Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-28, 15:37
  #1
Medlem
Har funderat på detta ett tag. Är så enormt trött på all jävla skit man får se de där parasiterna från Daesh göra nere i Syrien och även numera i Europa. Sverige ska som vanligt vara neutrala och inte bistå med någon officiell militärstyrka i bekämpningen mot terrorgruppen. Därför har jag övervägt flera gånger om man faktiskt ska ta och göra något värdefullt med sitt liv och ansluta till de kurdiska styrkorna. Men ju fler som gör det desto starkare blir man. Därför undrar jag över hur många svenskar som kan tänka sig att göra liknande och åka i en organiserad grupp som slåss mot kräken.

Om det skulle bli av, kommer man få tillåtelse av staten att organisera det och hur bör man marknadsföra det? Vad tycker FB, låter det som självmord eller någonting som skulle uppskattas?
Citera
2016-01-28, 16:09
  #2
Medlem
FM-Hilos avatar
Jag skulle uppskatta det! Tror även att FBs användare skulle kunna bidra till en fin insamling till en trupp svenskar med en tolk eller två.

Kan dock vara problem med lagaliteten. Då det inte är subventionerat från statens håll skulle det kunna innebära problem längre fram. Dock vet jag inte vilka problem det skulle kunna bli. Terrrorism?
Citera
2016-01-28, 16:24
  #3
Medlem
ozznujens avatar
Kan du inte strida på hemmaplan istället. Finns ju en hel del däsjjävlar i Gbg bl.a. Börja nysta i deras aktivitet på nätet,med dina hackerkunskaper,lokalisera dem,likvidera dem. Du skulle sätta stor skräck i det svenska terrormiljön.

Helst skulle det ske på en given dag i veckan. Typ varje fredag,så kommer polisen hitta en terrorist hängande från ett träd,indränkt i öl,grisfett eller liknande,med ett budskap hängandes runt halsen.
Citera
2016-01-28, 16:27
  #4
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Har funderat på detta ett tag. Är så enormt trött på all jävla skit man får se de där parasiterna från Daesh göra nere i Syrien och även numera i Europa. Sverige ska som vanligt vara neutrala och inte bistå med någon officiell militärstyrka i bekämpningen mot terrorgruppen. Därför har jag övervägt flera gånger om man faktiskt ska ta och göra något värdefullt med sitt liv och ansluta till de kurdiska styrkorna. Men ju fler som gör det desto starkare blir man. Därför undrar jag över hur många svenskar som kan tänka sig att göra liknande och åka i en organiserad grupp som slåss mot kräken.

Om det skulle bli av, kommer man få tillåtelse av staten att organisera det och hur bör man marknadsföra det? Vad tycker FB, låter det som självmord eller någonting som skulle uppskattas?




Vad skulle ni kalla er? Kanske korsriddarna det vore icke pk och robust.

Även om de muslimska kurderna kanske inte gillar det kristna i sig så är de nog tacksamma för all hjälp.


Sverige eller ni kanske skulle kunna försöka erövra den gamla korsfararborgen Krak des Chevaliers längs Syriens kust och där utropa en korsfararstat och en safe zone för kristna. Och binda samman den med resten av kusten till Libanon. Och sedan skapa en kristen stat med de kristna delarna av Libanon och delar av Syriens kust.
__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2016-01-28 kl. 16:40.
Citera
2016-01-29, 21:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Vad skulle ni kalla er? Kanske korsriddarna det vore icke pk och robust.

Även om de muslimska kurderna kanske inte gillar det kristna i sig så är de nog tacksamma för all hjälp.


Sverige eller ni kanske skulle kunna försöka erövra den gamla korsfararborgen Krak des Chevaliers längs Syriens kust och där utropa en korsfararstat och en safe zone för kristna. Och binda samman den med resten av kusten till Libanon. Och sedan skapa en kristen stat med de kristna delarna av Libanon och delar av Syriens kust.
Namnet är ju inte viktigt. Att få till en grupp som är villiga att göra det är det viktiga.
Citera
2016-01-29, 21:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FM-Hilo
Jag skulle uppskatta det! Tror även att FBs användare skulle kunna bidra till en fin insamling till en trupp svenskar med en tolk eller två.

Kan dock vara problem med lagaliteten. Då det inte är subventionerat från statens håll skulle det kunna innebära problem längre fram. Dock vet jag inte vilka problem det skulle kunna bli. Terrrorism?
Jesper Söder som åkt ner till Syrien verkar inte ha fått nåt problem med staten iallafall. Men jag vet inte, de kanske ser på det annorlunda om en samlad grupp skulle göra det?

Förövrigt har jag en öppen fråga till FB. Är det någon här som skulle kunna tänka sig att göra det? Det bästa är väl om det är folk som har lite erfarenhet av det militära.
Citera
2016-01-30, 09:45
  #7
Medlem
Doktorphils avatar
kanske en fråga för juridiktråden , men ponera att man som svensk miljadär/miljonär går in med , säg 100 miljoner för att starta en egen styrka av soldater (legoknektar typ Blackwater och liknande )
som bara har som uppdrag att skjuta ihjäl daesh soldater i syrien/Irak osv. Dom arbetar själva och med peshmerga styrkor osv.

Är finansiären utsatt juridiskt i Sverige för detta , nån som kan tänkas ha koll
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback