Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-01-22, 23:47
  #25
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSaga
Är placebo inte just ett exempel på Attraktionslagen? Jag tror att jag skall bli frisk, alltså blir jag frisk. Nocebo, jag tror jag ska bli sjuk, alltså blir jag sjuk. Lika attraherar lika.

Mörka spirituella krafter. Det var det dummaste jag hört, det är väl snarare så att detta är ett ljus i mörkret.

Du verkar inte vara så insatt i Attraktionslagen men väljer ändå att referera till den. Titta på The Secret filmen så inser du nog ganska snart hur besläktat det är med New Age o hinduismen m.m.

Vad du talar om är mer positivt tänk o NLP tekniker. NLP tekniker är fruktansvärt effektiva för att omprogrammera våra förväntningar o attityder. Kan inget annat än att rekommendera det!
Citera
2016-01-23, 07:57
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSaga
Är placebo inte just ett exempel på Attraktionslagen? Jag tror att jag skall bli frisk, alltså blir jag frisk. Nocebo, jag tror jag ska bli sjuk, alltså blir jag sjuk. Lika attraherar lika.

Mörka spirituella krafter. Det var det dummaste jag hört, det är väl snarare så att detta är ett ljus i mörkret.

Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Du verkar inte vara så insatt i Attraktionslagen men väljer ändå att referera till den. Titta på The Secret filmen så inser du nog ganska snart hur besläktat det är med New Age o hinduismen m.m.

Vad du talar om är mer positivt tänk o NLP tekniker. NLP tekniker är fruktansvärt effektiva för att omprogrammera våra förväntningar o attityder. Kan inget annat än att rekommendera det!
Jag är ledsen att säga det men jag har läst böckerna som The Secrete är baserad på, har dessutom läst The Secrete. New Age, det är nya tankar som för vetenskapen framåt. Inte att avfärda allt som är nytt och främmande. Bakåtsträvare.

NLP är skit.

Lika attraherar lika är allt. Attraktionslagen.
Citera
2016-01-30, 15:17
  #27
Medlem
JoeBidens avatar
Självacceptans kombinerat med att sträva efter att hela tiden vara den bästa versionen av sig själv är något jag tror på.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback