Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-25, 19:30
  #1
Medlem
Johnnythepundares avatar
Hur är utelivet i Kalmar vinter/sommar för +18? Finns det några bra nattklubbar eller?

Tack på förhand
Citera
2016-01-25, 19:45
  #2
Medlem
ReiseReises avatar
du hittar de flesta runt Larmgatan.

Olearys om du vill gå in gratis. Det är främst en pub med ett litet dansgolv som det brukar vara gaska bra drag på. Inget stort ställe i övrigt.

Krögers ligger mitt emot och har dansgolv ibland, som är större än olearys. Kan vara ganska bra drag där, men det bästa med krögers är att främst sitta ute och mysa med en öl och gott sällskap. Man kommer in gratis om man går lite tidigare, annars kostar det.

Harrys kostar att komma in på men har helt klart den bästa feststämmningen med flera dansgolv och bord (plus en bowlingbana nere i källaren). Man kan komma in gratis om man gillar deras Facebook events.

Sedan finns det ett ställe framför Krögers, bredivd Olearys som byter namn typ hela tiden, vet inte vad den heter nu, men som är nästan endast ett dansställe, men det brukar bara vara fullt med invandrare som har förstört stället.

Stars and Stripes har jag aldrig varit på men den ska vara bra har jag hört.


Sedan fanns ju Palace som var det största dansstället men som har lagt ner nu, den riktiga förlusten för kalmar var ju dock KM (inget dansställe men helt klart den bästa puben i stan).

Edit@ På sommaren öppnar ytterligare ett danställe vid Larmtorget som hete Vallen och som är utomhus och som brukar vara sjukt populärt. mest småungar där dock (18 åringar)
__________________
Senast redigerad av ReiseReise 2016-01-25 kl. 19:50.
Citera
2016-01-25, 19:59
  #3
Medlem
Johnnythepundares avatar
Okej, tack för svar!
Vart brukar det vara mest folk/brudar?
Citera
2016-01-25, 20:32
  #4
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnythepundare
Okej, tack för svar!
Vart brukar det vara mest folk/brudar?

Det är nog 50/50 på alla ställen skulle jag vilja säga. Vissa gånger har man ju upplevt att det varit korvfest men det händer väll ibland överallt. För det mesta brukar det vara ganska jämnt fördelat. Sverige har ju tyvärr börjat få ett litet överskott på män nu, och när alla sexuellt ofredanden har ökat i kalmar är väll färre tjejer sugna på att gå ut, lite av en ond cirkel.
Citera
2016-03-22, 15:39
  #5
Medlem
milkmannenknas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnythepundare
Okej, tack för svar!
Vart brukar det vara mest folk/brudar?

Harrys eller Stars.
Krögers är lite mer åt att sitta ner och ta en bärs dessutom - inte så hårt festande där.
Citera
2016-03-22, 17:49
  #6
Medlem
Moltas666s avatar
Är Sandras helt ute idag?

http://www.wittenkalmar.se/
Citera
2018-02-07, 16:06
  #7
Medlem
400Bens avatar
Satt precis och kollade runt lite random på Facebook och kom in på en känd nattklubbsprofil i Kalmar som jag haft lite att göra med. Jag var själv lite involverad i Nöjesbranchen i staden och var med och drev en pub och hade samarbeten med ett par andra.

Olearys: Samarbetade aldrig med andra pubar utan körde helt själv. Hängde där en del och det var bra där. Populärt ställe. Bra drag. Det var dock lite litet och mycket sittplatser med bord för mat som tog upp lokalen.

The Sign: Dåliga ägare och ett jävla hål mitt i dansgolvet. Hade annars potential till att bli ett riktigt bra ställe. Gick i konkurs sedan. Blev sedan nya Kårhuset men de hade massa problem med ljudet och grannar som klagade. Vet inte om de fick ordning på det sedan och hur det är idag.

Palace: Var riktigt populärt runt 2011-12 och populära eventgruppen Nöjesgruppen drog massa folk dit. Mycket studenter lyckades man locka. Gick sedan i konkurs och frågan är om Kalmars uteliv sedan dess blivit sig likt igen.

Harrys: Bra ställe med 3 våningar, 1 uteplats och 4 barer. Kunde vara riktigt bra drag ofta.

Krögers: Fattar inte varför det stället var så populärt. Men fan vad det drog folk. Efter 22 var det omöjligt att komma in. Men där satt man bara vid sitt bord och drack öl. Men ens kompisar ville alltid in där.

Stars and Stripes: Bra ställe att äta på och nattklubben var också bra. Tog lite lång tid i baren bara.

Vallen: Var där en gång. Var bara öppet på somrarna och inte varje helg. Stor lokal och mycket folk. Mycket unga tjejer som hängde där.

Byttan: Låg lite off och var rätt så litet. Inget favoritställe men hade kunnat bli bra kvällar där om det bara varit runt 200 personer. Fick nobben av studenterna sedan för sin lokal, var det låg och dyra dealer.

Sandras: Låg också off men bra lokal som fan. Kände ägarens dotter och jobbade där ibland. Ville samarbeta med studenterna och inte bara för att göra egen vinst. Man brydde sej om studenterna och studentlivet. Så bra kårkvällar där man annars var det väl rätt dött om typ inte Björn Rosenström kom. Var inte öppet varje helg. Togs sedan över av en vän till mig och tror han äger det nu också. Vet inte alls hur det går eller ser ut idag. Men känns som en minusaffär med så stor lokal så off.

KM: Gillade den puben skarpt.

First Hotell Witten: Nattklubbsdelen till Kapten Lindström. Ingen optimal lokal men det funkade. Många klagade på att man var tvungen att gå in på baksidan men förstod inte den kritiken. Var bara 50 meter extra liksom. Jobbade lite där. Ägaren var sjukt bra och härlig.

Lilla Puben: Jobbade där. Litet ställe med god mat och bra sortiment på öl. Hur det var att jobba där är en annan femma. Men rekommenderar att gå dit som gäst.

Studentpuben: Billigt, härligt folk och bra mat. Kunde vara dött där många kvällar men också riktigt bra drag ibland. Gillade att där uppe var det lite lugnare med mat och där nere dansade folk och drack sprit. En härlig atmosfär. Aldrig bråk, bara kärlek. idag är stället något fik eller liknande då Kårhuset kom till som har en nattklubbsdel och en pubdel.

Sjösjukan: Litet ställe och ofta lite dåligt drag, men var najs om man bara ville vara där och softa.

Fyfan vad man saknar sommar i Kalmar och alla snygga brudar överallt
__________________
Senast redigerad av 400Ben 2018-02-07 kl. 16:11.
Citera
2018-02-07, 16:35
  #8
Medlem
400Bens avatar
Kom på Bistro Bar också. Bistro var sämst. Dryga vakter.
Citera
2018-02-08, 17:39
  #9
Medlem
OlegZigvardauskass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Satt precis och kollade runt lite random på Facebook och kom in på en känd nattklubbsprofil i Kalmar som jag haft lite att göra med. Jag var själv lite involverad i Nöjesbranchen i staden och var med och drev en pub och hade samarbeten med ett par andra.

Olearys: Samarbetade aldrig med andra pubar utan körde helt själv. Hängde där en del och det var bra där. Populärt ställe. Bra drag. Det var dock lite litet och mycket sittplatser med bord för mat som tog upp lokalen.

The Sign: Dåliga ägare och ett jävla hål mitt i dansgolvet. Hade annars potential till att bli ett riktigt bra ställe. Gick i konkurs sedan. Blev sedan nya Kårhuset men de hade massa problem med ljudet och grannar som klagade. Vet inte om de fick ordning på det sedan och hur det är idag.

Palace: Var riktigt populärt runt 2011-12 och populära eventgruppen Nöjesgruppen drog massa folk dit. Mycket studenter lyckades man locka. Gick sedan i konkurs och frågan är om Kalmars uteliv sedan dess blivit sig likt igen.

Harrys: Bra ställe med 3 våningar, 1 uteplats och 4 barer. Kunde vara riktigt bra drag ofta.

Krögers: Fattar inte varför det stället var så populärt. Men fan vad det drog folk. Efter 22 var det omöjligt att komma in. Men där satt man bara vid sitt bord och drack öl. Men ens kompisar ville alltid in där.

Stars and Stripes: Bra ställe att äta på och nattklubben var också bra. Tog lite lång tid i baren bara.

Vallen: Var där en gång. Var bara öppet på somrarna och inte varje helg. Stor lokal och mycket folk. Mycket unga tjejer som hängde där.

Byttan: Låg lite off och var rätt så litet. Inget favoritställe men hade kunnat bli bra kvällar där om det bara varit runt 200 personer. Fick nobben av studenterna sedan för sin lokal, var det låg och dyra dealer.

Sandras: Låg också off men bra lokal som fan. Kände ägarens dotter och jobbade där ibland. Ville samarbeta med studenterna och inte bara för att göra egen vinst. Man brydde sej om studenterna och studentlivet. Så bra kårkvällar där man annars var det väl rätt dött om typ inte Björn Rosenström kom. Var inte öppet varje helg. Togs sedan över av en vän till mig och tror han äger det nu också. Vet inte alls hur det går eller ser ut idag. Men känns som en minusaffär med så stor lokal så off.

KM: Gillade den puben skarpt.

First Hotell Witten: Nattklubbsdelen till Kapten Lindström. Ingen optimal lokal men det funkade. Många klagade på att man var tvungen att gå in på baksidan men förstod inte den kritiken. Var bara 50 meter extra liksom. Jobbade lite där. Ägaren var sjukt bra och härlig.

Lilla Puben: Jobbade där. Litet ställe med god mat och bra sortiment på öl. Hur det var att jobba där är en annan femma. Men rekommenderar att gå dit som gäst.

Studentpuben: Billigt, härligt folk och bra mat. Kunde vara dött där många kvällar men också riktigt bra drag ibland. Gillade att där uppe var det lite lugnare med mat och där nere dansade folk och drack sprit. En härlig atmosfär. Aldrig bråk, bara kärlek. idag är stället något fik eller liknande då Kårhuset kom till som har en nattklubbsdel och en pubdel.

Sjösjukan: Litet ställe och ofta lite dåligt drag, men var najs om man bara ville vara där och softa.

Fyfan vad man saknar sommar i Kalmar och alla snygga brudar överallt

Byttan som du nämner heter numera Park Hermina och drivs av den rikskända komikern Robert Gustavsson och en lokal krogprofil de kör nattklubb på somrarna som är populärt (nytt för förra sommaren).

Vallen är numera en teater och nattklubbsverksamheten är nerlagd sedan ett antal somrar tillbaka.

Sandra satsar på nytt med nya ägare och nytt folk som sköter nöjet, det blir ju mer utav temakvällar där eftersom att det ligger så pass avsides.

Olearys är numera utbyggt och har vad ska man säga ett riktigt dansgolv, de tog över cafe corners lokaler och är väl ganska så fräscht jag brukar dock inte gå dit.

Stars bytte samarbetet med just stars och kör ett eget som heter Legends.

Bistrobar (och alla namn de haft) dvs lokalerna med otur då absolut ingenting har funkat där någon gång har nu gått och blivit Stars istället.

Krögers sen de gjorde nattklubbsverksamhet på övervåningen har tagit folk från framförallt Harrys och Stars och är enligt mig Kalmar bästa uteställe. Man har en mysig pianobar, lite avslappnad pubmiljö sen numera ett dansgolv på övervåningen som är stadigt och lägg till uteserveringen på somrarna som är ganska överlägsen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback