Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2005-11-12, 18:01
  #1
Medlem
Tjacktorskens avatar
Körde på den här underbara kombon igår, och jag är kär! Har inte kört vaket sen i påskas men nu skulle det ske, jag och två vänner till delar på en gubbe blomster. Riktigt jäkla dunderpuder. Börja med att jag möter upp 2 vänner, dem tänder upp en spliff att dela på och jag tänder upp en egen. En 04:a fick mig rejält stukad, sen var det dags att bege sig hemåt mot kompisen.

Vi lägger upp 2 linor var på ett cd-fodral, en för varje näsborre. Drar upp tjacket i näsan, mm vilken god smak om man jämnför med vanligt tjack.

Nu slår tjacket på och jag känner mig som en kung, helt fuckin' wasted i huvudet, med flummiga tankar och allt vad det innebär som hör CB till, men i övrigt är jag mycket skärpt och sluddrar inte som jag brukar göra när jag bara är pårökt. Jag har allt under kontroll, som ett riktigt tjackmonster!

Nu kommer 2 vänner till, som dock inte hade några berusningsmedel. Men vi har skittrevligt. Vi 3 som har bumsat pratar i mun på varandra precis hela tiden, om någon "stjäl" ordet från någon annan så blir det ett jävla kackel. Vi kommer hela tiden på nya grejer att prata om, vi kan sitta hur länge som helst och prata om något som man i vanliga fall skulle skita fullständigt i.

Mår läskigt bra, musiken är hur skön som helst och jag har aldrig mått såhär bra. Ingenting kan stoppa mig, ikväll är jag på G! Vill hela tiden ha mera tjack, fast mitt sunda förnuft säger att jag borde vänta.

1.5 timma senare lägger vi upp 2 linor till. Drar upp dem, och dem var det tryck i kan jag lova. Slemhinnorna i näsan blev totalt fuckade. Allting blixtrar till och jag är på en nivå högre än alla andra.

Då och då får jag skeva synvillor, kompisarna förvandlas till andra människor och det blixtrar till lite varstans. Riktigt läskigt för stunden.

Diskussionerna blir bara livligare och livligare för varje minut. Vi har nu suttit i timmar och snackat och jiddrat oavbrutet. I brist på annan syssla så började jag kedjeröka ciggaretter, kom upp i 6 stycken på raken.

2 kompisar har stuckit hem, tiden går långsamt och vi hinner tända ett par spliffar innan ruset klingar av. Och jopparna boostar verkligen upp tjacket's effekt hur mycket som helst. Sen lägger vi oss bara i rummet och chillar, men sova det kan vi inte. Är fortfarande vaken.

Nu, nästan 18 timmar efteråt känner jag fortfarande ruset. Det surrar i kroppen rejält och jag är redigt pigg fortfarande. Har haft goa avisar idag dessutom, hur jobbigt som helst. Jag kände mig verkligen hur äcklig som helst när jag åkte hem, som en äcklig tjacktorsk.. Men det var det fanimej värt.

Slutord: Tjack och cannabis är bland dem trevligaste kombosarna jag har kört. Jag uppmanar ingen att testa, men detta är sjukt grymt!
Citera
2005-11-12, 20:45
  #2
Avstängd
b0sses avatar
Haha körde själv den kombon för ca 3 år sen.. man blir helt lost.. först helt svin mycket uppåt av tjacket, sen rökar man fetaste överdrivna hemmamecks bongen och blir extremt neråt.. sen ligger man där emellan på ett rus som är varken uppåt eller neråt utan mitt i mellan, man vet shit hur man ska bete sig haha jag bara gick in på toaletten och gick runt och runt och runt toastolen flera ggr , så lost
Citera
2005-11-13, 14:46
  #3
Medlem
Mitsus avatar
Verkar ju rätt trevligt
Hade lovat mig själv att inte röra tjack igen.. Tycker inte ruset är värt ATn.
Men nångång får det bli att prova med Cb. Verkar ju nice

Så länge man har lite benso till dan efter så
Citera
2005-11-13, 15:13
  #4
Avstängd
Member-Xs avatar
Man ska ju vara vaken minst 2 dagar innan man börjar dra dom där feta holkarna. Man hamnar i ett komaliknande tillstånd (älskar det)
Men sedan jag skaffa familj så får jag inte vara borta flera dagar & knarka. Ett dygn brukar gå bra sedan får hon panik.
Citera
2005-11-17, 21:01
  #5
Medlem
Wurstens avatar
hehe d låter gött d där =) .. jag vet att jag testade samma strategi i våras.. med resultat av en enorm snetrip. har inte sneat på nån psykedelia lr nåt sånt annars men just den kombon fick mig helt i psykos. Det var det värsta jag varit me om i hela mitt liv må jag säga =( ... så man ska nog va lite försiktigt iaf.. du nämner ju själv när dina polare förvandlades o så.. tänk dig att dom har knivar o andra vapen som dom ska skära dig i bitar mer.. fyfan..8h ångest och en vecka innan förföljelsemanin när man går på stan e helt borta!

men jo.. jag mådde jävligt bra ett tag .. innan d braka loss helt!
Citera
2005-11-18, 00:17
  #6
Medlem
A-Dmps avatar
Tjack och röka is the shit - jag vet vad jag ska göra i helgen i alla fall! rock n roll
Citera
2005-11-19, 14:03
  #7
Medlem
kallebilles avatar
Har inte tagit amf så mkt men har alltid blandad det med röka. Samma sak med E har tagit det ett par ggr mer men blandar det alltid med röka. Man får en mkt skönare bodyload och så blir man mer filosoferande och mindre hetsig.

Mkt bra kombo!
Citera
2005-11-19, 17:29
  #8
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Jag var där, men snodde bara mig en liten lina och satt mest och upplevde spektaklet. Du utelämnade några detaljer:

En av de medverkade blev, som vanligt på tjack, ett tjötmonster av sällan, sällan, sällan skådat slag. Helt otroligt, man FÅR inte en syl i vädret. En annan satt och filade på foruminlägg på vårat internforum i flera timmar, för att sedan inte posta det.

Senare på natten hade det även hållits nazistiska brandtal på en pall o.sv, men då hade jag rör mig mot min förort igen.
Citera
2005-11-19, 18:47
  #9
Medlem
FoXxs avatar
Den här kombon har jag varit sugen på länge. Kan man blanda tjacket i en joppe med cannabiset eller måste det upp i näsan?
Citera
2005-11-19, 18:52
  #10
Medlem
Nemesis1s avatar
Jo, tjack och cb har sina fördelar... T.ex. att man inte blir hög men inte stenad och är fortfarande energisk trots att tankarna blivit flummiga... Men om jag röker mycket (antagligen för att tända av och sova), då känns det som om hela kroppen är brännhet, och svetten rinner som ett vattenfall... Inte särskilt obehagligt, men ändå ett mystiskt fenomen... Min teori är att tjacket och rökat kämpar om kontrollen över kroppen, vilket får en att koka... Någon annan som råkat ut för detta fenomen?? Talar inte om vanligt tjacksvett, utan om riktiga vattenfall...
Citera
2005-11-20, 22:34
  #11
Medlem
Cryotanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jo, tjack och cb har sina fördelar... T.ex. att man inte blir hög men inte stenad och är fortfarande energisk trots att tankarna blivit flummiga... Men om jag röker mycket (antagligen för att tända av och sova), då känns det som om hela kroppen är brännhet, och svetten rinner som ett vattenfall... Inte särskilt obehagligt, men ändå ett mystiskt fenomen... Min teori är att tjacket och rökat kämpar om kontrollen över kroppen, vilket får en att koka... Någon annan som råkat ut för detta fenomen?? Talar inte om vanligt tjacksvett, utan om riktiga vattenfall...

Har varit med om det under en kväll med cb. Efter ha tagit av mig alla kläder som var genomblöta då så bildades ett världshav vid mina fötter av svett
Citera
2005-11-21, 18:39
  #12
Medlem
Agejevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jo, tjack och cb har sina fördelar... T.ex. att man inte blir hög men inte stenad och är fortfarande energisk trots att tankarna blivit flummiga... Men om jag röker mycket (antagligen för att tända av och sova), då känns det som om hela kroppen är brännhet, och svetten rinner som ett vattenfall... Inte särskilt obehagligt, men ändå ett mystiskt fenomen... Min teori är att tjacket och rökat kämpar om kontrollen över kroppen, vilket får en att koka... Någon annan som råkat ut för detta fenomen?? Talar inte om vanligt tjacksvett, utan om riktiga vattenfall...


Jo, de värsta nattliga svettningar jag nånsin haft är när man försökt knocka sej själv med cb på en avis.. istället för att sova bort skiten och vakna ok ligger man där och undrar hur mkt vätska det egentligen kan finnas kvar i kroppen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback