Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-25, 09:59
  #1
Medlem
Polischefen berättar hur man kan bekämpa terrorhot i Sverige. http://www.svd.se/rikspolischef-efte...ser/om/sverige Håller du med honom? Är det 2500 nya poliser som kan hjälpa? Eller man behöver söka ett annat sätt? Själv tycker jag att alla länder som har terrorhot skulle enas o samarbeta tillsammans därför att i den här frågan är det viktigt att utbyta information. IMHO
Citera
2016-01-25, 10:02
  #2
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeahOlsson
Polischefen berättar hur man kan bekämpa terrorhot i Sverige. http://www.svd.se/rikspolischef-efte...ser/om/sverige Håller du med honom? Är det 2500 nya poliser som kan hjälpa? Eller man behöver söka ett annat sätt? Själv tycker jag att alla länder som har terrorhot skulle enas o samarbeta tillsammans därför att i den här frågan är det viktigt att utbyta information. IMHO

Du tror inte att informatonsutbyte redan sker mellan flera av dessa länder?
Citera
2016-01-27, 09:41
  #3
Medlem
kanske skulle jag vilja höra mer om den gemensamma verksamheten. Känslan av att var och en är för sig själv.
Citera
2016-01-27, 09:48
  #4
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeahOlsson
kanske skulle jag vilja höra mer om den gemensamma verksamheten. Känslan av att var och en är för sig själv.

Jag är hyfsat säker - är ju dock inte inblandad - att det bästa är om merparten av informationsutbytet inte basuneras ut till allmänheten. Jag tänker mig att de som planerar terror skulle kunna dra nytta av att säkerhetstjänsterna berättar det de vet, och det är ju inte önskvärt.
Citera
2016-01-27, 11:54
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeahOlsson
Polischefen berättar hur man kan bekämpa terrorhot i Sverige. http://www.svd.se/rikspolischef-efte...ser/om/sverige Håller du med honom? Är det 2500 nya poliser som kan hjälpa? Eller man behöver söka ett annat sätt? Själv tycker jag att alla länder som har terrorhot skulle enas o samarbeta tillsammans därför att i den här frågan är det viktigt att utbyta information. IMHO
Är det inte denna man som införde kod 291?
2500 nya poliser är en piss i rymden så länge Sverige fortsätter att släppa in taharrush-talibaner och IS-sympatisörer i parti och minut. Terrorhoten i länder med liten/ingen muslimsk befolkning är nästan obefintlig. You do the math...
Citera
2016-01-28, 03:05
  #6
Medlem
kato85s avatar
Att anlita fler poliser hjälper knappast.
Sker det så sker det.

Det enda som hjälper mot terrorism är preemptiva åtgärder, och där har vi kulturellt arbete med religiösa grupperingar och arbete med att acklimatisera invandrare.

Funkar inte det så skicka tillbaka dem,men att anlita fler poliser är bara ngt. som Polisen själva vill göra då det ligger i deras intresse.

Att anlita fler poliser betyder att statens kontroll hårdnar, och våran frihet inskränks, även om det är riktat mot invandrare.
Konsekvensen blir fler konflikter mellan polis och medborgare med utländskt ursprung, och fler invandrare blir fientligt inställda mot staten då de bara ser poliser överallt, staten drar åt tumskruvarna ännu mer och voila så har vi 1984 som inte bara drabbar invandrare utan även svennar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback