Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-18, 13:46
  #1
Administrator
admins avatar
Regel 0.05. har uppdaterats.

Ny version:

---
0.05. Avatar och signatur

Om din avatar har ett motiv som kan uppfattas som olämpligt på en arbetsplats måste alternativet 'Min avatar är olämplig' bockas i under forumets inställningar. Avatarens eller signaturens innehåll får inte bryta mot forumets regler. Att olovligen utge sig för att vara admin eller moderator är inte tillåtet.
---

Tidigare version:

---
0.05. Avatar och signatur

Din avatar får inte innehålla något som kan uppfattas som olämpligt på en arbetsplats. Avatarens eller signaturens innehåll får inte bryta mot forumets regler. Att olovligen utge sig för att vara admin eller moderator är inte tillåtet.
---

admin
Citera
2016-01-18, 13:57
  #2
Medlem
JefCostellos avatar
Vad är det som ändrats då?
Citera
2016-01-18, 13:59
  #3
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JefCostello
Vad är det som ändrats då?

Undrar jag med.
Citera
2016-01-18, 14:00
  #4
Medlem
Det är ju ingen skillnad?

Har ni förresten några planer på att förbjuda epilepsigifar?
Citera
2016-01-18, 14:01
  #5
Medlem
Drastisk förändring ser jag!
Citera
2016-01-18, 14:26
  #6
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JefCostello
Vad är det som ändrats då?

Citat:
Ursprungligen postat av whak
Undrar jag med.

Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Det är ju ingen skillnad?

Har ni förresten några planer på att förbjuda epilepsigifar?

Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Drastisk förändring ser jag!

Sorry!
Råkade skriva samma version två gånger.

Fixat nu.

admin
Citera
2016-01-18, 14:44
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Sorry!
Råkade skriva samma version två gånger.

Fixat nu.

admin
Dangers of copy paste



Men då till min fråga. Kommer ni inte göra något åt epilepsiavatarerna? Jag vill gärna slå av adblock, men just nu använder jag det för att slippa få spuck i ögonen.
Citera
2016-01-18, 14:57
  #8
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Dangers of copy paste



Men då till min fråga. Kommer ni inte göra något åt epilepsiavatarerna? Jag vill gärna slå av adblock, men just nu använder jag det för att slippa få spuck i ögonen.
För egen del kan jag anse att kraftigt blinkande avatarer kan anses som stötande, men det är min personliga tolkning. Isf borde dessa falla under regel 0.05, och därmed förläggas med ett krav på att sättas som stötande av den användande medlemmen.
Citera
2016-01-18, 15:02
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
För egen del kan jag anse att kraftigt blinkande avatarer kan anses som stötande, men det är min personliga tolkning. Isf borde dessa falla under regel 0.05, och därmed förläggas med ett krav på att sättas som stötande av den användande medlemmen.
Stötande vete fan. Däremot jävligt störande. Det här med att bocka i att de inte får vara stötande handlar ju mest om att man ska kunna ha Flashback uppe på jobbet utan att förbipasserande får se nazistsymboler och kukar.

Med andra ord skulle jag fortsätta använda adblock eftersom jag vill se så många avatarer som möjligt, men slippa blinkande saker.
Citera
2016-01-19, 06:17
  #10
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Men då till min fråga. Kommer ni inte göra något åt epilepsiavatarerna? Jag vill gärna slå av adblock, men just nu använder jag det för att slippa få spuck i ögonen.

Jag vet inte om de är stötande. Snarare störande. Har du några bra exempel?
Så kan jag kolla på detta direkt.

admin
Citera
2016-01-19, 07:27
  #11
Administrator
admin5s avatar
Jag tycker vi skulle kunna klassa de här flimrande/blinkande avatarerna som "stötande", hakar inte upp mig så mycket på själva ordet utan ser till andemeningen i den regeln - tanken är att man ska slippa avatarer som drar blickarna till sig och är allmänt "jobbiga".


admin5
Citera
2016-01-19, 13:19
  #12
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Stötande vete fan. Däremot jävligt störande. Det här med att bocka i att de inte får vara stötande handlar ju mest om att man ska kunna ha Flashback uppe på jobbet utan att förbipasserande får se nazistsymboler och kukar.

Med andra ord skulle jag fortsätta använda adblock eftersom jag vill se så många avatarer som möjligt, men slippa blinkande saker.


Ha, på min arbetsplats är nog hela flashback logan 'stötande', men jag har ett plugin i webläsaren som gör att hela sidan ser ut som en tråkig rapport. :-) Väldigt praktiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback