Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-30, 16:31
  #313
Medlem
http://www.sydsvenskan.se/2017-01-30...dodliga-valdet

Motsägelsefulla svar från Alejandro angående att samarbeta med Polisen:


Alejandro och Carolina Sinisalo vill inget hellre än att den som mördade Robin åker fast. Men polisen får inga tips eller vittnesmål. Ingen vågar prata med polisen. Det är för farligt.

– Vi har dubbla känslor för det. Om mördaren åker fast döms han kanske till tio år i fängelse. Vad hjälper det? Men en mördare ska ju inte gå lös. Han är farlig. Om han skjutit en 15-åring kan han ju skjuta vem som helst, säger Carolina Sinisalo.

Alejandro Sinisalo har inte kunnat ge polisen några ledtrådar om mördaren – mer än ett signalement på en maskerad person i svarta byxor och huvtröja med blåa ärmar.

Om du får se ytterligare ett mord där du tydligt ser mördaren, ställer du då upp som vittne?

– Usch, jag vet inte. Det ligger i ryggmärgen att inte tala med polisen. Tyvärr. Jag har inget säkert svar, säger Alejandro Sinisalo.

– När min bror mördades bemöttes jag dåligt av polisen. Helt fel. De tyckte att jag och min mamma borde säga mer, att vi borde veta mer.

Du såg inte vem det var bakom masken?

– Nej, tyvärr. Och det är kanske bäst så... Jag känner mycket ilska. Mycket hat. Jag vet inte vad jag gör om jag får veta vem mördaren var.

Ringer du polisen?

– Nej, nej. Det gör jag inte. Men jag har tänkt mycket på hur jag skulle göra. Det är något jag måste bearbeta.
Citera
2017-01-30, 16:56
  #314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defaitist
Hur får slödder som dessa föräldrar inresetillstånd till USA?
Förvånansvärt.

Det är stopp på de inresorna nu.
Tänk att vara så hård i sitt tänkande att man inte delger polisen.
Citera
2017-02-08, 22:09
  #315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D123
http://www.sydsvenskan.se/2017-01-30...dodliga-valdet

Motsägelsefulla svar från Alejandro angående att samarbeta med Polisen:


Alejandro och Carolina Sinisalo vill inget hellre än att den som mördade Robin åker fast. Men polisen får inga tips eller vittnesmål. Ingen vågar prata med polisen. Det är för farligt.

– Vi har dubbla känslor för det. Om mördaren åker fast döms han kanske till tio år i fängelse. Vad hjälper det? Men en mördare ska ju inte gå lös. Han är farlig. Om han skjutit en 15-åring kan han ju skjuta vem som helst, säger Carolina Sinisalo.

Alejandro Sinisalo har inte kunnat ge polisen några ledtrådar om mördaren – mer än ett signalement på en maskerad person i svarta byxor och huvtröja med blåa ärmar.

Om du får se ytterligare ett mord där du tydligt ser mördaren, ställer du då upp som vittne?

– Usch, jag vet inte. Det ligger i ryggmärgen att inte tala med polisen. Tyvärr. Jag har inget säkert svar, säger Alejandro Sinisalo.

– När min bror mördades bemöttes jag dåligt av polisen. Helt fel. De tyckte att jag och min mamma borde säga mer, att vi borde veta mer.

Du såg inte vem det var bakom masken?

– Nej, tyvärr. Och det är kanske bäst så... Jag känner mycket ilska. Mycket hat. Jag vet inte vad jag gör om jag får veta vem mördaren var.

Ringer du polisen?

– Nej, nej. Det gör jag inte. Men jag har tänkt mycket på hur jag skulle göra. Det är något jag måste bearbeta.

Vilken jävla offermentalitet, "att inte prata med polisen ligger i ryggraden"...muahahaahaa killen tror han är tung men ser bara ut som en jävla fegis med alldeles för stor käft. Såg han pratade ut i media idag...Killen vill inte prata med polisen men att hora ut sig till media går bra

Orkar inte med sånt snack att polisen inte bryr sig osv, sedan så ger han inte polisen nånting bara för att han är rädd för sin mördare. Det säger ju det mesta, förfan inte polisens fel att Alejandro inte väljer att göra rätt och istället horar ut sig i statstelevisionen.
__________________
Senast redigerad av LineroKillen046 2017-02-08 kl. 22:12.
Citera
2017-06-10, 13:05
  #316
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D123
http://www.sydsvenskan.se/2017-01-30...dodliga-valdet

Motsägelsefulla svar från Alejandro angående att samarbeta med Polisen:


Alejandro och Carolina Sinisalo vill inget hellre än att den som mördade Robin åker fast. Men polisen får inga tips eller vittnesmål. Ingen vågar prata med polisen. Det är för farligt.

– Vi har dubbla känslor för det. Om mördaren åker fast döms han kanske till tio år i fängelse. Vad hjälper det? Men en mördare ska ju inte gå lös. Han är farlig. Om han skjutit en 15-åring kan han ju skjuta vem som helst, säger Carolina Sinisalo.

Alejandro Sinisalo har inte kunnat ge polisen några ledtrådar om mördaren – mer än ett signalement på en maskerad person i svarta byxor och huvtröja med blåa ärmar.

Om du får se ytterligare ett mord där du tydligt ser mördaren, ställer du då upp som vittne?

– Usch, jag vet inte. Det ligger i ryggmärgen att inte tala med polisen. Tyvärr. Jag har inget säkert svar, säger Alejandro Sinisalo.

– När min bror mördades bemöttes jag dåligt av polisen. Helt fel. De tyckte att jag och min mamma borde säga mer, att vi borde veta mer.

Du såg inte vem det var bakom masken?

– Nej, tyvärr. Och det är kanske bäst så... Jag känner mycket ilska. Mycket hat. Jag vet inte vad jag gör om jag får veta vem mördaren var.

Ringer du polisen?

– Nej, nej. Det gör jag inte. Men jag har tänkt mycket på hur jag skulle göra. Det är något jag måste bearbeta.

Jo läste om detta fallet och just detta faktum slår en. Man vill dels nu att rättvisan ska segra men ändå inte då genom att nu själv hjälpa till. Just detta faktum borde liksom vara självklart för att nu faktiskt stoppa våldet att folk nu delar med sig av allt de vet till polisen så folk blir inspärrade för skit som detta. Att hela samhället sluter upp och då i speciellt i skit som detta när en 15-åring blir mördad. Detta är ju en stor anledning till nu varför det återkommande sker våld i just vissa orter just för att folk av olika anledningar håller käft om vad de vet. Hur ska man liksom annars kunna stoppa våldet? om nu alla både säger fuck våldet som fuck polisen...
Citera
2018-03-20, 05:57
  #317
Medlem
Nowaliis avatar
Igår kl 20 visades Sofias Änglar där gänget tog sig an familjen Sinisalo. Alejandros lägenhet blev bland annat handikappsanpassad.
Ett mycket gripande avsnitt enligt mig, finns på Dplay om någon vill titta.
Citera
2018-06-17, 23:36
  #318
Medlem
Knullkungens avatar
https://mitti.se/nyheter/minnesplatsen-karlek-invigd/

"På fredagseftermiddagen invigdes minnesplatsen mot våld och för kärlek vid Akalla torg.
Då avtäcktes skulpturen "Under samma tak" intill minnesträdet som tidigare planterats på platsen.
– Monumentet är till för att vi ska komma ihåg alla de här killarna som dött, sa Carolina Sinisalo i sitt invigningstal."
Citera
2018-09-17, 22:58
  #319
Medlem
Aftonblaskan skriver om det ikväll.
Citera
2018-09-17, 23:28
  #320
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Debaufre
Vad säger att pojkarnas mamma och styvfar är slödder?

Det framgår.
Citera
2018-09-18, 00:08
  #321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nowalii
Igår kl 20 visades Sofias Änglar där gänget tog sig an familjen Sinisalo. Alejandros lägenhet blev bland annat handikappsanpassad.
Ett mycket gripande avsnitt enligt mig, finns på Dplay om någon vill titta.

Hur många skott träffade? Är han förlamad nacken o nedåt?
Citera
2018-09-24, 08:23
  #322
Medlem
Mamman i Morgonpasset i p3 nu.
Citera
2018-09-24, 10:35
  #323
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Mamman i Morgonpasset i p3 nu.

Lyssnade i bilen, inte så insatt i ämnet men uppenbart är mamman white trash med precis samma tycka synd om sig själv-mentalitet som liknande personer brukar ha. Märklig inställning till polisens arbete osv också. Hemsk historia, ska läsa in mig i denna tråden mer. Intressant fall.
Citera
2018-10-16, 16:37
  #324
Medlem
1Partys avatar
Ser morsan på nästan alla nyheterna gällande dödsskjutningar ”historier”. Känns som att hon använder det på något sätt att tjäna pengar? Kanske inte för pengar, men iallafall uppmärksamhet, vilket man får ifrån de stora nyhets-sidor.

(Jag är osäker om hon tjänar pengar på det eller inte..)

Men om döden orsakade så mycket smärta (vilket det säkert gjorde) varför talar hon inte med Polisen och uppmuntrar sonen att göra samma sak?

__________________
Senast redigerad av 1Party 2018-10-16 kl. 16:46.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback