• 1
  • 2
2016-01-30, 09:23
Medlem
http://www.skovdenyheter.se/article/...er-gangstalle/

Citat:
Det var när en kvinna skulle hämta sina barn på förskolan på fredagen som hon upptäckte två personer som spände upp en ståltråd över en gångbana vid Timmervägen. Tråden ska enligt uppgift ha fästs i stängslet som omgärdar förskolan och en lyktstolpe på andra sidan gångbanan.

Personerna som spände upp ståltråden ska enligt kvinnans signalement vara pojkar mellan 15 och 17 år och hon ska ha sett dem vid tidigare tillfällen.

Någon som vet mer eller känner igen packet från filmen?
(Försöker ta bra Full HD-bilder på båda men lyckas inte).
Senast redigerad av testforumet 2016-01-30 kl. 09:36.
Citera
2016-01-30, 10:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Mycket stört beteende. Är det två 17-åringar så är det två eljest killar, asp-folk. Att tillsammans finna njutning att se andra skadas visar på en ganska rejäl empatistörning...
Citera
2016-01-30, 11:07
Medlem
Onanizts avatar
Härligt om man kommer på cykel...
Citera
2016-01-30, 11:07
Medlem
Willy-45s avatar
Sånt där fanns det folk som höll på med på 50-talet.
Oerhört effektivt om man vill ta livet av människor..
Att det dykt upp nu igen är milt obehagligt.
Citera
2016-01-30, 11:14
Medlem
Försöker ta bra bilder såg detta på Facebook hon har inte ens lyckats få med ansiktet på någon av dom o filmen var 5 sekunder. Att hon skulle ha skällt på dom utan att kunna få en bild eller bara se hur dom såg ut är nog bara överdrift.

Från hennes inlägg på Facebook

Måste varna alla. När jag skulle hämta barnen från dagis så upptäckte jag att två idioter hängde upp ståltråd från dagis stängslet till lyktstolpe. Dvs över gångstället. Jag frågade dessa idioter vad dom höll på med men dom kaxade bara tillbaka och sa att jag skulle skita it. Då skällde jag på dom och ringde polisen direkt. Vet inte dessa idioter att dom kunde skada någon? Ståltråden syns inte på nära håll så hur skulle någon kunna upptäcka den om en cyklist kom cyklandes där? Vad var meningen med detta? Ville ni skada någon? Hur dumma i huvudet kan ni vara?
Trots det korta klippet så polisanmälde jag detta och HAR lämnat in Ståltråden. Det som gjorde mig så förbannad var att cirka 4 andra gick förbi utan att reagera!! Seriöst tänk om någon skulle få huvudet avhuggen? DELA detta så inte idioterna gör om det. Ska försöka få fram bilderna på dessa två. Dessa killar var mellan 15-17 år. Ena mörkhyad och den andra hade en invandrarbakgrund. Ska göra allt för att ni ska åka fast!! Svin!!
Citera
2016-01-30, 11:24
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Var den mörkhyade adopterad och den andra från Finland?
Citera
2016-01-30, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Mycket stört beteende. Är det två 17-åringar så är det två eljest killar, asp-folk. Att tillsammans finna njutning att se andra skadas visar på en ganska rejäl empatistörning...

Ryd är ett väldigt invandrartätt område (fler invandrare än svenskar). Att döma av klädseln kombinerat med platsen skulle jag tippa på att det helt klart rör sig om "blattar"
Citera
2016-01-30, 15:45
Medlem
man hör ju om sådant här titt som tätt, precis som man hör om pålar i vattnet under hopptorn.
men jag har aldrig hört talas om varken någon som har skadat sig eller dött.
har jag bara inte läst på tillräckligt?
Citera
2016-01-30, 17:06
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
man hör ju om sådant här titt som tätt, precis som man hör om pålar i vattnet under hopptorn.
men jag har aldrig hört talas om varken någon som har skadat sig eller dött.
har jag bara inte läst på tillräckligt?

inte sökt bara nåra träffar:
http://www.expressen.se/kvallsposten...av-spand-lina/
http://vlt.se/nyheter/sala/1.1235471...pand-stalvajer
http://www.dn.se/nyheter/sverige/fis...kadade-kvinna/
Citera
2016-01-30, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanizt
Härligt om man kommer på cykel...

Det hände här hemma för några år sen. De kom på moppe eller cykel. En dog.
Citera
2016-01-30, 17:55
Medlem
Syns väl tydligt på klädseln att det är blattar.. alternativt WT-svennar som vill vara blattar, skitfolk vilket som.
Citera
2016-01-30, 18:01
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliciez
Att döma av klädseln kombinerat med platsen skulle jag tippa på att det helt klart rör sig om "blattar"
Jo, hon skriver ju att de var det. "Mörkhyad" och "utländsk bakgrund" kan väl inte bli mer klarspråk.

Jag skulle med andra ord också "tippa på det".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in