Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-26, 15:20
  #13
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THE0S
Där har du fel. För att förstå hur sinnessjuk den svenska feminismen är kan vi jämföra den med Danmark. Vi noterar också att andelen som identifierar sig som feminister minskar i USA. Sverige är jämställd att påstå något annat är vänsterextremt.
Inte säker på vad du pratar om, jag har inte nämnt Sveriges feminism alls. Det faktum att Svensk, Dansk eller Amerikansk feminism betyder olika saker är väl exempel på precis det jag pratar om?
Citera
2016-01-28, 11:19
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Inte säker på vad du pratar om, jag har inte nämnt Sveriges feminism alls. Det faktum att Svensk, Dansk eller Amerikansk feminism betyder olika saker är väl exempel på precis det jag pratar om?
Samma rörelse, olika perspektiv. All feminism i västvärlden är vänsterextremism. Att Sverige har en högre tolerans för vänsterextremism gör det inte mer försvarbart att kalla sig feminist.
Citera
2016-01-28, 13:38
  #15
Medlem
Många invandrare (MENA) man har stött på skulle nog kunna placeras in i den kategorin. Tror nog inte att det är speciellt ovanligt alls.
Citera
2016-01-29, 11:56
  #16
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THE0S
Samma rörelse, olika perspektiv. All feminism i västvärlden är vänsterextremism. Att Sverige har en högre tolerans för vänsterextremism gör det inte mer försvarbart att kalla sig feminist.
Mitt argument baserar sig på att folk har olika uppfattningar om vad feminism innebär. Jag ser att du har en uppfattning om vad det innebär, men för att argumentera mot det du citerat mig om behöver du visa att andra inte har andra uppfattningar, vilket jag finner osannolikt.
Citera
2016-01-29, 12:01
  #17
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pejtrik
Låter vettigt. Man kan tycka i sakfrågorna. Behöver inte ha någon titel. Men själva titeln feminist låter inte bra i mina öron. Inte i Sverige idag. Däremot tror jag det är dags för maskulinism. Eller varför inte humanism?

Jag tror att det ordet du söker är equalist.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback