Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-25, 00:06
  #1
Medlem
Har kollat på några av netflix pablo escobarbaserade serier och dokumentärer

Har även googlat runt lite och är jävligt förbryllad över vad denna man kunde åstadkomma.

Massa pengar,brudar,makt. Ja allt man kan tänka sig.

Anledningen till att han gick under var väl i stort sätt att han fick nån storts storhetsvansinne.

Nu vill jag gärna samla lite mer information om denna kartellen och dess medlemmar.
Finns en del om just pablo eacobar och giselda blanco som var den enda kvinnan som var medlem i kartellen.

Det som jag fascineras över är att detta är har varit rätt så färskt.

Aldså mellan 1980 o i början på 1990.
Giselda blev mördad runt 2012 i colombia.
Pablo blev dödad 1993,lämnade två? Barn och en fru.
Vad hände med hans pengar tro?

Vad tycker ni om det hela?

Här ska vi diskutera om allt som har med medellin kartellen att göra
Citera
2016-01-25, 00:12
  #2
Avstängd
Tro mig, 100% av folket i hans sits drabbas av storhetsvansinne och tillslut brister det. Har själv varit där, fast inte ens i närheten av närheten av närheten av en tusendels bråkdel av Pablos nivå, men ändå drabbades jag av storhetsvansinne och fuckade upp allt.
Citera
2016-01-25, 00:19
  #3
Avstängd
Tibetanleguans avatar
Pablo Emilio Escobar Gaviria´s karriär började redan på 60-talet som biltjuv för att sedan gå över till gräs och vidare till kokain. En av dom största anledningarna till att han dödades var just för att många i USA dog av hans kokain och många i Columbia dog pga. att han började bedriva terrorism i sitt eget land. DEA tillsammans med Columbianska Serach Bloc. Om elitstyrkan Delta Force var med i jakten på Pablo är omdiskuterat men aldrig bevisat. Efter Pablo tog FARC över och är fullt aktuella idag.
Citera
2016-01-25, 06:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tibetanleguan
Pablo Emilio Escobar Gaviria´s karriär började redan på 60-talet som biltjuv för att sedan gå över till gräs och vidare till kokain. En av dom största anledningarna till att han dödades var just för att många i USA dog av hans kokain och många i Columbia dog pga. att han började bedriva terrorism i sitt eget land. DEA tillsammans med Columbianska Serach Bloc. Om elitstyrkan Delta Force var med i jakten på Pablo är omdiskuterat men aldrig bevisat. Efter Pablo tog FARC över och är fullt aktuella idag.

Tycker att alla serier dokumentärer säger olikaom hur han påbörja sin karriär. Vissa säger att han började med ciggarettamuggling till smuggling olika stöldgods i enorma mängder och att han jobbade sig upp med tiden

En sak är säker..att han var jävligt driftig.
Snubben hade så mycket pengar att han till o med i stort sätt skapade en egen arme för att anfalla regeringen för att undanröja bevis som fans mot honom och hans inblandning av kokainimporten till usa.
Citera
2016-01-25, 08:36
  #5
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreaTurnsRed
Tycker att alla serier dokumentärer säger olikaom hur han påbörja sin karriär. Vissa säger att han började med ciggarettamuggling till smuggling olika stöldgods i enorma mängder och att han jobbade sig upp med tiden

En sak är säker..att han var jävligt driftig.
Snubben hade så mycket pengar att han till o med i stort sätt skapade en egen arme för att anfalla regeringen för att undanröja bevis som fans mot honom och hans inblandning av kokainimporten till usa.

Man kanske inte till 100% borde lite på tv-serier vad Pablos tidiga karriär beträffar, trots att serien i fråga är baserad på verkligheten. Jag antar förresten att du tänker på "Narcos"? Förjävla bra serie det där

Finns det någon som kan rekommendera någon bok kring företeelsen?
Citera
2016-01-25, 11:20
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aspackad-huggorm
Man kanske inte till 100% borde lite på tv-serier vad Pablos tidiga karriär beträffar, trots att serien i fråga är baserad på verkligheten. Jag antar förresten att du tänker på "Narcos"? Förjävla bra serie det där

Finns det någon som kan rekommendera någon bok kring företeelsen?


Ja bland annat narcos. Men även "pablo escobar el patron del mal"

Den sistnämnda är den serien som visar hur allting började. Från när han var liten.

Narcos börjadelite mitt i smeten.

Den siatnämnda får man följa allt från början då även white widow..giselda blanco är wn karaktär.

Sen finns det andra dokumentärer samt att hans son som berättar sin version av vad han minns..den heter "sins of my father". Riktig intressant det han berättar. Han får även träffa familjemedlemmar till vissa av de som blev Pablos offer.
Sonen berättar hur pablo escobar brände ett x antal miljoner en vinter på flykt för att värma sig och familjen bland annat
Citera
2016-01-26, 21:27
  #7
Medlem
HabitueratSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreaTurnsRed
Ja bland annat narcos. Men även "pablo escobar el patron del mal"

Den sistnämnda är den serien som visar hur allting började. Från när han var liten.

Narcos börjadelite mitt i smeten.

Den siatnämnda får man följa allt från början då även white widow..giselda blanco är wn karaktär.

Sen finns det andra dokumentärer samt att hans son som berättar sin version av vad han minns..den heter "sins of my father". Riktig intressant det han berättar. Han får även träffa familjemedlemmar till vissa av de som blev Pablos offer.
Sonen berättar hur pablo escobar brände ett x antal miljoner en vinter på flykt för att värma sig och familjen bland annat
Håller på och plöjer igenom den sistnämnda just nu, 74 avsnitt på en säsong är hardcore.

Jag satt och försökte googla rätt på de olika rollerna i kartellen men hittade inget intressant. Läste att pablos son har bytt namn och är arkitekt i Argentina.
Citera
2016-01-27, 10:41
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HabitueratSverige
Håller på och plöjer igenom den sistnämnda just nu, 74 avsnitt på en säsong är hardcore.

Jag satt och försökte googla rätt på de olika rollerna i kartellen men hittade inget intressant. Läste att pablos son har bytt namn och är arkitekt i Argentina.

Jo det finns massor..gäller att leta på rätt sätt.

Hans son och fru bor i argentina

Finns en dokumentär i netflix där han berättar lite om hans uppväxt och han får träffa familjerna till pablos offer.

Läste igår på aftonbladet att de håller på att riva ner hans kåk i miami och där hittades bland annat kokainpasta samt ett låst kassaskåp under marken.

Tydligen så är det den andra kassaskåp de hittat men den första blev stulen.
De har inte öppnat den än..ska bli kul o se vad som finns i den.
Han har nog många gömmor där han har både vapen pengar o knark

Här är några av rollerna

http://postimg.org/gallery/31vca68n8/










Citera
2016-01-29, 00:42
  #9
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Har sett den colombianska serien Pablo Escobar el Patron del mal. Utan tvivel var han den största narcon någonsin. Men han hade också politiska ambitioner och ägnade sig åt narco terror.
I Medellin bor det många gamlingar som vördar hans minne därför att han gav dem ett hus. Pablo byggde bostäder åt fattiga människor som aldrig hade kunnat köpa ett eget hus i hela sitt liv. Han gav också TV apparater till fattiga och julklappar till barnen. En komplicerad man som var ond men god också.
Pablos förste sicario kallas Popeye och lever fortfarande efter att ha avtjänat ett långt fängelsestraff. Det finns intervjuer med Popeye på YouTube.
Jag har för mig att Escobars mamma var lärarinna. Han hade alltså en helt annan intellektuell uppfostran än el Chapo som växte upp på en avlägsen bondgård i bergen i Mexico.
Escobars karriär började med att han och hans kusin åkte omkring på en moped och rånade, har jag för mig.
Citera
2016-01-29, 13:51
  #10
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Har sett den colombianska serien Pablo Escobar el Patron del mal. Utan tvivel var han den största narcon någonsin. Men han hade också politiska ambitioner och ägnade sig åt narco terror.
I Medellin bor det många gamlingar som vördar hans minne därför att han gav dem ett hus. Pablo byggde bostäder åt fattiga människor som aldrig hade kunnat köpa ett eget hus i hela sitt liv. Han gav också TV apparater till fattiga och julklappar till barnen. En komplicerad man som var ond men god också.
Pablos förste sicario kallas Popeye och lever fortfarande efter att ha avtjänat ett långt fängelsestraff. Det finns intervjuer med Popeye på YouTube.
Jag har för mig att Escobars mamma var lärarinna. Han hade alltså en helt annan intellektuell uppfostran än el Chapo som växte upp på en avlägsen bondgård i bergen i Mexico.
Escobars karriär började med att han och hans kusin åkte omkring på en moped och rånade, har jag för mig.


Pablo var en ganska liten spelare. Kolla på Cocaine Cowboys för att få en hint om hur det egentligen va.
Citera
2016-01-31, 19:03
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Pablo var en ganska liten spelare. Kolla på Cocaine Cowboys för att få en hint om hur det egentligen va.


Eeeh är du på riktig eller?

Medelin kartellen styrde mer än 80 procent av kokainimporten till usa.

De på cocainkobows är rena lördagsgodis i jämförelse.

Det är de som hade hand om det pablo exportera till usa..bland annan george jung mm. Och de som va med i cocaincowboys.

De va bara rena underleverantörer till medelin
Citera
2016-02-01, 23:22
  #12
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreaTurnsRed
Eeeh är du på riktig eller?

Medelin kartellen styrde mer än 80 procent av kokainimporten till usa.

De på cocainkobows är rena lördagsgodis i jämförelse.

Det är de som hade hand om det pablo exportera till usa..bland annan george jung mm. Och de som va med i cocaincowboys.

De va bara rena underleverantörer till medelin

Det var dom äldre som styrde,Fabio Ochoa mfl. Pablo var ung och fick vara ansikte utåt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback