Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-26, 15:57
  #1
Avstängd
ulsterboy.s avatar
Det är så att jag vill gå upp i vikt och har läst någonstans att mineralvatten förstör matsmältningen. Bör jag dricka mineralvatten i mängder?
Citera
2016-01-26, 16:05
  #2
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulsterboy.
Det är så att jag vill gå upp i vikt och har läst någonstans att mineralvatten förstör matsmältningen. Bör jag dricka mineralvatten i mängder?

Nej, då är det bättre att du äter ordentligt med kolhydrater och ligger på ett överskott.
Citera
2016-01-26, 16:18
  #3
Avstängd
ulsterboy.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Nej, då är det bättre att du äter ordentligt med kolhydrater och ligger på ett överskott.
Hur ligger man på ett överskott?
Citera
2016-01-26, 16:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulsterboy.
Hur ligger man på ett överskott?

Jag har sett dig ge träningsråd till folk. Skrämmande!

Du äter på ett kaloriöverskott.
Citera
2016-01-26, 16:55
  #5
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulsterboy.
Hur ligger man på ett överskott?

Du äter mer än du förbränner, då går du upp i vikt.

Vill du gå ner i vikt så ligger du på underskott, och då går man ner.
Citera
2016-01-26, 17:20
  #6
Avstängd
ulsterboy.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Du äter mer än du förbränner, då går du upp i vikt.

Vill du gå ner i vikt så ligger du på underskott, och då går man ner.
Jag vet inte exakt när jag hamnar i överskott. Men jag förbränner inte mycket. Sitter mestadels hemma och chillar utöver träning 4 dagar i veckan. Borde inte det innebära att jag kan hamna på plussidan enklare?
Citera
2016-01-26, 17:25
  #7
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulsterboy.
Jag vet inte exakt när jag hamnar i överskott. Men jag förbränner inte mycket. Sitter mestadels hemma och chillar utöver träning 4 dagar i veckan. Borde inte det innebära att jag kan hamna på plussidan enklare?

Ja men du förbränner en del genom att träna 4 dagar i veckan.
Skaffa en PT så får du ett kostschema.
Citera
2016-01-26, 19:24
  #8
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulsterboy.
Jag vet inte exakt när jag hamnar i överskott. Men jag förbränner inte mycket. Sitter mestadels hemma och chillar utöver träning 4 dagar i veckan. Borde inte det innebära att jag kan hamna på plussidan enklare?

Enkelt, skippa träning, istället massor med öl, juice, pizza, jordnötter, lasagne, gräddsåser,

Inget vatten! Tar upp plats i magen där du behöver plats för öl.
Citera
2016-01-26, 19:41
  #9
Medlem
tj.s avatar
Har svårt att se att mineralvatten skulle förstöra matsmältningen. I så fall torde all kolsyrad dryck förstöra matsmältningen, något jag aldrig har hört talas om.
Citera
2016-01-26, 21:55
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulsterboy.
Det är så att jag vill gå upp i vikt och har läst någonstans att mineralvatten förstör matsmältningen. Bör jag dricka mineralvatten i mängder?

MAAA MAAAAAAN!

Du menar kolsyrat vatten?

Du ska nog inte dricka eftersom det tar bort syret i kroppen och det behöver du. Om du vill gå upp i vikt. Varför inte dricka oliv olja och äta bananer utöver det vanliga? Då går du upp på ett hälsosamt sätt. Eller köp gainer?

Maaaaa maaaan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback