Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-15, 20:23
  #745
Medlem
Han.Jelins avatar
Jag är trött på att SD fortsätter slicka Moderaternas arslen när de säger NEJ till samarbete. De skämmer ut sig själva.
Citera
2016-12-15, 20:27
  #746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pfogg
Han har visst ett motkrav - inflytande över invandringspolitiken.

,"Men SD och dess partiledare har gjort ett allt blekare intryck i den politiska debatten senaste tiden. Retoriken om att utvisa kriminella invandrare har tonats ned och nu kritiseras partiet av tidigare riksdags*ledamoten Erik Almqvist (SD) som tycker det är dåligt att partiet inte ställer fler krav.

"Två år innan valet deklarerar nu SD att man kommer stödja en regering bildad av Nya Moderaterna, som i övrigt får fria tyglar så länge de lovar att behålla S + MP:s nuvarande invandringspolitik samt höjer en del av pensionerna, skärper straffen och skjuter till mer medel till rättsväsendet. Har jag tolkat saken rätt?" skriver han på Facebook och tillägger:

"Utifrån vad M har sagt att döma så vore ju detta knappt någon kompromiss alls ur deras perspektiv, eftersom de redan utlovat i princip samma saker."
__________________
Senast redigerad av us 2016-12-15 kl. 20:45.
Citera
2016-12-15, 20:34
  #747
Medlem
VelvetReds avatar
SD har förlorat allt mitt förtroende, att stötta eller ta srtöd av Moderaterna är förkastligt. Jag hatar alliansen med hela mitt hjärta. Då är tom Sossarna bättre....


Var finns vårt sanna Sverige-bevarande parti till nästa val?
Citera
2016-12-15, 20:43
  #748
Medlem
Är SD:s ledning från vettet? Deras väljare tillhör till stor del en grupp som förlorat på Moderaternas och Reinfeldts politik.

Vitsen med SD var ju att de skulle vara ett eget block, Sverigeblocket. Men nu vill de helt öppet vara en stödpall åt Anna "Fri Invandring" Kinberg.

Lycka till att sälja in er 2018, SD. En röst på SD är alltså en röst på Moderaterna. En röst på EU-fanatism, fientlighet mot Trump, rysshets, TPP etc
Citera
2016-12-15, 20:44
  #749
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämne.
/Mod.
Citera
2016-12-15, 20:45
  #750
Medlem
hazzos avatar
Länkar till tidningsartiklar räcker inte som trådstart o frågan om sd ska bilda nytt parti finns i ett flertal trådar. Vässa starten eller fortsätt i någon befintlig tråd / Mod
Citera
2016-12-15, 20:45
  #751
Medlem
Bend over backwards.
Det är helt horribelt särskilt som SD kommer att vara större än Moderaterna vid valet 2018.
Röstar då kanske för sista och fjärde gången på partiet.
Det sista Sverige behöver är ytterligare en inhemsk sillmjölke.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback