Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-18, 16:57
Medlem
Detta är ett sånt där fall då mina fördomar om användarna på Flashback först tar vid och jag tänker att man överdriver i trådstarten, sen läser jag artikeln och det verkar precis lika jävligt som det man först läste.

Citat:
I mitten av september förra året stoppade polisen en förare på väg in mot centrala Karlskrona. Mannen hade inget körkort att visa upp, men förklarade att han hade ett utländskt körkort. Problemet var bara att det var borttappat.

Kort därefter åtalades mannen för olaga körning, men tingsrätten friade eftersom man ansåg att åklagaren inte kunde bevisa att mannen faktiskt saknade körkort.
[...]
Hur kan det gå till såhär? Är det någon information som saknas i artikeln? Det låter ju helt fantastiskt galet.
Citera
2016-01-18, 17:00
Medlem
Hur höga är kraven för att ta körkort i deras hemländer? Kan de ecodriving och halkkörning?
Citera
2016-01-18, 17:01
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Hur höga är kraven för att ta körkort i deras hemländer? Kan de ecodriving och halkkörning?

Ecodriving är väl lite av ett skämt var man än bor i världen, men jag förstår hur du tänker. Är där krav på att vi ska lära oss det ska ju även dom kunna det. Halkkörning kan ju dock vara bra att kunna innan man kör en vintersäsong i norden.
Senast redigerad av Dead-Skin-Mask 2016-01-18 kl. 17:04.
Citera
2016-01-18, 17:20
Medlem
AndreSanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D9
Detta är ett sånt där fall då mina fördomar om användarna på Flashback först tar vid och jag tänker att man överdriver i trådstarten, sen läser jag artikeln och det verkar precis lika jävligt som det man först läste.

Hur kan det gå till såhär? Är det någon information som saknas i artikeln? Det låter ju helt fantastiskt galet.

Kan ju inte vara rimligt, någon slags intyg måste man väll ändå ha med sig, annars kan ju vem som helst av dessa påstå att dom tappat bort det i ett annat land och bli släppta, dessutom bör man kunna bevisa att man kan köra bilar med växlar och inte bara automatare, samma regler som vi har här i Sverige bör gälla, så jag tycker gått nog att dom kan ta om sitt körkort i så fall om man inte kan styrka att man haft ett körkort, har vi fått slänga ut tusentals kronor från egen ficka på ett körkort så kan dom göra det också.
Senast redigerad av AndreSans 2016-01-18 kl. 17:24.
Citera
2016-01-18, 17:20
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Skin-Mask
Ecodriving är väl lite av ett skämt var man än bor i världen, men jag förstår hur du tänker. Är där krav på att vi ska lära oss det ska ju även dom kunna det. Halkkörning kan ju dock vara bra att kunna innan man kör en vintersäsong i norden.
De tar halkan på sommaren istället när asfalten blir för varm

Det är ju helt otroligt egentligen. Men i vissa städer idag kör ju invandrare runt utan körkort (varken svenskt eller utländskt), utan att ens bry sig om konsekvenserna. Det är oroväckande då personerna vi importerar hit har ingen respekt för någonting.
Citera
2016-01-18, 17:25
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Ja då lär ju försäkringspremierna skjuta i höjden för Dumsvenne som vackert får betala när Allahu-Achmed är ute och leker Allan-Ballan i en bidragsfinansierad BMW och smäller Dumsvennes Volvo. Eftersom Allahu-Achmed har varesig körkort, ID, uppehållstillstånd eller försäkring och polisen inte har tid eller ork att ta en anmälan får Dumsvenne pröjsa för reparationen av sin bil helt själv. Dessutom får Dumsvenne pytsa in för reparationerna av Allahu-Achmeds bil som betalas av Migrationsverket
Citera
2016-01-18, 17:55
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Så tekniskt sett enligt artikeln, så kan min kompis som inte har en adress, och inte är folkbokförd någonstans, köra bil utan problem? Han är givetvis svensk medborgare och född och uppvuxen här.

Eller är kraven att man inte ska kunna svenska och se arabisk ut?

Din kompis får nog söka asyl först. Eftersom man inte kan utesluta att han är arab trots sin blondhet så ska det inte behöva vara några konstigheter
Citera
2016-01-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osiris
Nu är det alltså fritt fram att som "papperslös" hävda att man har minsann körkort från annat land, men man har tappat det. Bara att tuta och köra.
Känns tryggt att ha dessa körandes omkring i trafiken... Dags att revidera nollvisionen?

Fantastiskt! Sverige blir mer och mer laglöst. Systemet är inte alls anpassat till verkligheten.
Naiva Sverige fortsätter att leverera.
Men vad ska man vänta sig när Stadsministern står i TV och säger att det minsann är en möjlighet att vi ska bygga 700 000 bostäder (läs hyreslägenheter) på nio år!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=6345971

Frågan är sedan vilken bil som kommer att tillhandahållas gratis på skattebetalarnas bekostnad?

För nåt annat än fri bil vore ju kränkande, rasistiskt och ett brott mot de mänskliga rättigheterna. Och absolut ingen begagnad skitbil duger, ny och fin och mycket extrautrustning ska den ha.
Citera
2016-01-18, 18:32
Bannlyst
det här är givetvis fullständigt galet och inkompetent sossetänk om inte kommer att hålla länge.

nej, här i sverige så ska man klara en teoriutbildning med minst 52 poäng och sedan ska man köra upp för att visa att man är duglig -annars kan man glömma sitt körkort. vill man köra bil utan körkort, då får du hälsa på polisen. punkt slut.
Citera
2016-01-18, 18:38
Medlem
Lagar och regler fungerar endast när folk accepterar dem. De som inte gör det måste straffas. Om staten inte gör det...

Sverige är i fritt fall. Staten skyddar inte längre folket.
Citera
2016-01-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Då lär väl olycksstatistiken öka betydligt om folk från tredje världen skall vara ute i trafiken utan körkort och svensk trafikutbildning. Är det inte obligatoriskt att köra upp på halkbana nu för tiden? Då vi har vinterväglag i landet en stor del av året och det finns ju sandnegrar som aldrig ens sett snö mer än möjligtvis på ett vykort.
MENA män orsakar redan 3,6 ggr fler olyckor per capita jämfört med svenska män enl en studie från trafiksäkerhetsverket.

Men det klart, det kan alltid bli värre.
Citera
2016-01-18, 18:48
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Ja då lär ju försäkringspremierna skjuta i höjden för Dumsvenne som vackert får betala när Allahu-Achmed är ute och leker Allan-Ballan i en bidragsfinansierad BMW och smäller Dumsvennes Volvo. Eftersom Allahu-Achmed har varesig körkort, ID, uppehållstillstånd eller försäkring och polisen inte har tid eller ork att ta en anmälan får Dumsvenne pröjsa för reparationen av sin bil helt själv. Dessutom får Dumsvenne pytsa in för reparationerna av Allahu-Achmeds bil som betalas av Migrationsverket

Hur köper Allahu-Achmed en bidragsfinansierad BMW innan han har uppehållstillstånd? För de där 24 kronorna per dag han får i dagersättning eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in