Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-18, 18:22
  #1
Medlem
Apologists avatar
Vilka grejor behöver man? Vilken yta? Var köper man grejorna ifrån till bra priser? Hur bör ett pass se ut som?

Vi talar här om ett fokuserat kampsports gym så snälla uteslut de flesta bodybuilding maskinerna. Givetvis hör vissa av dessa in på kampsport, men det är ju bara en bråkdel.

Har själv stående slagsäckar, dummies o mittsar. Hopprep. Har tänkt utöka med mattor och wrestling dummy.

Hur skiljer sig thaiboxning, judo, självförsvars, JJB, MMA, Krav Maga m.m. fokuserade gym sig åt?

(Use your creativity)
Citera
2016-01-18, 19:31
  #2
Medlem
Grodaifickans avatar
Speglar samt kameror (för den som har råd), för att kontrollera din teknik när ingen annan finns tillgänglig.
Citera
2016-01-18, 20:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Vilka grejor behöver man? Vilken yta? Var köper man grejorna ifrån till bra priser? Hur bör ett pass se ut som?

Vi talar här om ett fokuserat kampsports gym så snälla uteslut de flesta bodybuilding maskinerna. Givetvis hör vissa av dessa in på kampsport, men det är ju bara en bråkdel.

Har själv stående slagsäckar, dummies o mittsar. Hopprep. Har tänkt utöka med mattor och wrestling dummy.

Hur skiljer sig thaiboxning, judo, självförsvars, JJB, MMA, Krav Maga m.m. fokuserade gym sig åt?

(Use your creativity)

som grodan skrev speglar är riktigt bra, tycker för övrigt du har det mesta, alla gym ser olika ut men där jag kör thai nu använder vi enbart mittsar, slipar teknik framför spegel och sparring , tycker det funkar bra. ser mittsar och spegel som viktigast där det är där man får in tekniken stående.
Citera
2016-01-18, 23:37
  #4
Medlem
Varför vill du bygga ett kampsportsgym innan du kan något om kampsport? Bara en fundering.
Citera
2016-01-19, 02:46
  #5
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Varför vill du bygga ett kampsportsgym innan du kan något om kampsport? Bara en fundering.

Nej, jag har blått bälte i Jujutsu, Gult i Aikido, Tränat thaiboxning några år m.m. Kan de flesta basteknikerna o där utöver inom Judo, boxning, BJJ o Kickboxning. Det är väl brottning i så fall som jag borde få mer undervisning i. Det är ren bekvämlighet helt enkelt. Jag bor i Thailand dessutom så jag har ganska bra förutsättningar vad gäller stor, bra och billig yta. Det ska vara ett komplement till den vanliga träningen; jag är rätt upptagen om dagarna så jag måste klämma in några hemma pass i veckan på morgnarna om det går.

Jag är mer kampsportsentusiast och inte seriöst satsande så att säga då jag redan passerat 30 strecket.

Ps. Det där med kameror låter riktigt intressant!
Citera
2016-01-20, 14:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Nej, jag har blått bälte i Jujutsu, Gult i Aikido, Tränat thaiboxning några år m.m. Kan de flesta basteknikerna o där utöver inom Judo, boxning, BJJ o Kickboxning. Det är väl brottning i så fall som jag borde få mer undervisning i. Det är ren bekvämlighet helt enkelt. Jag bor i Thailand dessutom så jag har ganska bra förutsättningar vad gäller stor, bra och billig yta. Det ska vara ett komplement till den vanliga träningen; jag är rätt upptagen om dagarna så jag måste klämma in några hemma pass i veckan på morgnarna om det går.

Jag är mer kampsportsentusiast och inte seriöst satsande så att säga då jag redan passerat 30 strecket.

Ps. Det där med kameror låter riktigt intressant!

Aha coolt, låter lyxigt. Ett tips är att kolla på youtube (sök på garage/outdoor gym osv) där finns det mycket inspiration att hämta.
Citera
2016-01-23, 10:35
  #7
Medlem
Retwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Vilka grejor behöver man? Vilken yta? Var köper man grejorna ifrån till bra priser? Hur bör ett pass se ut som?

Vi talar här om ett fokuserat kampsports gym så snälla uteslut de flesta bodybuilding maskinerna. Givetvis hör vissa av dessa in på kampsport, men det är ju bara en bråkdel.

Har själv stående slagsäckar, dummies o mittsar. Hopprep. Har tänkt utöka med mattor och wrestling dummy.

Hur skiljer sig thaiboxning, judo, självförsvars, JJB, MMA, Krav Maga m.m. fokuserade gym sig åt?

(Use your creativity)


Har själv planerat göra samma eftersom jag snart kommer ha ett mycket stort rum som jag inte behöver till annat. Men jag är fattig och får ta vad jag har nu och köpa så billigt som möjligt. Har tänkt så här, speglar, hopprep, mjuk matta att träna fall och rullningar på, stressboll i snöre från taket som går ner i axelhöjd till att slå och hoppa åt sidan när den kommer tillbaka och ducka under samt bara träna att träffa i rörelse med spinsnparkar och nunchaku, sandsäck eller något annat träna hårda sparkar och slag på, stort tomt utrymme till skuggboxning och tekniker i luften, äggklocka som rondklocka, stereo, hinkar med sand och remmar till styrketäning fämst för nacken.
Citera
2016-01-23, 12:56
  #8
Medlem
Apologists avatar
Nick Drosso har ett ganska ok hemgym:

https://www.youtube.com/watch?v=ZnG1p6Eov5k

Gillar även tanken med att använda remmar eller vad det nu kallas:

https://www.youtube.com/watch?v=vp_3jFtEyKg
Citera
2016-01-23, 14:58
  #9
Medlem
Moffegrevs avatar
En slägga och traktordäck kostar inte många ören och är lätt värt pengarna.

Är du dessutom lite av den händiga typen så kan du bygga din egen pool, ta en stor sten och springa under vattnet med stenen. https://www.youtube.com/watch?v=pOfjHNCkm4I bättre träning än så kan du helt enkelt inte finna.
Citera
2016-02-05, 09:34
  #10
Medlem
N3ss3s avatar
Jo fast här är sporten central, inte egentligen träningen.

Kampsport --> Träning, kost och kosttillskott
/Moderator
Citera
gym

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback