Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-01-29, 15:48
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ja jag förstår mycket väl, fjant. Men förstår inte hypen om Marcus Birro. Han är en avdankad föredetting med alldeles för stort bekräftelsebehov. En light version av Björn Ranelid.
hypen består i att han har kritiserat invandringen, då är han helt plötsligt gud här på flashback.

Precis samma princip som när sara larsson säger något feministiskt, då blir hon en gudinna i pk-kretsar.


Det är så det funkar idag, man slänger sig med åsikter som man vet uppskattas av en viss grupp, enbart för att ge karriären en skjuts... helt oavsett om man står för åsikterna eller ens förstår vad de innebär.

Lite som kjell bergkvist och alexander bard och andra mediahoror utan själ.
__________________
Senast redigerad av STONERD 2016-01-29 kl. 15:52.
2016-01-29, 15:52
  #62
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextday
Tänka sig... Jag fick mitt konto tillbaka. Man kan ju bara i sitt lätt konspiratoriska sinne föreställa sig exakt vad de utsatte mitt stackars konto för under dygnet de hade det i sitt våld...

Vad exakt ska detta betyda? Marcus facebook-konto är i deras våld 24/7.
2016-01-29, 16:00
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Lugn nu. Facebook är ett privat företag, som har all rätt att välja sina kunder.

Ser ofta detta argument. Om nu Facebook har erhållit en dominerande ställning på marknaden innebär det de facto en censur att hindras framträda där. Om sedan samtliga tidningar och tv kanaler boykottar samma figurer så är censuren fullständig ty möjlighet att nå ut kommer då saknas.

Med ditt resonemang kan Kina driva hela internet genom ett privat företag och därmed skulle deras censur vara acceptabel.

Jag tar för givet att du är konsekvent vad beträffar äganderätten och anser att privata företag ska få anställa/avskeda eller bekänna vilka de önskar. De är ju privata företag.
2016-01-29, 16:42
  #64
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BueDigre
Ser ofta detta argument. Om nu Facebook har erhållit en dominerande ställning på marknaden innebär det de facto en censur att hindras framträda där. Om sedan samtliga tidningar och tv kanaler boykottar samma figurer så är censuren fullständig ty möjlighet att nå ut kommer då saknas.

Med ditt resonemang kan Kina driva hela internet genom ett privat företag och därmed skulle deras censur vara acceptabel.

Jag tar för givet att du är konsekvent vad beträffar äganderätten och anser att privata företag ska få anställa/avskeda eller bekänna vilka de önskar. De är ju privata företag.

If my aunt had balls... Kommer aldrig att hända.

Ja, jag är för mer "amerikanska" anställningsförhållanden, om man så vill.
2016-01-29, 18:14
  #65
Medlem
Det är det sista desperats krystningarna från DDR staten innan det brakar ihop.

Jag lider med Birro, som tystas i s.k "åsiktsfritt" samhälle där det råder "yttrandefrihet". Haha bull shit. Vilken jävla korruption.

Det är nästan så man häpnar. Hela hans story med MSM sen detta är så fel på så många nivåer. Alla möjliga varningsklockor ringer.

Jag skulle nästan kunna tänka mig att gå i krig för Birros rätt att hävda sig just nu.

Hoppas han får kontot tillbaka.
2016-01-29, 18:22
  #66
Medlem
På vilket sätt inskränks Birros yttrandefrihet för att han får ett gratiskonto på en internetsite stängt?
2016-01-29, 18:26
  #67
Moderator
Ruskigbusss avatar
Hans konto verkar öppet igen: https://www.facebook.com/marcus.birro

Alltså är frågan över. Tydligen bröt han mot något i deras regler, och det är inte riktigt att betrakta som censur. Vill någon diskutera Facebooks roll och ansvar så tror jag det görs bäst i en annan tråd.

Tråd låst.
/Mod
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback