2016-02-05, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2XO
Det är löjligt!
DM är inte den enda nyhetstidning i världen. De kan inte dölja vad vem som helst skriver om.
Det finns anda informationskällor.

Ja såklart men det förklarar ju inte omständigheterna.
Citera
2016-02-06, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75
Ja såklart men det förklarar ju inte omständigheterna.

User-specific content är inte något nytt precis men när en nyhetstidning väljer gå den vägen...

Vad om de börjar visa nyheter på grund av ens beteende på nätet - som sökmotorer brukar göra.
Citera
2016-02-06, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2XO
User-specific content är inte något nytt precis men när en nyhetstidning väljer gå den vägen...

Vad om de börjar visa nyheter på grund av ens beteende på nätet - som sökmotorer brukar göra.

Någon vis sa, förmodligen Voltaire:

"Jag delar inte din åsikt men är beredd att dö för din rätt att uttrycka den"

Det är väl det TS ifrågasätter.

Vem som får - eller inte får - ta del av vems åsikt och hur.

I detta fall av någons nyhetsraportering.

Din fråga...
Ja, det är en intressant fråga och en otäck, dold, snedvriden informationsspridning.

Just nu googlar jag mycket om terror.

Förmodligen blir jag rekommenderar många spännade julklappar vid året slut om jag googlar det.

Vem hade kunnat gissa på en sådan utveckling?
Senast redigerad av coolpool75 2016-02-06 kl. 14:23.
Citera
2016-02-06, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75
otäck, dold, snedvriden informationsspridning.
Det kallas kanske propaganda omkladd som fri press.

Det är möijligt information blockeras inte av DM, fast i mitt fall var det snarare dem.
Senast redigerad av 2XO 2016-02-06 kl. 16:11.
Citera
2016-02-07, 06:00
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=2795

Brittisk besatthet av svenska mord - och mysteriet med blockeringen

Förra veckan blev ett mord på ett boende för ensamkommande flyktingbarn i Mölndal en stor nyhet...

Citera
2016-02-12, 21:05
Medlem
Det finns ytterligare en artikel nu på dailymail om att mördaren var över 18. Kommer dock inte åt den (publicerades för 4 timmar sen). Någon som kan hjälpa med proxy och webaddress? Misslyckas med detta då jag inte behärskar mac särskilt bra
Citera
2016-02-12, 21:13
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av furulund
Det finns ytterligare en artikel nu på dailymail om att mördaren var över 18. Kommer dock inte åt den (publicerades för 4 timmar sen). Någon som kan hjälpa med proxy och webaddress? Misslyckas med detta då jag inte behärskar mac särskilt bra
Här har jag sparat den: http://web.archive.org/web/201602120...ter_mailonline
Citera
2016-02-13, 23:45
Medlem
Daily Mail har efter nedsläckningarna slutat att publicera artiklar om invandringsproblemen i Sverige. Som genom en händelse så är det locket på. Undrar vilka krafter det är som kan styra detta.
Citera
2016-02-15, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanusRibban
Daily Mail har efter nedsläckningarna slutat att publicera artiklar om invandringsproblemen i Sverige. Som genom en händelse så är det locket på. Undrar vilka krafter det är som kan styra detta.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...nt-centre.html

Krafter och krafter!

De krafter som handlar om efterfrågan på nyheter och bevekelsegrunder som upplagor är ännu starkare krafter!

Ny artikel i Daily Mail om knivmord på asylförläggning. Det står om afganer, de refrerar till den knivmördade 22-åriga kvinnan på ett asylboende, och i övrigt vilket kaoz makthavarna i Sverige ordnar åt sina medborgare.

Det intressanta är kommentarerna från läsarna om hur Sverige mörkar dessa nyheter för medborgarna. Läsare som är insatta i hur svensk media lurat medborgarna, till det inte gick att dölja längre.
Citera
2016-02-27, 09:16
Medlem
Senaste artikeln i DM där DM namnger GM och visar bild på "15-åringen" verkar gå att nå från Sverige:

Citat:
Asylum centre where migrant 'stabbed Swedish social worker to death' knew the alleged killer was mentally ill but hadn’t brought in extra staff to deal with him

Alexandra Mezher, 22, was knifed at child migrant home, Molndal, Sweden

She was stabbed to death breaking up fight between two migrant boys

Youssaf Khaliif Nuur, originally thought to be 15, was charged with murder

But the country's Migration Agency has said he is actually older than 18

Prosecutor said it means he may now be tried for murder in an adult court

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...#ixzz41M1GbE11
Citera
2016-02-27, 12:21
Medlem
Kroulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanusRibban

http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/index.html

Fyra artiklar om Sverige just nu, t.ex.:

Citat:
EXCLUSIVE - Infested with cockroaches, stinking of urine and migrants forced to sleep four to a room: Inside the 'Lord of the Flies' Swedish asylum village where Afghan, 20, 'stabbed to death' a gang rival

Antagligen är det inte UD eller Visit Sweden som styr...
Citera
2016-03-13, 20:45
Medlem
Barawillys avatar
Tycker detta borde spridas vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in