Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-04-17, 03:47
  #13
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Jag har följt debatten kring sexköp under ett bra tag nu och slås av hur ensidig tänkandet är och hur debatten styrs emot samma håll oavsett om det är vänster eller högerdebattörer som för den. Jag tror vi alla kan hålla med om att det är fel att utnyttja en människa för sex för att ge denna pengar till droger, att plocka upp minderåriga tjejer på flykt hemifrån och finansiera deras destruktiva liv genom att låta dessa suga av dig i din bil.

Så långt håller jag med det rådande debattklimatet men det är nu det blir väldigt konstigt... För i svensk media är ALLA tjejer precis ALLA offer. Oavsett om det är en överklass-studentska på 23 år som gör detta för att revoltera emot bourgeoisien eller en kvinna som ser detta som lätta pengar och inte vill arbeta med ett vanligt arbete.

Som ni säkert anar är jag själv en sexköpare. Jag är en kille i 20-årsåldern som har en bra utbildning, ser bra ut och har en hel del pengar. Jag har inga problem med den sociala biten förutom när det kommer till tjejer. Det har gått så långt att jag är relativt osäker på om jag någonsin kan få ett förhållande med en jämnårig tjej.

Jag vill också få leva. Varför ska jag pga detta sociala handikapp inte kunna få knulla som alla andra? Varför ska jag och andra i min sits bli hindrade av moralkärringar som Magdalena Lejonhufvud, Elisabeth Massi Friztl osv?

Håller ni med mig eller är ni emot det jag skrev? I vilket fall motivera gärna eran åsikt.

/Sverigegrabben

Självklart skall vuxna, samtyckande människor få göra vad de vill med varandra. Det finns redan lagar mot trafficking, slavarbete och våldtäkt, så sexköpslagen som finns idag är helt överflödig. Egentligen tvingar den bara sexarbetare att utföra sitt arbete i kontakt med brottslingar (eftersom köparen ju i lagens mening är en brottsling).

Sexbranschen överlag skulle må bra av att inte moraliseras så mycket. Den som inte vill köpa sex behöver inte och den som inte vill sälja skulle inte behöva -i alla fall om man började jaga traffickingringarna och gjorde så att sexbranschen fick bli mer öppen och transparent. Blev den det skulle det dessutom bli mycket lättare att förbättra förutsättningarna för alla inblandade. Som det är idag släpper facken inte in sexarbetarna och sexarbetarna har (av uppenbara skäl) svårt att deklarera för sin inkomst. Samtidigt stämplas sexköparna som brottslingar för att de köper en tjänst som är laglig att sälja.
Citera
2016-04-17, 04:12
  #14
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skamligtinternet
Ah det ärretoriskadet som är så äckligt med er losers att ni har ett behov av att föröka er som parasiter och ingen har lyckats utrota er än. Det är ju bara att vänta på det. Annars kan ni ju bara hålla käft känner man ju lite vad fan har ni för vettigt att säga till om, inte ett jävla skit skulle jag tro. ..är i 20-års ålderns och inte kan få till det med nån brud, det är ju för fan patetiskt, skäms med dig.

Åter igen ett högkvalitativt inlägg i debatten.
Det är inte illa att lyckas med att få med så många förolämpningar i ett inlägg.
Hur skulle flashback klara sig utan dessa retoriska jättar.
Nu misstänker jag att du kommer att kleta mer skit på mig och sannolikt beskylla mig för att vara allt från svin till pedofil eller sexköpare som utnyttjat kvinnor.
Gör du det, det ger jag fan i!

Men för att hålla sig till ämnet har jag träffat kvinnor som helt ärligt erkännt att de aldrig skulle slava för kaffepengar när de kan tjäna mycket mer på sex.
Detta kommer aldrig fram i debatten.
De kvinnor som vill ge denna bild av prostitution tigs ihjäl av feministerna och deras proselyter.
Citera
2016-04-17, 04:30
  #15
Medlem
RickardXXIIIs avatar
Sexköpslagen borde omedelbart avskaffas. Sverige har tyvärr blivit ett land av moralpanik där PK-ister och feminister har fått alldeles för mycket att säga till om.

Om en myndig kvinna eller man vill sälja sexuella tjänster må det vara upp till dem. Köpare kan t.ex. vara handikappade och andra som har svårt att få till det. Det behöver inte vara samlag det alltid handlar om. Det kanske räcker med striptease, sexuella samtal, smekningar, intimt sällskap etc. för många. Men allt ska ju förbjudas, rakt över.

En annan positiv bieffekt av prostitutionen är att flickvänner och fruar faktiskt får skärpa till sig för annars får de inte ligga. Det gäller både attityd och utseende. Vem knullar en bitchig flickvän som inte vill ta hand om sig när man hellre kan gå till en fräsch mysig tjej som säljer en skön stund för ett par hundra.

Tillgång och efterfrågan på sex är idag mycket skev och det skapar psykiska problem hos många män, även hos kvinnor. Därför skulle prostituerade göra en behjärtansvärd insats för många i det här landet. Vi skulle säker få färre självmord bland män och fler glada människor.
Citera
2016-04-19, 19:16
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Självklart skall vuxna, samtyckande människor få göra vad de vill med varandra. Det finns redan lagar mot trafficking, slavarbete och våldtäkt, så sexköpslagen som finns idag är helt överflödig. Egentligen tvingar den bara sexarbetare att utföra sitt arbete i kontakt med brottslingar (eftersom köparen ju i lagens mening är en brottsling).

Sexbranschen överlag skulle må bra av att inte moraliseras så mycket. Den som inte vill köpa sex behöver inte och den som inte vill sälja skulle inte behöva -i alla fall om man började jaga traffickingringarna och gjorde så att sexbranschen fick bli mer öppen och transparent. Blev den det skulle det dessutom bli mycket lättare att förbättra förutsättningarna för alla inblandade. Som det är idag släpper facken inte in sexarbetarna och sexarbetarna har (av uppenbara skäl) svårt att deklarera för sin inkomst. Samtidigt stämplas sexköparna som brottslingar för att de köper en tjänst som är laglig att sälja.
mycket klokt skrivet
Citera
2016-04-20, 14:07
  #17
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Självklart skall vuxna, samtyckande människor få göra vad de vill med varandra. Det finns redan lagar mot trafficking, slavarbete och våldtäkt, så sexköpslagen som finns idag är helt överflödig. Egentligen tvingar den bara sexarbetare att utföra sitt arbete i kontakt med brottslingar (eftersom köparen ju i lagens mening är en brottsling).

Sexbranschen överlag skulle må bra av att inte moraliseras så mycket. Den som inte vill köpa sex behöver inte och den som inte vill sälja skulle inte behöva -i alla fall om man började jaga traffickingringarna och gjorde så att sexbranschen fick bli mer öppen och transparent. Blev den det skulle det dessutom bli mycket lättare att förbättra förutsättningarna för alla inblandade. Som det är idag släpper facken inte in sexarbetarna och sexarbetarna har (av uppenbara skäl) svårt att deklarera för sin inkomst. Samtidigt stämplas sexköparna som brottslingar för att de köper en tjänst som är laglig att sälja.

Jo det är en väldigt skev syn på den debatten i Sverige.

PS: mycket bra skrivet
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback