Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-18, 17:28
  #1
Medlem
Vilken kampsport är störst av boxning och mma i Sverige?

Trodde att boxning var klart större men mina polare sa mma.
Citera
2016-01-18, 17:39
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av willeoo
Vilken kampsport är störst av boxning och mma i Sverige?

Trodde att boxning var klart större men mina polare sa mma.

Boxning är klart större liksom brottning, judo etc... Det finns väl endast ett fåtal "klubbar" som tränar MMA uteslutande och de lär ju ha ploppat upp i samband med publikintresset. MMA är inte en egen genre inom kampsport utan en mix.

Så gällande träning tror jag dina kompisar har fel, gällande publiksiffror tror jag dock de har rätt i att MMA är större. Kan trots allt själv namnge ett flertal MMA-fighters aktiva idag men inte en enda boxare i proffssammanhang.
Citera
2016-01-18, 18:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Boxning är klart större liksom brottning, judo etc... Det finns väl endast ett fåtal "klubbar" som tränar MMA uteslutande och de lär ju ha ploppat upp i samband med publikintresset. MMA är inte en egen genre inom kampsport utan en mix.

Så gällande träning tror jag dina kompisar har fel, gällande publiksiffror tror jag dock de har rätt i att MMA är större. Kan trots allt själv namnge ett flertal MMA-fighters aktiva idag men inte en enda boxare i proffssammanhang.

Okej! Tack för svar!
Har försökt googla på antal utövare inom sporterna men inte funnit något. Känns mest logiskt att folk börjar med boxning, brottning, judo etc och i vissa fall övergår till mma. Därav borde ju fler köra boxning. Särskilt då boxning är lite vänligare (i mina ögon) än mma, då man iallafall har handskar hjälm och slipper bli knäad i facet
Citera
2016-01-18, 23:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willeoo
Okej! Tack för svar!
Har försökt googla på antal utövare inom sporterna men inte funnit något. Känns mest logiskt att folk börjar med boxning, brottning, judo etc och i vissa fall övergår till mma. Därav borde ju fler köra boxning. Särskilt då boxning är lite vänligare (i mina ögon) än mma, då man iallafall har handskar hjälm och slipper bli knäad i facet

Man använder boxningshandskar som nybörjare i MMA, inte MMA-handskar. Boxning har garanterat mer våld mot huvudet så vettefan o det är "vänligare". Dock kan ju brottningsbiten och alla grepp göra ont på ett annat sätt.
Citera
2016-01-18, 23:37
  #5
Medlem
derautos avatar
Har tränat boxning på elit nivå och gått mkt amatör matcher när jag kom över till mma hade brottare stor fördel ta brottning sen mma om du vill satsa på mma annars e boxning bra men inte för mma om man ska dit o de e målet men går o ha fina karriär i boxing med
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback