Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-26, 23:31
  #13
Medlem
Svetsfluxs avatar
Tror inte invandringen i sig kommer att påverka legaliseringen av narkotika. Vi är ju redan så liberala i tankenbanorna med en polischef, kulturminister m.fl högt uppsatta flummare eller f.d. flummare.
Citera
2016-01-27, 09:33
  #14
Medlem
Det är många bidragande faktorer som slutligen leder till att cannabis åter igen blir tillåtet i landet.

Människor som kommer in i landet med en annan syn på droger, hjälper till att luckra upp normaliseringen.
Citera
2016-01-27, 11:51
  #15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Risken är ganska stor att vi står inför en explosion av narkotikabrott. Dessa människor (speciellt de från afganistan) har ett kontaktnätverk som står i direkt anslutning till världens största drogproducenter.
En del som kommer hit ifrån Afghanistan, smugglar även heroin de svalt.
Som en betalning att få åka hit.

Det är tydligen ett dyrbart och tidskrävande, att få ut dessa.
En jag läste om hade de väntat på i evigheter på, som vägrat skita.
Sen i ett obevakat ögonblick, så sket h*n ut heroinet och tog upp det ur bajset och svalde ner det igen.
Citera
2016-01-28, 02:16
  #16
Medlem
Attunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Sverige, Finland och Island är de enda länderna i Europa där det de facto är straffbart att knarka för eget bruk. (Vara påverkad) Ungefär som i Norkorea och Irak.


Antar att du syftar på hur strikt det är, men cannabis är faktiskt lagligt i Nord Korea.
Citera
2016-01-28, 12:37
  #17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attune
Antar att du syftar på hur strikt det är, men cannabis är faktiskt lagligt i Nord Korea.
Konstigt nog så är dom rätt liberala på den.
Inte första gången någon pratar om narkotikapolitik och nämnder Nord Korea som en hemsking.
Vilket säkert stämmer i de flesta andra saker om man säger om Nord Korea, men inte på denna.
Men hur utbrett denna liberala syn är, det är lite höjt i ett dunkel.
Citera
2016-01-28, 19:55
  #18
Medlem
rondellhundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Är du helt seriös? Har du sett det med egna ögon?

gå till norra parkgatan eller rasmusgatan så har du öppen försäljning nästan dygnet runt.
Citera
2016-01-28, 21:03
  #19
Avstängd
Applejackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svetsflux
Tror inte invandringen i sig kommer att påverka legaliseringen av narkotika. Vi är ju redan så liberala i tankenbanorna med en polischef, kulturminister m.fl högt uppsatta flummare eller f.d. flummare.

Alla vet att media och "populärkultur" påverkar mest. Vilka är det som "sjunger", om man nu kan kalla ghettoblatterapp för musik, om att legalisera cannabis? Musiken verkar ju visst gå hem hos de som inte vill ha några fördomar. Det kanske kan påverka lite.
Citera
2016-01-28, 21:04
  #20
Avstängd
Applejackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rondellhunden
gå till norra parkgatan eller rasmusgatan så har du öppen försäljning nästan dygnet runt.

Ropar de ut "hasch och tjack för en billig peng!" som de där torgsäljarna i Aladdin? Eller måste man veta vilka man ska fråga?
Citera
2016-01-29, 00:51
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Risken är ganska stor att vi står inför en explosion av narkotikabrott. Dessa människor (speciellt de från afganistan) har ett kontaktnätverk som står i direkt anslutning till världens största drogproducenter.
Inget nytt, hållt på i många år. Och Polisen har ju en agenda att "lösa brott", med hur vi ser på att lösa ett brott så ger det polisen incitament att gripa en suspekt konsument av saker som han inte fått med regelverket i ryggen. Vips har polisen löst ett brott, plockat en pinne, precis som de gör det när en bil kör 20km/h för fort på motorvägen.

Denna inställning ställer bara till det och skapar ett större social- och rättsväsende samt belastar sjukvården. När jag var 20 satt jag med ett gäng och en lirare gör iordning en pipa med rökheroin. Jag blev bjuden men tackade nej. Varför? För att när man är 20 så kan du inte alltid hantera narkotika. Jag hade därför beslutat att aldrig ta heroin före 30 års ålder. Jag är nu mer 40 och har ännu inte provat Heroin. Jag är inte en superkommukonservativhumanist. Men man kan bestämma sig och hålla det. Min inställning är idag helt liberal i frågan, vi kan ta bort mängder av brott, sänka de sociala kostnaderna (titta på de som åker in och ut på behadlingshem), nu måste välfärden räddas och vi kan skära bort drogbiten ur den, liksom vi skär bort det från läkarnas område.
Vi måste införa ett Gestaposamhälle, alla måste kollas jämt då vi har runt 50000 människor per år som ska ut. Vi måste samla oss och stoppa brotten, vi måste jaga de stora knarkkartellerna.
Köper du CB idag, gör de av en hemodlande individ utan kopplingar till maffia, ISIS, CIA eller PKK.
Citera
2016-01-29, 02:06
  #22
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Alla vet att media och "populärkultur" påverkar mest. Vilka är det som "sjunger", om man nu kan kalla ghettoblatterapp för musik, om att legalisera cannabis? Musiken verkar ju visst gå hem hos de som inte vill ha några fördomar. Det kanske kan påverka lite.
Jag ska berätta för dig att ALLA sjunger om cannabis och droger över lag. Det är verkligen inget nytt. 1969 skrev Kris Kristofferson att "wishin' Lord that I was stoned..." Googla "songs about weed" och se dina fördomar om att det är "ghettoblattarna" som propagerar legalisering.

Jag blir så trött på ignorans.
Citera
2016-01-29, 10:14
  #23
Medlem
beardbraids avatar
Viss droghandel är ju sysselsättande för folk som annars har svårt att få in en fot på arbetsmarknaden. Legalisering skulle ju ta födkroken ur munnen på en massa folk, då det säkert kommer krävas svenskakunskaper och gymnasiebetyg och utdrag från belastningsregistret för att jobba på "knarkbolaget".
Min nuvarande kran har bott i sverige i 2 år och kan INGEN svenska och några ord engelska. Vad fan skall han göra om det blir lagligt?
Citera
2016-01-29, 10:30
  #24
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag ska berätta för dig att ALLA sjunger om cannabis och droger över lag. Det är verkligen inget nytt. 1969 skrev Kris Kristofferson att "wishin' Lord that I was stoned..." Googla "songs about weed" och se dina fördomar om att det är "ghettoblattarna" som propagerar legalisering.

Jag blir så trött på ignorans.

"Och se dina fördomar krossas..." ska det så klart stå.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback