Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-28, 23:06
  #1
Medlem
LVX156s avatar
Jag har beställt en MIDI-keyboard och söker nu ett bra Mellotron-plugin till ProTools 10 i AAX- eller RTAS-format.

Eller finns det kanske något gratis samplepack/instrument till Structure eller XPand!2? Jag vill låta som Ian McDonald eller Tony Banks!
__________________
Senast redigerad av LVX156 2016-01-28 kl. 23:08.
Citera
2016-01-28, 23:33
  #2
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Jag har beställt en MIDI-keyboard och söker nu ett bra Mellotron-plugin till ProTools 10 i AAX- eller RTAS-format.

Eller finns det kanske något gratis samplepack/instrument till Structure eller XPand!2? Jag vill låta som Ian McDonald eller Tony Banks!

Kontakt free och nki melletron på nätet bör finnas.

UVI workstation med Mello biblioteket, kostar 99 dollar

Sedan finns M-tron pro från G-force samt EZ har gjort en mellotronplugg, båda kostar.
Citera
2016-01-28, 23:42
  #3
Medlem
LVX156s avatar
Åh, jag hade fått för mig att M-tron Pro inte funkade i PT10, det var en trevlig överraskning! Kostar ju "bara" strax över 1000 kr, och det kan vara helt okej med tanke på hur bra den låter.
Citera
2016-01-28, 23:51
  #4
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Kontakt free och nki melletron på nätet bör finnas.

UVI workstation med Mello biblioteket, kostar 99 dollar

Sedan finns M-tron pro från G-force samt EZ har gjort en mellotronplugg, båda kostar.
Kollade upp M-tron Pro, och som RTAS finns den bara till Mac.
Citera
2016-01-29, 12:30
  #5
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Kollade upp M-tron Pro, och som RTAS finns den bara till Mac.

Fatt när jag tittar på deras hemsida så stöds RTAS på Windows och RTAS och AAX på OSX, eller laddade du mer demo och det funkade inte?
__________________
Senast redigerad av kjellkritisk 2016-01-29 kl. 12:35.
Citera
2016-01-29, 16:11
  #6
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Fatt när jag tittar på deras hemsida så stöds RTAS på Windows och RTAS och AAX på OSX, eller laddade du mer demo och det funkade inte?
Ja, jag ser det nu, jag kollade i shopen där man kan köpa det, och där står RTAS/MacOSX: http://www.gforcesoftware.com/gshop/...n-pro-download

Under "Compatibilty" på produktsidan står däremot: "PC: RTAS Plug-in Instrument (ProTools 9 and 10)". Det är nog bäst att kontakta dem och se vad som gäller, tack så hemskt mycket för hjälpen (även om Geforce är lite snåla och man måste köpa två extra bundles för att få några av de mest klassiska Mellotronljuden)!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback