Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2016-02-03, 20:57
  #97
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Jag noterar SD:s gradvisa omvandling genom att jämföra då och nu. En detalj kan vara att tidiga SD-affischer kunde innehålla uppmaningen "skända inte din ras". En idag fullständigt otänkbar formulering.
Kravet på obligatorisk "repatriering" av alla "utomeuropeiska" invandrare, som anlänt till Sverige efter mitten av 70-talet har försvunnit ur partiprogrammet.
Uttryck som "rasfrämlingar", "landsförrädare" (om övriga riksdagspartier)", "kulturmarxism", "mångkultur" har försvunnit eller tonats ned i partiets officiella vokabulär. Begreppet "pk" används inte lika frekvent nu, när partiet påtagligt bemödar sig om att uppträda mer politiskt korrekt.

Och vad anser du om denna ändring? Själv ser jag det som ännu en manifestation av SDs verlighets-förankring (såpass mycket som politiker nu kan vara verklighets-förankrade).
Citera
2016-02-03, 23:02
  #98
Medlem
SvenskOppositions avatar
Ja varför är inte SD på offensiven längre?

Den slutsats jag kommit till är att partiledningen inbillat sig - eller blivit inbillade av näringslivets lobbygrupper - att partiet kommer att få flytta sig ett snäpp närmare köttgrytorna. Givetvis så kräver detta att man gör sig tillräckligt beskedliga så att alliansen ska acceptera SD som stödparti.
Citera
2016-02-04, 01:25
  #99
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackieman
Har jag gjort det eller?
Nej...Jag menade Sveriges politiker som pratar mer om invandrade människor än sitt eget folk.

Politiker som säger nej till allt och alla som bor här och att det inga pengar finns för att vända om helt och ge bort pengar som inte fanns för oss men som tydligen fanns för andra.

Det är de som pratar om invandringsfrågor men aldrig om problemen med invandringen som nu är men de säger mer än gärna att vi är problemet.
Anklagar oss att vara rasister och svin och menar att SD som de alltid hatat skall prata om problemen de skapat själva.
Det är inte Svenska folket som våldtar och kladdar på allt och alla och beter sig som bortskämda svin.
Men det är vi som kallas rasister.
Citera
2016-02-04, 01:29
  #100
Medlem
Eller så inser dem att de är kört med detta landet
Citera
2016-02-04, 07:17
  #101
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Ja varför är inte SD på offensiven längre?

Offensiv är inte ett självändamål.
Citera
2016-02-04, 18:20
  #102
Medlem
Hegamons avatar
SD sitter lugnt i båten. SD har inget inflytande idag. Varför ska dom slösa pengar på "reklamkampanjer" när hela Sverige numera är reklam för SD?

Jag tycker det är märkligt tyst från SD men tror det beror på faktorerna ingen makt + att folk strömmar till partiet som aldrig förr, iaf enligt valundersökningarna.
Citera
2016-02-05, 09:08
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och vad anser du om denna ändring? Själv ser jag det som ännu en manifestation av SDs verlighets-förankring (såpass mycket som politiker nu kan vara verklighets-förankrade).

Jag ser det som att SD inte längre är en kampanjpolitisk organisation utan håller på att anpassa sig till den rådande politiska kulturen, bli allt mer PK och en del av det politiska etablissemanget. Makten i partiet ligger numera i allt högre grad hos riksdagsgrupp och framförallt partiledning. Allt mindre hos medlemmarna. Ideologin spelar allt mindre roll.
Detta är en fullt naturlig utveckling för ett medelstort riksdagsparti och ett tecken på politisk mognad. Att partiets ideologiskt överspända och dito troende medlemmar blir besvikna och "inte längre känner igen sitt parti" är ett fenomen, som inte para kan iakttas hos SD utan hos alla riksdagspartier, när realpolitiken börjar dominera verksamheten.
Citera
2016-02-10, 22:41
  #104
Medlem
sherms avatar
Kasselstrand noterar att C uppvisar högre tolerans för enskilda partimedlemmar som yttrar invandringskritik än SD.

https://mobile.twitter.com/gustavkas...09255955460098
Citera
2016-02-10, 22:55
  #105
Avstängd
Just nu känns det som om SD är närmare Vänstern än Socialdemokraterna. Tycker att det är spännande. De 2 ärligaste partierna ju. Alla övriga partier jagar bara röster utan att ha någon vision. Skulle kunna tänka mig Dinamarca som statsminister med Mattias Karlsson som vice statsminister.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback