Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-19, 17:48
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag vet inte om de är stötande. Snarare störande. Har du några bra exempel?
Så kan jag kolla på detta direkt.

admin
Kommer inte ihåg vilken användare det var, men den här hittade jag i mina adblockfilter. Det är nog den mest extrema jag sett.
https://static.flashback.org/img/avatar/251/1031305.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Jag tycker vi skulle kunna klassa de här flimrande/blinkande avatarerna som "stötande", hakar inte upp mig så mycket på själva ordet utan ser till andemeningen i den regeln - tanken är att man ska slippa avatarer som drar blickarna till sig och är allmänt "jobbiga".


admin5
Jag tycker dock att det finns en poäng i att skilja på störande och stötande avatarer. Trots allt bidrar avatarerna med en del när det gäller att känna igen användare, och så länge jag sitter hemma har jag noll problem med att se kukar och svastikor. Så länge de inte blinkar är det som sagt bara att vända bort blicken, men det är svårt när de blinkar.

Förbjud animationerna helt och hållet så slipper ni gränsdragningar om vilka animationer som är ok och inte. Det skulle ändå inte förstöra något.
Citera
2016-01-19, 23:58
  #14
Medlem
sebnies avatar
Enklaste är genom en teknisk spärr istället för en regel. Är ju inte så svårt att vid uppladdning plocka första bildrutan, eller t.o.m. låta användaren välja, första bilden, sista bilden, eller bilden i mitten av animationssekvensen. Om animationen är en loop så kan looppekarna tas bort först.
Citera
2017-11-04, 22:30
  #15
Medlem
0rganets avatar
Min avatar är tydligen störande i Ryssland, därav mitt val, men inte i resten av världen.Problemet är att det finns ju rätt många användare här som befinner sig i Ryssland, ska jag slå på Olämplig avatar för det?
källa olämplighet i Ryssland: https://www.svd.se/lista-spektakular...sociala-medier

Eller är det orimligt för Flashback att ta sådan hänsyn till all värdens länder och istället ska vi tolka regeln till Skandinavien?
Citera
2017-11-05, 00:15
  #16
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Min avatar är tydligen störande i Ryssland, därav mitt val, men inte i resten av världen.Problemet är att det finns ju rätt många användare här som befinner sig i Ryssland, ska jag slå på Olämplig avatar för det?
källa olämplighet i Ryssland: https://www.svd.se/lista-spektakular...sociala-medier

Eller är det orimligt för Flashback att ta sådan hänsyn till all värdens länder och istället ska vi tolka regeln till Skandinavien?

Det finns inget med din avatar som kan anses störande, därav behöver du inte sätta din avatar som stötande.
Citera
2017-11-05, 00:48
  #17
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Det finns inget med din avatar som kan anses störande, därav behöver du inte sätta din avatar som stötande.
Tack!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback