Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-06, 21:16
  #13
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Tycker att klagomålen kan summeras med följande: Det ÄR en 90-talsplattformare, med både det goda och onda som kommer av det.

Så tja, verkligen älskar man spel som Banjo-kazooie, Donkey Kong 64 osv. så kommer man förmodligen älska spelet. Vilket jag gör så det blir nog att köpa till Switchen när det kommer dit

Jag tänkte också vänta och sen köpa det till Switch
Citera
2017-04-08, 10:27
  #14
Medlem
M0wes avatar
Sjukt taggad på detta spel, kommer köpa på releasedagen till ps4. Nån som hört nåt om Jontron kontroversin kring detta spel? Verkar mest va fånerier imho.
Citera
2017-04-19, 14:22
  #15
Medlem
Nihennas avatar
Blev att man köpte till PC ändå. Spelet är helt klart inte så dåligt som vissa (*hosthost* Jimquisition) vill få det till.

Jag har ett stort flin varje gång jag startar upp det. Det ÄR verkligen Banjo-Kazooie i ett annat skin, och jag älskar det

Sen är det klart att det finns kameraproblem och så, men det kan jag förbi se.

Objektivt sett ger jag nog spelet en stark 7a, men subjektivt får spelet fan en 9a. I'm in love
Citera
2017-04-22, 04:10
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Blev att man köpte till PC ändå. Spelet är helt klart inte så dåligt som vissa (*hosthost* Jimquisition) vill få det till.

Jag har ett stort flin varje gång jag startar upp det. Det ÄR verkligen Banjo-Kazooie i ett annat skin, och jag älskar det

Sen är det klart att det finns kameraproblem och så, men det kan jag förbi se.

Objektivt sett ger jag nog spelet en stark 7a, men subjektivt får spelet fan en 9a. I'm in love

Härligt att höra! Blir nog ett köp då det kommer till Switch i fysiskt format.

Har ett par hundra timmar kvar där så jag klarar mig nog.
Citera
2017-12-11, 15:17
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waluigi
Härligt att höra! Blir nog ett köp då det kommer till Switch i fysiskt format.

Har ett par hundra timmar kvar där så jag klarar mig nog.

3 dagar till release på Switch nu.
Citera
2017-12-16, 19:20
  #18
Medlem
Elementarts avatar
Nu släppt till Switch och det verkar som att Playtonic Games har hunnit fixa till en del saker, så spelet har fått ett ganska gott mottagande. Ska nog köpa det efter Jul där omkring.
Citera
2019-08-26, 21:26
  #19
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Vad tror ni om det nya yooka laylee då? Något som lockar? Får erkänna att jag fortfarande inte spelat första spelet, trots intresse, men kommer hela tiden annat emellan. Det nya är iallafall ett 2d spel. Får väldigt mycket donkey kong känsla när jag tittar på klippen. Tror nog detta kommer bli ett riktigt vasst 2d spel för oss som fortfarande gillar dem. Yooka laylee and the impossible lair heter det.

https://www.youtube.com/watch?v=XvMl0Na-nUE&t=343s
Citera
2019-10-04, 07:46
  #20
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Impossible lair har fått väldigt fina omdömen än så länge iallafall. Värdig "uppföljare" till dk country/tropical freeze. Går väl inte få mer beröm än så för sitt 2d plattform spel. Jag som fullkomligt älskade tropical freeze på switch. Har ökat mitt intresse rejält. Kostar ju bara 300 dessutom detta. Ska inhandlas.
Citera
2019-10-04, 19:40
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Vad tror ni om det nya yooka laylee då? Något som lockar? Får erkänna att jag fortfarande inte spelat första spelet, trots intresse, men kommer hela tiden annat emellan. Det nya är iallafall ett 2d spel. Får väldigt mycket donkey kong känsla när jag tittar på klippen. Tror nog detta kommer bli ett riktigt vasst 2d spel för oss som fortfarande gillar dem. Yooka laylee and the impossible lair heter det.

https://www.youtube.com/watch?v=XvMl0Na-nUE&t=343s

Det lockar absolut! Är lite kluven till övergången till 2D, men det ser ändå bra ut. Jag skrev om det lite i Switch-tråden, oftast blir trådar för enskilda mindre spel väldigt korta.

(FB) Nintendo Switch - Nästa generations konsol från Nintendo
Citera
2020-03-31, 19:11
  #22
Medlem
ZeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0we
Sjukt taggad på detta spel, kommer köpa på releasedagen till ps4. Nån som hört nåt om Jontron kontroversin kring detta spel? Verkar mest va fånerier imho.

JonTron har uttryckt stöd till teorin att latinamerikanska immigranter är en del av "reconquista". Han tror nämligen att de latinos som kommer till USA vill återannexera delstater till Mexiko såsom landet såg ut på 1800-talet. Innan USA och Mexiko krigade. Denna teori är givetvis fullkomligt befängd då studier visar att invandrare tar efter majoritetsbefolkningens värderingar. Det är också rätt sjukt att han sade då han själv är halv-iranier. Jag menar den typen av conservatards som har de åsikterna förespråkar ett krig med Iran. Jon-Tron blev portad från Yooka-Laylee, men fick vara med i den bättre 3d collectathon Hat in Time.
Citera
2020-04-01, 01:04
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeMan
Det är också rätt sjukt att han sade då han själv är halv-iranier. Jag menar den typen av conservatards som har de åsikterna förespråkar ett krig med Iran. Jon-Tron blev portad från Yooka-Laylee, men fick vara med i den bättre 3d collectathon Hat in Time.

Det är inte alls sjukt, snarare genuint. Ens egen etniska bakgrund ska inte styra vad man faktiskt tror på, det är ju bara efterbliven ego-mentalitet. Om det skulle finnas någon teori om Sverige i negativ bemärkelse och jag trodde på den, så skulle jag inte hålla käft bara för att jag själv är svensk. Med det sagt, så vet jag varken bu eller bä om vad Jontron tror på eller ej, ville bara flika in att etnisk tillhörighet bör vara helt irrelevant vad gäller sådant här.
__________________
Senast redigerad av Patch1 2020-04-01 kl. 01:08.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback