Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-14, 21:11
  #469
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apfgp
Kan också tänka mig att ses
Vi som ska börja I Lund kanske kan utbyta mobilnummer med varandra?

Vad bra! Ja det låter som en bra idé, utbyter gärna nummer. Om det är HerrGaarman som börjat samla nummer kan vi ju fortsätta så, så skickar jag också PM med mitt nr.
Citera
2016-07-14, 21:14
  #470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGaarman
Jag satt också i det rummet haha. Det var ju jag som hämtade papper hela tiden! Kommer inte ihåg vilka andra som var där dock.



Grymt! Ja absolut! Tänkte planera lite inför helgen och kan återkomma med mer info då

Så det var därför du sprang runt och irrade Jag är Rainman med fotografiskt minne haha, så det är inte normalt att minnas som jag. Men jag skickar dig mitt nr i PM då.
Citera
2016-07-14, 23:15
  #471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlPilkingtonSr
Så det var därför du sprang runt och irrade Jag är Rainman med fotografiskt minne haha, så det är inte normalt att minnas som jag. Men jag skickar dig mitt nr i PM då.

Haha ja! Grymt!
Citera
2016-07-14, 23:56
  #472
Medlem
BustaRhymess avatar
Kom äntligen in på KTH, mitt första handsval. Tredje gången jag gör provet, första var helt katastrofal, andra gängen gick jag vidare till provdagarna och tredje gången vad det dags

Här är min hemuppgift förresten: http://imgur.com/a/E5ndN
Citera
2016-07-15, 11:55
  #473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BustaRhymes
Kom äntligen in på KTH, mitt första handsval. Tredje gången jag gör provet, första var helt katastrofal, andra gängen gick jag vidare till provdagarna och tredje gången vad det dags

Här är min hemuppgift förresten: http://imgur.com/a/E5ndN

Grattis! Tredje gången gillt för flera av oss alltså

Intressant, intrikat form! Gillar ljusspelet både i foton och i din skiss. Skillad du är på att göra moln Skön känsla i hela uppgiften.

Byggnaden ska alltså befinna sig vid ett svenskt torg? Tycker din ser ut att vara belägen mitt i en skog vid en sjö(?)
Citera
2016-07-15, 22:22
  #474
Medlem
Skapade en fb-sida för alla som ska gå på KTH, så att vi kan prata om scheman, kurser, allmän info osv.
Sök på: KTH arkitektur HT 2016
Grattis till alla som kom in!
Citera
2016-07-17, 20:36
  #475
Medlem
Till er på KTH

Hur kommer ni att göra på mottagningen, det finns två möjliga datum. Den 14 eller 28 (båda söndagar).

Jag personligen kan inte den 14 då jag sitter på ett flygplan. Men min fråga är om någon annan tänkt att boka in den 28. Orsaken till att jag frågar är för att jag gärna träffar så många som möjligt från arkitektlinjen under mottagningen (vill liksom inte vara där utan någon från arkitektlinjen)
Citera
2016-07-18, 13:58
  #476
Medlem
Vad är det för mottagning 14e och 28e? Bara läst att uppropet är 15e och inskrivningen 29e
Citera
2016-07-18, 14:17
  #477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zvani
Vad är det för mottagning 14e och 28e? Bara läst att uppropet är 15e och inskrivningen 29e

Det är typ något form utav "välkomnade" vid blå huset, stadshuset. Sen så efter det så går man till kårhuset och festar typ.

Tänker mig att det är roligare den senare då man lärt känna folk och så
Citera
2016-07-18, 15:20
  #478
Medlem
Senaste antagningsstatistiken från 2016

Chalmers tekniska högskola AU 670
Kungl. Tekniska högskolan AU 670
Lunds universitet AU 707
Umeå universitet AU 689
Citera
2016-12-26, 23:50
  #479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGaarman
Yes! Kom också in i Lund!!!!

Detta var tredje gången jag gjorde provet. Till alla er som knte klarade det, ge inte upp! har ni kommit vidare till provdagarna har ni kommit en lång väg!

Om ni vill får ni gärna höra av er och kolla på mina prov när vi får hämta ut dem. Jag kan även försöka ge lite tips etc. Jag bor i Lund

Hej HerrGaarman! Jag vill hemskt gärna se din uppgift och även få tips om hur man ska tänka etc. Skickar pm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback