Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-30, 01:23
  #1
Medlem
Just som titeln säger så har jag en uppstoppad brunbjörn här hemma som jag haft ungefär så länge som jag kan minnas. Fick den av min far som liten och tänker aldrig sälja den då den har ett personligt värde för mig. Är dock ändå lite nyfiken på vad för slags värde de ligger på?
Har försökt googla mig fram men hittar inte direkt någon "marknad" för det hela.
Citera
2016-01-30, 13:51
  #2
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinaN7
Just som titeln säger så har jag en uppstoppad brunbjörn här hemma som jag haft ungefär så länge som jag kan minnas. Fick den av min far som liten och tänker aldrig sälja den då den har ett personligt värde för mig. Är dock ändå lite nyfiken på vad för slags värde de ligger på?
Har försökt googla mig fram men hittar inte direkt någon "marknad" för det hela.

En sådan är nog värd en hel del pengar du, behåll den, för det florerar inte direkt av uppstoppade brunbjörnar på marknaden.

Gräsänder, grävlingar, skator och dylikt tar de ju flera tusenlappar för på auktionssajter.
Citera
2016-01-30, 14:50
  #3
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinaN7
Just som titeln säger så har jag en uppstoppad brunbjörn här hemma som jag haft ungefär så länge som jag kan minnas. Fick den av min far som liten och tänker aldrig sälja den då den har ett personligt värde för mig. Är dock ändå lite nyfiken på vad för slags värde de ligger på?
Har försökt googla mig fram men hittar inte direkt någon "marknad" för det hela.

En ledtråd kan du få här...

http://www.blocket.se/pitea/Uppstopp...__51850743.htm
Citera
2016-02-01, 10:34
  #4
Medlem
Pulpas avatar
Har du citesintyg?

Annars är den väl inte värd någoting. Blir om jag förstått det rätt olagligt att sälja utan det intyget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback