2016-01-29, 20:39
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exakte
Fungerar med VPN med IP från andra europeiska länder, men inte utan VPN. Samma länk.

Handlar alltså inte enbart om ny url till artikeln eller liknande.

Det stämmer. När jag använder min svenska VPN kommer jag inte åt artikeln, men när jag använder Tor och går in på samma adress kommer artikeln fram. Märkligt.
Citera
2016-01-29, 20:40
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Sturarna-Old
Jag tror forvisso att det finns en teknisk forklaring, men med det sagt, vad det verkar sa funkar det ju via svensk 3G? Det ar mysko....

Att felsöka tekniska problem är alltid mysko till en början. Även teknikerna på Akamai säger nog exakt detsamma just nu

Men någon konspiration pekar det inte på. Förhoppningsvis får det som följd att innehållet når ännu fler svenskar i slutändan. Det behövs. Skål.
Citera
2016-01-29, 20:42
Medlem
remixutoheavens avatar
Skönt att det blev förklarat!
Citera
2016-01-29, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valari
Det var en allmän fråga i tråden, inte enbart riktad till dig
Ah, jo, det skulle jag med vilja veta.

Men å andra sidan är det väl ganska ofta så, att man har en internetleverantör i hemmet (till exempel Comhem) och en helt annan på sin telefon (exempelvis Telia).
Citera
2016-01-29, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akiyama34
Eftersom folk inte läser alla inlägg utan endast de senaste så här kommer enkel sammanfattning:

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...s-killing.html

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...t-Molndal.html

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ge-murder.html

Alla ovan länkar:
Fungerar EJ på BBB (Landlina)
Fungerar EJ på Telia Fiber Privat (landlina)
Fungerar EJ på Comhem (Landlina)

Fungerar för Telia Privat (Mobilt)
Fungerar för banhofs lina (Landlina)
Fingerar för Telia företag (Mobilt)
Fungerar för Telenor företag (Mobilt)
Fungerar på BBB/Telia/Comhem landlina om man aktiverar VPN mot tex USA och CANADA.

Fungerar EJ på Bredbandsbolaget via Wifi på mobilen, Desktop version på hemsidan, Mobile fungerar. (Mobildata avstängt)"

"Skärmdump med andra blockerade artiklar från DM.
http://imgur.com/KJn4Xhj"

Gamla 4chan tråden: "http://boards.4chan.org/pol/thread/6...s-try-this-url"

Nya 4chan tråden : "http://boards.4chan.org/pol/thread/62423443/germany-sweden-blocking-the-truth"

"I just called them, they say it must be Sweden who is blocking the articles. They say they probably want to follow up, I am both mailing and will talk more with them later"

"Alright, that's it.

He answered, I told him about my problem, and then boom, he put down the phone, conversation over, right in the middle of my sentence!

We can now confirm with 100% certainty that it's swedish ISP's that are censoring swedish access to the article.

Right while I was speaking he just said: ''Alright...'' and then closed the call."

"Guys.

I just did a packet trace.

It is a 302 redirect that happens before reaching the daily mail servers. I'm almost positive it is the ISP."

"Jag har precis ringt DailyMail, de säger att de inte ligger bakom det, visserligen ingen skräll, men det ställer sig väldigt frågande till varför deras mellanmjölkssida enligt internationella mått blir blockad. Det låter som att de vill gå vidare med storyn, jag har lämnat mina uppgifter."

"Riktigt sjukt.

Allt funkar på mobilen med telenor och ingenting på datorn. Kanske maila ens bolag..?"

Så kort o gott, Behöver inte lägga till mer att det ej fungerar, Det vet vi, Det vi behöver är felsökning och mer rapportering på twitter,4chan och dylikt så detta kan tänkas ta upp i världen att en censur kan ha hänt om nu så är fallet, Det som behöver bottnas!

Se svar från @FriaTider
"Felet hos @MailOnline beror Akamai CDN. Deras anläggning i Boston, som många svenskar hamnar på, laggar efter och saknar flera artiklar."

Så konspirations teorin löst ?
Citera
2016-01-29, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Ah, jo, det skulle jag med vilja veta.

Men å andra sidan är det väl ganska ofta så, att man har en internetleverantör i hemmet (till exempel Comhem) och en helt annan på sin telefon (exempelvis Telia).

Jag har telia både på telefon och datorns adsl
Senast redigerad av Valari 2016-01-29 kl. 20:48.
Citera
2016-01-29, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Att felsöka tekniska problem är alltid mysko till en början. Även teknikerna på Akamai säger nog exakt detsamma just nu

Men någon konspiration pekar det inte på. Förhoppningsvis får det som följd att innehållet når ännu fler svenskar i slutändan. Det behövs. Skål.

Nej jag tror inte heller pa nagon censurkonspiration, jag fick bara inte ihop det med min ringa tekniska kunskap, darfor jag fragade dig som verkar ha koll
Citera
2016-01-29, 20:47
Medlem
Shuffleslaps avatar
Fan om man inte blev nojig ändå känns verkligen som om detta skulle kunna hända i dagens Sverige
Citera
2016-01-29, 20:48
Medlem
Även igår hade vissa personer svårt att komma åt några artiklar hos Daily Mail. Så felet måste ha existerat ganska länge utan att ha åtgärdats i så fall. Mer än 24 timmar. Det här är inte ett "nytt" fel, eller hur man ska säga..
Citera
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Funkar ej för mig från varken mobil eller datorn. Endast artiklarna om Sverige som ej funkar. Tycker det är skumt att det endast drabbar svenskar.
Citera
Medlem
dajevlars avatar
men ge mig länkarna då....... som det handlade om i ursprúnget

Jag vill läsa de engelska artiklarna!!!!!!
Citera
2016-01-29, 20:54
Medlem
Innehåller dessa artiklar ö.h.t. någon information som inte kan fås från NyheterIdag/FriaTider/Avpixlat? Eller till och med från DN och AB?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in