Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-01, 17:39
  #217
Medlem
Rubriken får mig nästan att spy. Är det som ts påstår är något väldigt fel. Staten har våldsmonopol i det här landet, använd det då för fan. Poliser ska inte behöva "fly". Särskilt inte när de är 10 stycken.
Citera
2016-02-11, 22:07
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discoHITLER
Rubriken får mig nästan att spy. Är det som ts påstår är något väldigt fel. Staten har våldsmonopol i det här landet, använd det då för fan. Poliser ska inte behöva "fly". Särskilt inte när de är 10 stycken.

Ja, nog är det svårt att se att de skulle ha varit i underläge i detta fall.
Citera
2016-02-14, 22:05
  #219
Medlem
Bussmekanikerns avatar
Skönt att se att snuten inte får sista ordet "bara för att" för en gångs skull...
Inte ofta snuten viker ner sig ( även om de har fel i sak ), kan man kalla detta rättvisa ?
Problemet är att nästa gång vi medborgare behöver hjälp kan vi nog inte räkna med deras hjälp,
fast det har vi väl å andra sidan inte kunnat gjort tidigare heller...
Citera
2016-02-15, 16:56
  #220
Medlem
Lichkings avatar
Så farligt var det nog inte som i artikeln, men visst fan lär det vara obehagligt att möta dem här packen vilda människor. Fan ska dessa ut i vårat sammhälle?? kanske ska börja med att byta ut besticken till plast så slipper dem sticka ihjäl varandra.
Citera
2016-02-24, 06:27
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaSib-HaSib
Hur svårt kan det vara. Ta med några rejäla schäferhundar eller rottweiler nästa gång så håller dom nog käften och lyder. Dom är livrädda för hundar och skiter förmodligen på sig av blotta åsynen av sådana bestar.

Ja och tårgas chockgranater o gummikulor och duger inte det så fram med uzin ?

Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Så farligt var det nog inte som i artikeln, men visst fan lär det vara obehagligt att möta dem här packen vilda människor. Fan ska dessa ut i vårat sammhälle?? kanske ska börja med att byta ut besticken till plast så slipper dem sticka ihjäl varandra.

Äh - det blir snart gisslandramer istället, deras fantasi överskrider nog vår på det kriminella planet ?
De är ju raketforskare och har varit med om krig etc ?
Citera
2016-02-24, 07:38
  #222
Medlem
Glauciuss avatar
Hur kommer polisen känna sig när man behöver borda ett kryssningsfartyg som har plats för över 1 790 personer? För det är snart en verklighet i dagens Sverige.
(FB) Kryssningsfartyg blir nytt asylboende - 2016-02-17

Jag kan gott tänka mig att man får en obehaglig känsla när man ska traska igenom trånga korridorer på en jädra båt. Lite svårt att fly snabbt är det också.
Citera
2016-03-12, 12:32
  #223
Medlem
Badios avatar
Idag har det kommit uppgifter om vad som orsakade polispådraget.

I sju veckor har han funderat: vilket är mitt brott? Den syriske läkaren Ahmed al Matar, 30, flyttades med familj från Signalisten under polistumult. Nu kommer nästa slag. På måndag ska de avvisas till Tyskland.
Citat:
Jag vet inte varför allt detta händer mig, säger Ahmed al Matar som sitter på asylboendet Westsura.

Det var dit han, hustrun Fatma och döttrarna, 5 och 2 år, kördes i polisbil onsdagkvällen 20 januari efter en polisinsats på Signalisten som senare fick ett av de inblandade polisbefälen att rapportera: ”Jag var mentalt förberedd på att slåss för mitt liv”.
Anledningen att polis tillkallades var för att folk på boendet blev förbannade. Läkaren skulle flyttas för att han ansågs som upprorsmakare genom att klaga på utgånget margarin.
Citat:
Allt tycks ha gått väl tills bordsmargarin med utgånget bäst-före-datum serverades i början av januari. Som talesman framförde han de boendes oro över margarinet.

Efter det tog Migrationsverket beslut om att flytta honom för att han, som VLT erfar, uppfattades som en upprorsmakare.

När Ahmed al Matar den 20 januari ifrågasätter att han och familjen ska lämna Signalisten, där han trivs och har förankring, tillkallas poliser med en polishund. Medan al Matar ber om att få packa sina saker samlas de boende på Signalisten utanför familjens rum. De protesterar högljutt mot flytten av ”dr Ahmed”.

– Men de hotade aldrig någon, de var bara upprörda. Jag försökte lugna dem, säger al Matar som menar att han ”har 600 vänner på Signalisten”.
Det är läkarens version på händelsen i alla fall.

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.365...visas-familjen
Citera
2016-03-13, 18:26
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Idag har det kommit uppgifter om vad som orsakade polispådraget.

I sju veckor har han funderat: vilket är mitt brott? Den syriske läkaren Ahmed al Matar, 30, flyttades med familj från Signalisten under polistumult. Nu kommer nästa slag. På måndag ska de avvisas till Tyskland.

Anledningen att polis tillkallades var för att folk på boendet blev förbannade. Läkaren skulle flyttas för att han ansågs som upprorsmakare genom att klaga på utgånget margarin.

Det är läkarens version på händelsen i alla fall.

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.365...visas-familjen

Då har vi ett par diametralt olika versioner av skéendet. Nu är frågan vad som gäller. Har polisen tolkningsföreträde om man säger sig upplevt en fara?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback