Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-28, 17:44
  #1
Medlem
Foxiess avatar
Hej!

Har fått en förfrågan i sista sekund om att ta en CAE examen i vår.


Funnit diverse lite äldre trådar kring ämnet på forumet.

Men nu är det 2016.

Vad finner ni för fördelar med att ha en sådan examen i bagaget?

Skillnaden från alla andra trådar är att jag är ingen super AAA elev på engelska, godkänt och jag är lycklig.


Om någon av er har skrivit proven, har ni fått användning utav denna efteråt? Jobb, utbildning?


Vill studera i Norge i höst, tveksam till att man behöver detta bevis för att komma in.



Tack
Citera
2016-01-28, 21:37
  #2
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Jag skrev CPE, det svåraste provet (CAE är nivån under), för skojs skull och fick A i samtliga kategorier. Jag har inte haft någon nytta av det, men å andra sidan tror jag knappt att jag någon gång ens angett det som merit. Den enda användningen jag kunde ha fått var att jag fick hoppa över engelskakursen för utbytesstudenter när jag pluggade en termin i England, men jag valde att läsa kursen ändå för att träffa folk.
Citera
2017-12-08, 12:33
  #3
Avstängd
ilpobres avatar
Jag har anmält mig till CAE i vår. Fick B i Engelska 7. What do you think, do I need to prepare for the test or am I safe and steady?
Citera
2017-12-29, 00:02
  #4
Medlem
Tiggeroos avatar
Genomförde provet för CAE för några år sedan, typ 2013 - var helt galet nervös och övertygad om att det skulle vara extremt svår engelska, men det var verkligen inte så hemskt som jag tänkt mig! MVG/A whatever det nu är man får på alla delar. Har använt det som merit för "vanliga" jobb jag haft, men det är ingen som direkt kommenterat det eller liknande så har inte fått någon direkt feedback. Dock så har jag nyligen börjat frilansa som översättare och skribent, och där har det varit väldigt många kommentarer rörande det. Så det beror väl lite på vilken bana man beger sig in på senare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback