Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-23, 00:20
Medlem
Jag har en bärbar dator, en Acer Aspire s7. Klickar jag på den här datorn ser jag 53 GB är ledigt av 104 GB. När jag köpte den stod det totalt 125 GB minneskapacitet. Jag undrar om datorns minne är möjlig att uppgradera? Jag vill nå upp till totalt cirka 250 gb. Tacksam för svar!
Citera
2016-01-23, 00:28
Bannlyst
Hårddisk är det inte minne.
Nej du kan inte öka den. Är det en 125 Gb hårddisk så är det 125 gb hårddisk.

Man får räkna med att lite av minnet som du kallar det försvinner och att windows och all dina program tar plats.

Det du kan göra är att byta ut hårddisken på det sättet kan du öka den.
Citera
2016-01-23, 00:42
Medlem
Hampsishs avatar
Efter en snabb googling har du nog en SSD och tvekar på att det är en 2.5". Så om du vill uppgradera, kolla den fysiska storleken. Tex 2.5" eller 3.5"

Edit: 3.5" finns bara som HDDs och inte SSDs. Men kolla om det är inbyggt i moderkortet vilket det kan vara i nya modeller.
Senast redigerad av Hampsish 2016-01-23 kl. 00:45.
Citera
2016-01-23, 05:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampsish
Efter en snabb googling har du nog en SSD och tvekar på att det är en 2.5". Så om du vill uppgradera, kolla den fysiska storleken. Tex 2.5" eller 3.5"

Edit: 3.5" finns bara som HDDs och inte SSDs. Men kolla om det är inbyggt i moderkortet vilket det kan vara i nya modeller.

Vad pratar du om här?

Det sitter en SSD i denna dator och du kan jämföra med bilden som kan passa in under datorn -> http://i.imgur.com/WkOuym6.png

Vilken storlek tror du kan passa in? Det blir dock inte bättre om nu denna bärbara är en Ultrabook.

SSD 2.5" finns i olika lagringsutrymme. Om nu TS vill utöka lagringsminnet så måste man uppgraderar hårddisken. Det handlar om hur mycket man vill ha samt kostnaden -> https://www.dustinhome.se/group/hardvara/lagring-minneskort/ssd-diskar/sata-25/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in