Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-02-03, 09:14
  #61
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prettifly
Säger detta igen för det är värt att ta i beaktning.
Killen som blev slagen:
"Jag hör nån skrika rasist.

Jag får hård smäll i ansiktet.

Jag antog att det var nazister.

Jag börja blöda jättemycket."

00.57 in i intervjun ca 30sek senare.

"Jag vänder mig om och skriker jävla rasist och får ett stort slag i ansiktet.

Jag var väldigt rädd, jag trodde jag skulle dö."

Nu är ju detta spekulation från min sida, men han delger samma händelse med olika händelseförlopp.
Det som känns mer troligt är att han ska ha skrikit rasist åt någon och den då valt att slå till han,
istället för att han själv ska ha blivit utpekad som rasist och fått ett slag.

Varför är de arga? Ja det är så det är uppmålat i de större medierna samt att det späder på deras egen agenda.
I det första exemplet:
"Jag hör nån skrika rasist." Är ju som du påpekar inte logiskt att en rasist eller nazist skulle skrika "rasist" till någon och sedan påbörja en misshandel....

I det alternativa exemplet:
"Jag vänder mig om och skriker jävla rasist och får ett stort slag i ansiktet. Jag var väldigt rädd, jag trodde jag skulle dö." Är ju inte trovärdigt att se 80-100 nazister komma emot sig, bli väldigt rädd av detta, men ändå skrika "jävla rasist" till dem....

Uppenbart att killen hittar på i stunden medan han intervjuas. Därför motstridiga uppgifter.
Det syns inget av vare sig det påstådda blodet eller någon svullnad av slaget, dessutom ler han hela tiden medan han intervjuas. Får ju sina 15 minuter i strålkastarljuset.
Citera
2016-02-03, 09:28
  #62
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oktl
Luktar lika illa som "slöjryckningen" och det efterföljande hijab-upproret. Tillkom inte #intedinkvinna i direkt anslutning till " upploppet" i fredags?

Fanns det ett medborgare? Högst troligt.

Positivt: Journalister och polisen var tvungna att ta upp problemen med marockanska gäng som härjar i Sverige.
* Kvinnor, som röstar på S och MP trots att de är de största förlorarna av massinvandring började försiktigt hålla med om att "kan inte Sverige skydda sina medborgare blir det såhär"


Negativt:
Någon ultrafeminist gjorde detta till en könsfråga och massa idioter hängde på. Det är så idiotiskt att jag saknar ord. De skriver "jag vill inte bli försvarad av er (vita män). Nähä? Så du tycker det är ok om vi går förbi när du blir omringad av 10 flyktingar då? Fine!
Citera
2016-02-03, 10:31
  #63
Medlem
DalPelles avatar
Jag känner en som har ganska nära koppling till sveriges fotbollsfirmor, han uppger att det var två firmor som gick tillsammans i motattack när de hörde att de sd:are som hade stått och delat ut flygblad hade blivit trakasserade.
Citera
2016-02-03, 11:38
  #64
Avstängd
Har ni sett TV-programmet "Det okända". Folk som upplever spöken i källare och på vindar, de hör och ser dem. Många är rädda och tom hotade av spökena. - Många har tom hetsat upp omgivningen, grannar osv. - Nu kommer TV dit och filmar dem. - Det är på den nivån svenska medier befinner sig när det handlar om rasister, fascister och nazister. - En ledande aktör när det gäller att dra igång denna masspsykos bland journalistkåren är Expo-nätverket som närmast kapat och helt kommersialiserat antirasismen. Expo arbetar precis som en woodoo doktor. De skrämmer upp och erbjuder sig därefter att "bota" detta för en rejäl summa pengar. Föreläsningar tar de minst 10 000 kr/timmen för plus moms. - Stockholm är en så isolerad liten stad strax söder om nordpolenm så där har de skapat en Macaharty atmosfär- Verkligheten är att polisen har järnkoll på den lilla gruppen "högerextrema"´de är ytterst få 300-400 st och antalet har varit statiskt sedan 50-talet. Antalet nazister har varken ökat eller minskat. - Men öppnar man ex Expressen så får man in trycket att vi svämmar över av nazister och Expo (och de själva) är hjältar. - Klassiskt diktaturs beteende. Kim Il Jung i Nordkorea jagar lika konstant "fiender"

I tex Danmark betraktar journalisterna nazisterna för vad dom är. En ofarlig bunt nersupna byfånar. I Sverige använder journalisterna byfånarna för att tysta massorna. I Danmark skulle de aldrig ta sekten EXPO på allvar heller.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2016-02-03 kl. 12:22.
Citera
2016-02-03, 12:33
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Har ni sett TV-programmet "Det okända". Folk som upplevere spöken i källare och på vindar, de hör och ser dem. Månmga är rädda och hiotade av spökena. - Många har tom hetsat upp omgivningen, grannar osv. - Nu kommer TV dit och filmar dem. - Det är på den nivån svenska medier befinnmer sig när det handlar om rasister, fascister och nazister. - En ledande aktör när det gäller att dra igång denna masspsykos bland journalistkåren är Expo-nätverket som närmast kapat och helt kommersialiserat antirasismen. Expo arbetar precis som en woodoo doktor. De skrämmer upp och erbjuder sig därefter att "bota" detta för en rejäl summa pengar. Föreläsningar tar de minst 10 000 kr/timmen för plus moms. - Stockholm är en så isolerad liten stad strax söder om nordpolenm så där har de skapat en Macaharty atmosfär- Verkligheten är att polisen har järnkoll på den lilla gruppen "högerextrema"´de är ytterst få 300-400 st och antalet har varit statiskt sedan 50-talet. Antalet nazister har varken ökat eller minskat. - Men öppnar man ex Expressen så får man in trycket att vi svämmar över av nazister och Expo (och de själva) är hjältar. - De tyckte Stalin med.

I tex Danmark betraktar journalisterna nazisterna för vad dom är. En ofarlig bunt nersupna byfånar. I Sverige använder journalisterna byfånarna för att tysta massorna. I Danmark skulle de aldrig ta sekten EXPO på allvar heller.


Är det detta du syftar på när du menar att danska nazister ses som nersupna byfånar.
http://www.theguardian.com/commentis...assets-cartoon

jag tvivlar därutöver på din beskrivning av Danmark. I vart fall andas inte den här artikeln vare sig nersupna byfånar eller oseriöst Expo.

http://www.b.dk/globalt/nazistisk-ga...te-stockholm-0
Citera
2016-02-04, 01:20
  #66
Moderator
-Info-s avatar
Som jag skrivit tidigare i denna tråd så ser media och politiker ett ensamkommande "flyktingbarn" eller ett nordafrikanskt "gatubarn" som ett barn eller som en ungdom beroende på sammanhang. Ibland är de barn och ibland är de ungdom / unga män.

Nu kanske vissa invänder och säger att dessa begrepp överlappar varandra och en ungdom kan också vara ett barn. Kanske det, men titta här hur Ygeman idag skiljer på begreppen. Och titta också vilken ålder det gäller:

Citat:
I dag publiceras berättelsen om en 17-årig flicka från Linköping vars resa till Syrien familjen försökte stoppa. De ringde polisen och Säpo, men fick inget gehör. Däremot ingrep polis i Österrike direkt.

Anders Ygeman känner inte till detaljer i fallet, men är kritisk mot att inte socialtjänsten ingripit.

– Det är naturligtvis olyckligt. I lagens mening – om ett barn eller, i det här fallet, en ungdom är på väg att åka till IS ska den omhändertas av sociala myndigheter. Det är klart att det är en väldigt dålig miljö för ett barn eller en ungdom att vistas i.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22198961.ab

Nu pratar vi inte om ett ensamkommande "flyktingbarn" eller ett nordafrikanskt "gatubarn", utan om en 17-åring i ett helt annat sammanhang. Och då plötsligt är det inget barn. Man även skiljer mellan begreppen "barn" och "ungdom" på ett tydligt sätt. Ygeman närmast betonar att barn och ungdom är helt olika saker. Han säger, som ni ser ser, att en 17-åring är inget barn.

Jämför detta med vad jag skrev här (i denna tråd):

https://www.flashback.org/sp56187094
https://www.flashback.org/sp56188243

Och jämför med hur media brukar beskriva ensamkommande flyktingbarn i 17-årsåldern när vi ska tycka synd om dem:

Citat:
Rekordmånga ensamkommande barn väntas

Barnen är i de flesta fall pojkar mellan 13 och 17 år som kommer från Afghanistan, Somalia och Eritrea.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/re...ommande-vantas

Då är en 17-åring ett barn. Men i ett annat sammanhang så är de absolut inte ett barn.

De nordafrikanska "gatubarnen" kan vara upp till 30 år, enligt polisen. Även de ensamkommande "flyktingbarnen" från Afghanistan är ofta i åldern 20-30 år. Men ändå så ska de kallas för "barn", förutom de veckor som övergreppen i Kungsträdgården uppmärksammades. Då var de "unga män" och "ungdom" för en kort tid. Men i samma ögonblick som de svenska huligangängen började jaga dem blev de barn igen. Trots att många av dem är långt över 17 år.

Det är alltmer uppenbart att begreppet "barn" används av både media och politiker i rent propagandasyfte, när det passar. Oisín Cantwells krönika från 1:a februari visar vad jag menar:

Citat:
I fredags kväll utsattes Sverige för någonting nytt och farligt. En rasistisk mobb drog genom Stockholm city för att misshandla barn. Maskerade män som i ett flygblad försökte rättfärdiga sin kriminalitet genom att påstå att rättsväsendet har kapitulerat.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle22185874.ab

Att många i huligangängen troligen är jämnåriga med de nordafrikanska "gatubarnen" och de ensamkommande "flyktingbarnen" är helt ointressant. Det är en detalj som man kan bortse ifrån.
__________________
Senast redigerad av -Info- 2016-02-04 kl. 01:25.
Citera
2016-03-07, 08:37
  #67
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Daily Mail: Aftonbladet kan ha ljugit om attack mot flyktingar i Stockholm för att skapa stöd för invandringen

Aftonbladet kan ha ljugit om eller överdrivit en påstådd attack mot flyktingar i centrala Stockholm tidigare i år för att öka svenskarnas stöd till den förda invandringspolitiken. Det hävdar den brittiska tidningsjätten Daily Mail i en artikel där medieklimatet i Sverige granskas.
http://www.friatider.se/daily-mail-a...jog-flyktingar
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback