Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-21, 01:28
  #1
Medlem
Hej, sitter och funderar lite kring Sveriges politik.
Kan det ha varit valfusk som gjorde att S vann?

Jag grundar detta bara på en lös teori vilken är att alla jag pratat politik med, säger att de INTE har röstat på S. Jag har en väldigt bred kompiskrets och kommer i kontakt med väldigt många olika människor genom mitt jobb. Det jag hört att folk röstat på har varit Moderaterna, SD och Folkpartiet.
Någon enstaka som tror sig vara feminist har röstat på V.

Hur kommer det sig att ingen säger att de röstat på S? Skäms de för att de inser att det kanske inte var det bästa valet?

Det känns konstigt för att, ärligt talat, av alla de jag pratat med, angående politik, så har INGEN röstat på S. Ändå vinner de?

Teoretiskt sett bör det ju vara tvärtom, det borde ju vara flest som röstat på S av de jag pratat med, håller ni inte med?
Citera
2016-01-21, 01:34
  #2
Medlem
Problemet är att din kompiskrets med absolut största sannolikhet inte är representativ för Sverige.
Citera
2016-01-21, 01:39
  #3
Avstängd
ulsterboy.s avatar
Du måste ju fatta att 80 % i lägenhetsghettona (babbar) runt omkring Sverige röstar på S. Dessa hävdar sig knappast på facebook eller flashback. Sedan har du Sveriges hela pensionärskår som röstar på S.
Citera
2016-01-21, 03:37
  #4
Medlem
jag dejtade en kvinna från somalia. hon har fött 1 barn, är nu ensamstående muslim och läser in högstadiet. hon har under sina 8 år i sverige aldrig jobbat. hon röstade på sossarna.
Citera
2016-01-21, 05:23
  #5
Medlem
På sitt sätt kan det nog kallas valfusk. Är inte ovanligt att personal som hanterar asylsökande brukar säga "rösta på sossarna" under valåret. Måste nog vara den enda anledningen till varför antalet röster faktiskt steg i år
Citera
2016-01-21, 05:30
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sushipinne
Hej, sitter och funderar lite kring Sveriges politik.
Kan det ha varit valfusk som gjorde att S vann?

Jag grundar detta bara på en lös teori vilken är att alla jag pratat politik med, säger att de INTE har röstat på S. Jag har en väldigt bred kompiskrets och kommer i kontakt med väldigt många olika människor genom mitt jobb. Det jag hört att folk röstat på har varit Moderaterna, SD och Folkpartiet.
Någon enstaka som tror sig vara feminist har röstat på V.

Hur kommer det sig att ingen säger att de röstat på S? Skäms de för att de inser att det kanske inte var det bästa valet?

Det känns konstigt för att, ärligt talat, av alla de jag pratat med, angående politik, så har INGEN röstat på S. Ändå vinner de?

Teoretiskt sett bör det ju vara tvärtom, det borde ju vara flest som röstat på S av de jag pratat med, håller ni inte med?

S lever på blatte röster och pensionärer samt enstaka idioter i medelåldern så som mina föräldrar som tror att S är samma sak idag som när de var unga.
Citera
2016-01-21, 06:46
  #7
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sushipinne
Hej, sitter och funderar lite kring Sveriges politik.
Kan det ha varit valfusk som gjorde att S vann?

Jag grundar detta bara på en lös teori vilken är att alla jag pratat politik med, säger att de INTE har röstat på S. Jag har en väldigt bred kompiskrets och kommer i kontakt med väldigt många olika människor genom mitt jobb. Det jag hört att folk röstat på har varit Moderaterna, SD och Folkpartiet.
Någon enstaka som tror sig vara feminist har röstat på V.

Hur kommer det sig att ingen säger att de röstat på S? Skäms de för att de inser att det kanske inte var det bästa valet?

Det känns konstigt för att, ärligt talat, av alla de jag pratat med, angående politik, så har INGEN röstat på S. Ändå vinner de?

Teoretiskt sett bör det ju vara tvärtom, det borde ju vara flest som röstat på S av de jag pratat med, håller ni inte med?

Jag har inte siffror framför mig men kan tänka mig att S har ett stort stöd bland de äldre generationerna, de är pensionärer idag. Vet inte var i landet du bor, men Göteborg och Norrland är ju starka fästen för S. Skåne, tja, inte konstigt att det mest handlar om M och SD.
Citera
2016-01-21, 06:49
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edirtrm
På sitt sätt kan det nog kallas valfusk. Är inte ovanligt att personal som hanterar asylsökande brukar säga "rösta på sossarna" under valåret. Måste nog vara den enda anledningen till varför antalet röster faktiskt steg i år

Asylsökande har ingen rösträtt i Sverige.
Citera
2016-01-21, 06:57
  #9
Medlem
Cornholio.s avatar
Ja det är valfusk att importera valboskap!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback