Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-11-13, 16:05
  #1
Medlem
SinXs avatar
Hejsan!

Vilket är bäst att köra för en nybörjare som är ojämt stark. Tex så är min vänsterarm starkare än min högra, trots att jag är högerhänt osv. Kan det vara bra ide att börja med maskiner för att bli jämnstark, och sedan gå över till fria vikter?
Citera
2005-11-13, 16:12
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Hejsan!

Vilket är bäst att köra för en nybörjare som är ojämt stark. Tex så är min vänsterarm starkare än min högra, trots att jag är högerhänt osv. Kan det vara bra ide att börja med maskiner för att bli jämnstark, och sedan gå över till fria vikter?

Det skulle jag säga låter som en bra idé!
Citera
2005-11-13, 16:21
  #3
Medlem
skinner1112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Hejsan!

Vilket är bäst att köra för en nybörjare som är ojämt stark. Tex så är min vänsterarm starkare än min högra, trots att jag är högerhänt osv. Kan det vara bra ide att börja med maskiner för att bli jämnstark, och sedan gå över till fria vikter?

kör fria vikter heltklart!!!

mvh
Citera
2005-11-13, 16:25
  #4
Medlem
Tycker inte det är någon vidare bra ide, istället kör med fria vikter och börja alltid med din svaga arm.
Citera
2005-11-13, 17:15
  #5
Medlem
oxidates avatar
Fria vikter och skit fullständigt i vilken arm som är lite större. När du skivstångscurlar 80kg spelar det ändå ingen roll.
Citera
2005-11-13, 17:44
  #6
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxidate
Fria vikter och skit fullständigt i vilken arm som är lite större. När du skivstångscurlar 80kg spelar det ändå ingen roll.


Lanske inte då, men när jag som idag körde tex axelpress med hantlar fick jag köra med 5 kg hantlar. När jag var klar kände jag mig helt slut i häger axel, men ingenting i vänster.
Citera
2005-11-13, 17:59
  #7
Medlem
oxidates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Lanske inte då, men när jag som idag körde tex axelpress med hantlar fick jag köra med 5 kg hantlar. När jag var klar kände jag mig helt slut i häger axel, men ingenting i vänster.

Fortsätt träna på som vanligt. Det där brukar fixa sig efter ett tag.
Citera
2005-11-13, 18:43
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Hejsan!

Vilket är bäst att köra för en nybörjare som är ojämt stark. Tex så är min vänsterarm starkare än min högra, trots att jag är högerhänt osv. Kan det vara bra ide att börja med maskiner för att bli jämnstark, och sedan gå över till fria vikter?

variera dig
Citera
2005-11-13, 19:02
  #9
Medlem
SinXs avatar
Kan det vara ide att träna extra på den arm jag är svagare i?
Citera
2005-11-13, 21:18
  #10
Medlem
Träna bägge armarna lika mycket och tungt så tvingas den svaga komma ikapp. Förslagsvis med hantlar så inte den starka armen hjälper den svaga för mycket.
Citera
2005-11-14, 09:15
  #11
Medlem
kurrecs avatar
Fria vikter ger så oändligt mycket mer, du tränar upp styrka i hela kroppen.

Har du någonsin sett en stor kille köra maskin?
Citera
2005-11-14, 14:41
  #12
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrec
Fria vikter ger så oändligt mycket mer, du tränar upp styrka i hela kroppen.

Har du någonsin sett en stor kille köra maskin?


Ligger nått i det du säger.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback