runt så de hamnade fel.
men ett ett två popcorn till en unge på nära två år känns som en grej som skulle vara ok. det viktiga med små barn är att de behöver sitta upp (inte ligga ner) och sitta still när de äter. tror det brast på någon av punkterna
mängd åt gången eller aktivitet under ätandet. möjligen sjukdom som tex slem i halsen kan ha bidragit.
dock ger bhv kurser i detta men det krävs att man deltar förstås och många väljer bort det.
Citera
2016-01-31, 22:04
Medlem
Tror att små barn stoppar de mesta i munnen...
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in