Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-02, 18:28
  #121
Medlem
Antexs avatar
Diskutionen är konstig som vanligt.
Folk säljer inte sina kroppar.
Och glöm att ni får ta men dem hem efteråt.

Prostituerade säljer sina tjänster. När det är slut så, good bye!

Bara slavhandlare kan förvänta sig att tames kropparna hem.
Och det är något som borde arbetas mot..

Händer inte i Sverige
Citera
2019-03-02, 20:23
  #122
Medlem
chiliislifes avatar
Nej, det är inte synd om prostituerade. Människor gör val i sina liv och väljer man prostitution av allt annat att välja mellan är man smutsig.
Citera
2019-03-02, 20:35
  #123
Medlem
Neroxxs avatar
Jag ser det lite krast kanske, om båda parter har valt det (dvs säjare och köpare av tjänsten) så är det ett fritt val av två vuxna individer. Varje människa har ett val, du väljer själv ifall du sälja eller köpa. Jag ser inget fel i sexköp generellt.

Sen ser jag personligen inget behov att köpa denna tjänst, men det beror inte på att jag ser det som fult eller fel.
__________________
Senast redigerad av Neroxx 2019-03-02 kl. 20:38.
Citera
2019-03-04, 16:53
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chiliislife
Nej, det är inte synd om prostituerade. Människor gör val i sina liv och väljer man prostitution av allt annat att välja mellan är man smutsig.
Däremot är det hemskt synd om dig.
Citera
2019-03-05, 00:56
  #125
Medlem
chiliislifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Däremot är det hemskt synd om dig.
Varför?
Citera
2019-03-05, 08:10
  #126
Medlem
Det finns fler prostituerade kvinnor än vad som framkommer här !
Jag menar att kvinnor som har krav på olika detaljer, ex.vis blommor, middagar,
resor, presenter mm, ja dessa kvinnor är också prostituerade på sina sätt, slutet nära nog alltid
fortsättning i en säng !
Jag skulle vilja veta vem som inte drabbats av dessa kvinnor ?
Jag menar det finnes ett luder i alla kvinnor, men också en torsk i alla män !
Citera
2019-03-13, 16:25
  #127
Medlem
90taletskronas avatar
Jag förstår inte argumentet emot bordeller. Bara för att bordeller vore tillåtna betyder det inte att man inte kan ha eskorter som arbetar på egen hand? Måste det se ut som löpande band sex på bordeller?
Citera
2019-03-14, 07:45
  #128
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busig6
Det finns fler prostituerade kvinnor än vad som framkommer här !
Jag menar att kvinnor som har krav på olika detaljer, ex.vis blommor, middagar,
resor, presenter mm, ja dessa kvinnor är också prostituerade på sina sätt, slutet nära nog alltid
fortsättning i en säng !
Jag skulle vilja veta vem som inte drabbats av dessa kvinnor ?
Jag menar det finnes ett luder i alla kvinnor, men också en torsk i alla män !

Inte alla. Jag tycker det är avtändande med golddiggers. Bjuder ytterst sällan tjejer på drinkar etc. Dessutom blir förhållandet fel redan från början om man börjar "köpa" tjejen på detta vis.
Men om man inte tycker som jag, är det såklart inget fel. Bättre avtala ett exakt pris för en exakt tjänst än att hålla på och pruta som en blatte, "nä jag vill nog bli utbjuden på en restaurang till innan jag knullar", vad är det för stil liksom.
Citera
2019-09-11, 21:48
  #129
Medlem
Om alla män skulle sluta att köpa sex så skulle en större andel människor bli lyckliga, än vad det är nu. Det kommer säkert vara någon stackars ensam herre som avslutar sitt liv p.g.a avsaknad av närhet. Men det uppvägs nog så väl av de många kvinnornas kanske sämre ekonomiska men istället värdigare liv.

Det är vad jag tror, om man skall eftersträva utilitarism. Och det skall man!

Som en parentes får jag säga att upplevelsen av att köpa sex var för mig det mest osexiga jag upplevt. Tvi vale!
Citera
2019-09-11, 22:39
  #130
Avstängd
aFvRenOndskAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Svenska sexköpslagen gör det definitivt sämre för de sexsäljande kvinnan. Något att tänka på.

Jävla skitsnack som torskarna kör med.

Det är ju av en anledning människohandlare drar sig för att starta verkasmhet i sverige och hellre gör det i andra länder, just pga att det här är olagligt

Att prostitution blev mera dold med sexköpslagen är skitsnack, gatuprostitution minskade, men det berodde på att it tekniken utvecklades, nu kan polisen följa elektroniska spår via en dator på ett kontor och slipper sitta och spana i timtal. Så att verksamheten är mera dold är också skitsnack
Citera
2019-09-13, 01:30
  #131
Medlem
felfoedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastanjero
Tror ni kvinnor frivilligt hamnar i en situation där dom säljer sin kroppar? Ni vet ju ingenting om hennes livshistoria och av vilken anledning hon åkt från Sydamerika eller vart hon nu kommer ifrån till Sverige för att ta betalt för att ha sex. Känns ytterst osannolikt att man gör det av egen fri vilja. Visst finns det säkert kvinnor som har självsäkerhet nog att sälja sig utan att må dåligt men man kan nog räkna med att utländska prostituerade blivit tvingade in i arbetet. Man gör ju knappast något sämre för kvinnan men kanske ändå är något att tänka på.

Ja, jag tror det är försvinnande få som är tvingade till prostitution i Västvärlden och jag tror majoriteten gör det frivilligt även i resten av världen. Därför att kvinnor i allmänhet är golddiggers och vissa finner denna del av verksamheten lukrativ och lämplig för dem som individer. Ni feminister påstår å ena sidan att kvinnor har en egen vilja men å andra sidan att de inte kan bestämma själva. Feminism liksom kvinnor i allmänhet är en enda stor paradox.

Men din fråga är mer filosofisk: vad är tvång?

Hur kan du vara säker på att bruden i kassan på ICA verkligen vill jobba där när du handlar mat? Va?

Tror du städare har ett roligt jobb?

Och varför är det mer vanligt med välbärgade damer ur övre medelklassen som hetsar mot prostitution än bland arbetande kvinnor? Kan det också finnas ett samband mellan det faktum att manliga politiker har feta inkomster och kan bjuda kvinnor på dyra middagar och knulla den vägen samt att de försöker förbjuda prostitution? Jag tror det! Nej.. jag VET det!

De flesta sexköpare skulle vända om och gå om de visste att kvinnan var TVINGAD.. problemet här är att du menar något annat med det ordet; du försöker blanda ihop korten på ett försåtligt vis. Du menar att hennes livssituation har "tvingat" henne?

Sorry, men det är inte tvång!

Nice try.
Citera
2019-12-29, 14:41
  #132
Medlem
nasrin1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastanjero
Tror ni kvinnor frivilligt hamnar i en situation där dom säljer sin kroppar? Ni vet ju ingenting om hennes livshistoria och av vilken anledning hon åkt från Sydamerika eller vart hon nu kommer ifrån till Sverige för att ta betalt för att ha sex. Känns ytterst osannolikt att man gör det av egen fri vilja. Visst finns det säkert kvinnor som har självsäkerhet nog att sälja sig utan att må dåligt men man kan nog räkna med att utländska prostituerade blivit tvingade in i arbetet. Man gör ju knappast något sämre för kvinnan men kanske ändå är något att tänka på.

Klart det är för pengar så då är de ju inte frivilligt. men de e inte frivilligt att städa hemma hos rika tanter heller - det gör man också för pengar.

Om en kvinna väljer att tjäna pengar med sex så är det fel att hon inte får det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback