Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-21, 21:24
  #13
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Ursäkta min idiotfråga, men är det man köper i pulver samma sak som det som man köper färdigblandat?
Proteinet brukar vara detsamma, dvs. mjölkprotein. Men den du köper färdigblandad, t. ex. Gainomax, är smaksatt med socker istället för sötningsmedel, vilket är vanligare bland proteinpulver. Därför kommer du få i dig en hel del kolhydrater på köpet om du köper de färdigblandade dryckerna.
Citera
2016-01-21, 21:40
  #14
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Proteinet brukar vara detsamma, dvs. mjölkprotein. Men den du köper färdigblandad, t. ex. Gainomax, är smaksatt med socker istället för sötningsmedel, vilket är vanligare bland proteinpulver. Därför kommer du få i dig en hel del kolhydrater på köpet om du köper de färdigblandade dryckerna.
En annan fördel med pulver är att man kan variera med vatten och mjölk som vätska. Sen är ju hållbarheten oslagbar. Och priset.

Enda anledningen att köpa färdigblandat som jag ser det är när man inte har något annat val.
Citera
2016-01-22, 08:41
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Va, vad menar du?

Det jag menar är att jag tror att det är ett litet problem när man måste ha proteinshakes som smakar så bra som möjligt. Det är inte godis, det är ett kostsupplement.
Det här visar sig mer och mer på typ produktinfo på svensktkosttillskott, där folk inte skriver om skiten fungerar eller ej utan skriver typ "smakade jättegott".
Om jag vill ha nått som smakar jättegott går jag och köper godis, inte proteinpulver.
Citera
2016-01-22, 11:15
  #16
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Det jag menar är att jag tror att det är ett litet problem när man måste ha proteinshakes som smakar så bra som möjligt. Det är inte godis, det är ett kostsupplement.
Det här visar sig mer och mer på typ produktinfo på svensktkosttillskott, där folk inte skriver om skiten fungerar eller ej utan skriver typ "smakade jättegott".
Om jag vill ha nått som smakar jättegott går jag och köper godis, inte proteinpulver.

Om man har möjligheten att välja mellan någonting gott och någonting äckligt så är det väl inget fel med att vilja ha det goda?
Citera
2016-01-22, 19:03
  #17
Avstängd
creepingdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Om man har möjligheten att välja mellan någonting gott och någonting äckligt så är det väl inget fel med att vilja ha det goda?

det är ju inte hardcore? ju äckligare ju mer muskler.
Citera
2016-01-26, 11:06
  #18
Medlem
gilbert25s avatar
Har sett den på Lidl om jag inte minns fel.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback