Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-01-22, 20:15
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Kan ju vara möjligt men det vore kul att höra hur det gått till. Närmare riktig inavel blir det väl bara om man får barn med sin egen syster? Man kommer ju från samma genpool som sin bror.

Betänk då också att inaveln har pågått sedan 1840 talet, så dom släkterna har nog inavlats mellan närmare släktingar än så några gånger i historien också.

En stor del av dom barn som tidigare generationer har satt till världen med "fader okänd" är nog direkta resultat av att syrran har gett efter för brorsans tjat och släppt till lite tjatsex.

Det finns några andra gamla släktnamn i Holmsund som är lika inavlade, om man sedan korsar dessa släkter med varandra i flera generationer så blir genpoolen lika grumligt som somaliskt dricksvatten.
Citera
2016-01-23, 13:20
  #26
Medlem
tchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Betänk då också att inaveln har pågått sedan 1840 talet, så dom släkterna har nog inavlats mellan närmare släktingar än så några gånger i historien också.

En stor del av dom barn som tidigare generationer har satt till världen med "fader okänd" är nog direkta resultat av att syrran har gett efter för brorsans tjat och släppt till lite tjatsex.

Det finns några andra gamla släktnamn i Holmsund som är lika inavlade, om man sedan korsar dessa släkter med varandra i flera generationer så blir genpoolen lika grumligt som somaliskt dricksvatten.


Inavel är rätt äckligt faktiskt om man tänker efter.
Citera
2016-01-24, 12:34
  #27
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Kan ju vara möjligt men det vore kul att höra hur det gått till. Närmare riktig inavel blir det väl bara om man får barn med sin egen syster? Man kommer ju från samma genpool som sin bror.

Alltså, varför är detta så svårt för mig att förstå? Alltså vem som allegedly är släkt med vem. Skulle behöva en figur verkar det som.
Citera
2016-01-24, 18:01
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Fyfan! Min farmor bor där i närheten. Vad händer med Umeå?

Händer mycket i Umeå just nu. Kan det bero på att det kommit så mycket invandrare hit?
Holmsund huserar en hel del opiat-pundare. Så nej det här är inget du genast behöver anklaga invandringen för. Händer det verkligen så mycket mer på sistone här i Umeå? Känns inte som det. Snarare mindre nu när Kniv-Jens verkar ta det lugnt sen skiten på Ersboda (eller var det Teg?).
Citera
2016-01-24, 20:22
  #29
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natsu
Holmsund huserar en hel del opiat-pundare. Så nej det här är inget du genast behöver anklaga invandringen för. Händer det verkligen så mycket mer på sistone här i Umeå? Känns inte som det. Snarare mindre nu när Kniv-Jens verkar ta det lugnt sen skiten på Ersboda (eller var det Teg?).
Jag skrev kan det bero på det. Jag anklagade aldrig invandringen.
Citera
2016-01-24, 22:44
  #30
Medlem
Holmsund är inte Umeå först och främst.
Och sedan har det sedan många år varit avstjälpningsplats för pundare.
Billiga lägenheter i både Obbola och Holmsund blandat med dyra villor.
Invandrare har då fasen hjälpt till , har funnits flyktingboende i Holmsund i 20år.
Så det är då ingen nyhet att tattarungarna där har begått brott länge.
Citera
2016-02-03, 00:13
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Jag skrev kan det bero på det. Jag anklagade aldrig invandringen.
Men du gjorde ett väldigt snabbt antagande utan någon som helst kunskap om området. Det får mig att misstänka att du är benägen att göra detta fler en än gång och du kanske inte alltid blir rättad av någon som faktiskt vet något.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Holmsund är inte Umeå först och främst.
Och sedan har det sedan många år varit avstjälpningsplats för pundare.
Billiga lägenheter i både Obbola och Holmsund blandat med dyra villor.
Invandrare har då fasen hjälpt till , har funnits flyktingboende i Holmsund i 20år.
Så det är då ingen nyhet att tattarungarna där har begått brott länge.
Men det tillhör Umeå kommun.
Citera
2017-06-10, 17:29
  #32
Medlem
Har det varit nå´n rättegång kring detta öht, inte läst nå´t om det i VK??
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback