Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-25, 12:03
  #145
Medlem
Bara hoppas att dom alla får fängelsestraff.
Citera
2016-05-25, 13:01
  #146
Medlem
Försökte begära ut FUP och fick detta som svar:

"B 361-16

Förundersökningen till nämnda stämningsansökan är mycket omfattande och utgör många tusen sidor.
Vänligen återkom vid vidare frågor.

Med vänlig hälsning"

Var inte riktigt svaret jag förväntade mig. Det var ju inte direkt ett Ja men inte ett Nej heller.

Citera
2016-05-25, 13:23
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokal haschtomt
Försökte begära ut FUP och fick detta som svar:

"B 361-16

Förundersökningen till nämnda stämningsansökan är mycket omfattande och utgör många tusen sidor.
Vänligen återkom vid vidare frågor.

Med vänlig hälsning"

Var inte riktigt svaret jag förväntade mig. Det var ju inte direkt ett Ja men inte ett Nej heller.


får man ut den som papperskopia eller som pdf?
Citera
2016-05-25, 13:27
  #148
Medlem
Lite OT men ligger det nån sanning i att Peter H suttit för våldtäkt på barn? (källa kriminellt.com)
Citera
2016-05-25, 13:36
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagofbricks
får man ut den som papperskopia eller som pdf?

Om det är över mail är det ju PDF men går man dit och begär ut den fysiskt så får man väl en bunt, aldrig gjort det dock men kan tänka mig att man får betala för papper då. Och kanske tidspillan?
Citera
2016-05-25, 13:49
  #150
Medlem
Madde verkar ha klarat sig från åtal med ser jag.
Citera
2016-05-25, 16:53
  #151
Medlem
KapVerdes avatar
Åtal:

https://minfil.org/c1ifnfbeb5/_rebro..._Aktbil_70.pdf
Citera
2016-05-25, 20:40
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokal haschtomt
Försökte begära ut FUP och fick detta som svar:

"B 361-16

Förundersökningen till nämnda stämningsansökan är mycket omfattande och utgör många tusen sidor.
Vänligen återkom vid vidare frågor.

Med vänlig hälsning"

Var inte riktigt svaret jag förväntade mig. Det var ju inte direkt ett Ja men inte ett Nej heller.



Kan bara hålla med dig att svaret var ju inte direkt på din begäran.
Har du återkommit till tingsrätten med vidare frågor eller du gav upp?
Citera
2016-06-13, 09:26
  #153
Medlem
nån som vet när rättegången skall vara?
Citera
2016-07-19, 14:57
  #154
Medlem
http://na.se/nyheter/sydnarke/1.4073...arkotikaharvan
Citera
2016-07-19, 16:15
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokal haschtomt
Om det är över mail är det ju PDF men går man dit och begär ut den fysiskt så får man väl en bunt, aldrig gjort det dock men kan tänka mig att man får betala för papper då. Och kanske tidspillan?


Går även att få på CD om den är omfattande. Domstolen har dock rätt att ta betalt för kopior, även om de skickas i mail och inte är vad vi traditionellt kallar en "kopia".
Citera
2017-06-29, 20:16
  #156
Medlem
Turtellinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagofbricks
Lite OT men ligger det nån sanning i att Peter H suttit för våldtäkt på barn? (källa kriminellt.com)

Han har suttit inne för det, ja. Tjejen var tydligen 14 år och han något eller några år äldre. Tjejens moder uppskattade inte relationen och anmälde. Enligt ryktet åtminstone. Peter H är rent IQ mässigt på gränsen till efterbliven eller dylikt - ett under att han blev fälld faktiskt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback