2016-01-19, 20:24
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Tror ändå att många facebook-boskap låter sig säljas till såna artiklar. Det är ett undermedvetet val att tycka om texter som inte berättar verkligheten, utan går på den traditionella anti-rasistiska, ant-vita-linjen. Det blir bekvämt att bara sopa problemet under mattan, så att man slipper spräcka den bubbla man har indoktrinerats i. Att de grupper som de faktiskt röstat för att ska komma in i landet, begår dessa sexuella massövergrepp runt om i landet, är för mycket för många att ta in.

Det finns folk som vill tro på osanningar för att alternativet är för obehagligt. Amerikanska politiker som, trots bevis, fortsatte att lova sekulära liberala demokratier i Mellanöstern närsomhelst, trodde säker på det delvis som en försvarsmekanism. Det är inte kul att ha en massa döda soldater på sitt samvete till ingen nytta. Homosexuella som avfärdar möjligheten att det finns en motsättning mellan Islam och HBTQ-rättigheter måste tro på det, för vad är alternativet? Om det inte är en fascistlögn så ser framtiden mörk ut. När en imbecill skriver en artikel om svensk våldtäktskultur gör det naturligtvis några feminister glada. Lite konstgjord andning för att slippa se hela världsbilden rasera riktigt än.
Citera
2016-01-19, 21:01
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Så hur många övergrepp bevittnar du ,och ingriper mot, per år ? Jag kan lugnt påstå att jag inte sett ett enda på över 20 år. Jag har dessutom inte valt att importera övergrepps och våldtäktskulturen så den medmänskliga skyldigheten överlämnar vi till alla dom som aktivt skyddat och finansierat systemet trots att dom borde fattat att just det här skulle hända.
Jag ingriper mot olika former av övergrepp på daglig basis. Det kanske inte är grova övergrepp, men det lär ju bli det till slut om man visar för mycket tolerans mot dåligt beteende. Människor föds ju sällan som monster, eller hur?

Jag lägger gärna lite ansvar på mig själv för att jag inte vill vara en feg fitta som inte är mer än en gnällig belastning på de som anstränger sig för att göra en bättre värld. det betyder inte att jag kan hållas ansvarig för andras övergrepp, däremot så betyder det att man kan tacka mig för de övergrepp som kanske aldrig inträffat, just tack vara min förmåga att lägga mig i saker som jag kanske "inte egentligen har att göra med". Tack för att du ifrågasätter mig på ett välbehövligt sätt! Helt rätt! Glöm bara inte att försöka fokusera på konstruktivitet.

Är du revolutionär, eller reformator, och vad gör du i så fall för att uppnå dina mål?
Jag har inte heller valt någon form av våldtäktskultur på något sätt. Jag ser det dock inte som ett skäl att låta bli att motarbeta den, för hur mycket du än önskar, så kommer det inte att dyka upp någon magisk reset-knapp, utan vill vi ha en bättre tillvaro så får vi helt enkelt jobba hårt som fan. Det är inte ett ansvar som jag känner mig trygg med att överlåta till Stefan Löfven.

Du kan överlämna ditt medmänskliga ansvar bäst fan du vill, men då har du ingen grund att stå på när du ifrågasätter andras medmänskliga ansvar, såsom du precis gjorde gentemot mig. Det är ju attityder likt din, som gör att folk tappar motivationen till att anstränga sig, så kan du inte vara konstruktiv så är det bättre att bara vara tyst. Jag kanske tycker att du är ett rövhål, men ingen har något att vinna på att jag tar mig tid för att övertyga dig om att du är ett rövhål.

Det allra bästa hade ju varit om jag såg upp till dig på ett sätt som får mig att anstränga mig att bli en bättre människa i dina ögon(förutsatt att du är en bra människa). Det du gjorde nu var att få mig att luta mig tillbaka, och vara allmänt nöjd över min insats hittills. Jag kanske tar ledigt från att bättra mig än mer, för resten av livet, eftersom du satte ribban så jävla lågt. God insats min gode man!

Jag delar din uppfattning om att systemet är korrupt, men det finns ju sätt att skapa en bättre värld utan att gynna ett korrupt system, om man verkligen vill. Att sitta på Flashback och tävla i vem som hatar dåliga människor mest, kommer däremot inte skapa någon bättre värld.

Jag kan inte bestämma över våldtäktsmäns beslut, däremot så kan jag forska i vad som föranledde dem, och sedan arbeta aktivt förebyggande. T.ex. genom att försöka lyfta det individuella ansvaret, likt du försöker göra, samtidigt som man är tydlig gentemot folk i "riskzonen" vad som inte är ok, och vad konsekvenserna kan bli. Jag själv kan inte våldta mindre än jag gör idag, förmodligen inte du heller, men vi kan förmodligen göra mer för att andra ska göra det än mindre, eller låta bli från första början, om vi nu vill.

Jag försöker motivera människor att vilja bli än bättre människor och skaffa sig mer inflytande över samhället, genom att inte vara ett rövhål. Fungerar det? Definitivt! Men för all del, ifrågasätt gärna det också!

Det enda ditt inlägg säger mig är att du försöker bättra på din självbild genom att få mig att ifrågasätta min egen. På den punkten så är du chanslös, eftersom ditt sätt att uttrycka dig fanimig var det minst konstruktiva jag läst på veckor!
Citera
2016-01-19, 21:26
Medlem
Går det att polisanmäla Måns Vestin för skyddande av brottsling?

"Efter gymnasiet bodde jag i kollektiv, vi var fem grabbar i en villa. En dag fick jag höra att en av de andra hade våldtagit en tjej, på en fest i huset. Han försvann från stan, vi trodde att han aldrig skulle våga visa sig igen. Men på utflyttningsdagen dök han upp för att hämta sina grejer. Han hjälpte till att bära i några timmar. Ingen nämnde vad som hänt. En vanlig svensk kille som tog för sig av tjejers kroppar.

Borde han ha anmält det?
Citera
2016-01-19, 21:41
Medlem
Romang67s avatar
Låter som att Måns Vestin är en syltrygg. Likt andra fega kräk så finner han det lättare att skylla på systemet än att inse att något är fel på honom.
Citera
2016-01-19, 22:12
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Jag ingriper mot olika former av övergrepp på daglig basis.

På daglig basis var minsann inte dåligt. Men om du jobbar som polis eller liknande så är inte dina intryck representativt för det svenska kulturarvet utan det är samhällets baksida du bevittnat.

Hursomhelst.

Mina erfarenheter av det svenska kulturarvet är att sexualiserat våld och trakasserier mot kvinnor ses som jävligt lågt och inte tolereras i samhället.

Ja förutom i krogmiljöer där det av det ofta sexualiserade sammanhanget ses som okej och dessutom faktiskt uppmuntras av många kvinnor. Jag har vid flera tillfällen blivit kysst av fulla kvinnor som jag inte haft det minsta intresse för, jag har även fått mitt ansikte nertryckt i en kvinnas skrev mot min vilja vid ett tillfälle.

Det händer ju att även kvinnor vill knulla och är burdusa på fyllan. De är ju inte jungfrun Maria allihopa.

Vid alla dessa tillfällen har jag tänkt, dags att gå hem och nyktra till dig. Jag har aldrig börjat fundera på den svenska våldtäktskulturen utan snarare på den svenska alkoholkulturen. Denna är dock ingen ursäkt, uppför man sig illa på krogen så är det individens eget ansvar och inte alkoholens. Det svenska kulturarvet är ju trots allt individualistisk och inte kollektivistisk.

Min poäng är denna:

Att det tafsas på krogen där vuxna legitimerade människor frivilligt gått in för att supa sig fulla och eventuellt hitta någon att knulla med är inte jämförbart med trakasserier där organiserade gäng går runt på konserter eller nyårsfester och ofredar ofta omyndiga kvinnor samt delar ut lappar med hotfulla sexuella meningar.

Om 10 män i samförstånd omringar en kvinna och ger kvinnan en lapp där det står: Knulla mig, annars dödar vi dig! Det är värre än då en kvinna får en klapp på rumpan på krogen. En klapp på rumpan är inte heller en våldtäkt eller ett kulturarv. Det är EN full idiot. En spade är en spade, ett päron ett päron, kalla inte spaden för ett päron.

Jag är så trött på att allt detta relativiserande ska ses som intellektuellt.
Senast redigerad av Blundetto 2016-01-19 kl. 22:22.
Citera
2016-01-20, 00:08
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
På daglig basis var minsann inte dåligt. Men om du jobbar som polis eller liknande så är inte dina intryck representativt för det svenska kulturarvet utan det är samhällets baksida du bevittnat.
Jag har utan tvekan bevittnat samhällets baksida. Inte som polis. Det är där de största problemen finns, så det är där man kan göra störst skillnad. Att lära nunnor vett och etikett känns ju inte direkt givande.

Problemet i de allra flesta fall med folk som beter sig som rövhål är ju att de allra flesta försöker lösa problemet genom att ignorera det, eller förflytta det från sin åsyn, i tron om att det inte drabbar en om man inte ser det. Antingen så gör man sig av med dåliga människor på riktigt, eller gör dem till bättre människor. Det är ju enda sättet för att skapa en bättre värld. Att försöka övertyga andra människor att de är dåliga människor ger folk bara ytterligare en patetisk ursäkt till att inte ta sig själva på allvar, och bete sig ännu fittigare.

Folk i den här tråden sitter ju på röven och gnäller hela livet i väntan på att en våldtäktsman eller pedofil ska dyka upp och presentera sig som ett moster, och sedan bakbinda sig i ens bagagelucka och be om skjuts ut i skogen. Kom ner på jorden istället, och fråga er själva, vad man i verkligheten kan göra för att göra skillnad.

Den här Måns Vestin är ju sjuk, men att han skrivit detta kan ju faktiskt bidra till att identifiera varningssignaler tidigare. Han själv kanske inte blir en våldtäktsman genom den välförtjänta hat-stormen. Om det nu stämmer att han blivit uppfostrad av en pedofil, så är det ju snarare förvånande att han inte själv är en pedofil serievåldtäktsman(om han nu inte är det).

Vill man verkligen göra skillnad så kan man läsa juridik eller pedagogik, och söka jobb hos socialstyrelsen, en skola, polisen, eller rättsväsendet, för det är ju där samhället brister. Det var ju brist på fosterhem till utsatta barn, redan innan asyl-stormen kom igång, så nu får allt fler barn växa upp i dåliga miljöer, för att soc måste prioritera dem som har det allra värst, och då missar man ju massvis med barn som förmodligen växer upp till att bli riktigt dåliga människor. Det är ju inte direkt så att det är retarderade femirasisters fel att folk blir våldtäktsmän, hur mycket man än önskar att man kunde förskjuta ansvaret på dem. Ansvaret ligger, från början, hos föräldrarna, så samhället kanske borde sätta mer press på dem. En hund har ju i princip fler rättigheter än ett barn vad gäller samhällets möjligheter att ingripa. Hur kommer det sig? Bryr man sig mer om hundar än om människor? Ansvaret ligger givetvis också i det ruttna rättssystemet. Det yttersta ansvaret ligger givetvis på våldtäktsmännen(och kvinnorna), men jag tvivlar faktiskt på deras vilja att lösa problemet, så då är man illa tvungen att förskjuta ansvaret på någon annan, om man vill lösa problemet.

Ingen på Flashback blir en bättre människa av att sitta och hata våldtäktsmän bakom ryggen på dem, inte ens jag som är bäst i världen blir en bättre människa av att sitta här att gnälla på infantilt jävla grinande från ryggradslösa tangentbordskrigare.
Citera
2016-01-20, 05:13
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Jag ingriper mot olika former av övergrepp på daglig basis. Det kanske inte är grova övergrepp, men det lär ju bli det till slut om man visar för mycket tolerans mot dåligt beteende. Människor föds ju sällan som monster, eller hur?

Jag lägger gärna lite ansvar på mig själv för att jag inte vill vara en feg fitta som inte är mer än en gnällig belastning på de som anstränger sig för att göra en bättre värld. det betyder inte att jag kan hållas ansvarig för andras övergrepp, däremot så betyder det att man kan tacka mig för de övergrepp som kanske aldrig inträffat, just tack vara min förmåga att lägga mig i saker som jag kanske "inte egentligen har att göra med". Tack för att du ifrågasätter mig på ett välbehövligt sätt! Helt rätt! Glöm bara inte att försöka fokusera på konstruktivitet.

Är du revolutionär, eller reformator, och vad gör du i så fall för att uppnå dina mål?
Jag har inte heller valt någon form av våldtäktskultur på något sätt. Jag ser det dock inte som ett skäl att låta bli att motarbeta den, för hur mycket du än önskar, så kommer det inte att dyka upp någon magisk reset-knapp, utan vill vi ha en bättre tillvaro så får vi helt enkelt jobba hårt som fan. Det är inte ett ansvar som jag känner mig trygg med att överlåta till Stefan Löfven.

Du kan överlämna ditt medmänskliga ansvar bäst fan du vill, men då har du ingen grund att stå på när du ifrågasätter andras medmänskliga ansvar, såsom du precis gjorde gentemot mig. Det är ju attityder likt din, som gör att folk tappar motivationen till att anstränga sig, så kan du inte vara konstruktiv så är det bättre att bara vara tyst. Jag kanske tycker att du är ett rövhål, men ingen har något att vinna på att jag tar mig tid för att övertyga dig om att du är ett rövhål.

Det allra bästa hade ju varit om jag såg upp till dig på ett sätt som får mig att anstränga mig att bli en bättre människa i dina ögon(förutsatt att du är en bra människa). Det du gjorde nu var att få mig att luta mig tillbaka, och vara allmänt nöjd över min insats hittills. Jag kanske tar ledigt från att bättra mig än mer, för resten av livet, eftersom du satte ribban så jävla lågt. God insats min gode man!

Jag delar din uppfattning om att systemet är korrupt, men det finns ju sätt att skapa en bättre värld utan att gynna ett korrupt system, om man verkligen vill. Att sitta på Flashback och tävla i vem som hatar dåliga människor mest, kommer däremot inte skapa någon bättre värld.

Jag kan inte bestämma över våldtäktsmäns beslut, däremot så kan jag forska i vad som föranledde dem, och sedan arbeta aktivt förebyggande. T.ex. genom att försöka lyfta det individuella ansvaret, likt du försöker göra, samtidigt som man är tydlig gentemot folk i "riskzonen" vad som inte är ok, och vad konsekvenserna kan bli. Jag själv kan inte våldta mindre än jag gör idag, förmodligen inte du heller, men vi kan förmodligen göra mer för att andra ska göra det än mindre, eller låta bli från första början, om vi nu vill.

Jag försöker motivera människor att vilja bli än bättre människor och skaffa sig mer inflytande över samhället, genom att inte vara ett rövhål. Fungerar det? Definitivt! Men för all del, ifrågasätt gärna det också!

Det enda ditt inlägg säger mig är att du försöker bättra på din självbild genom att få mig att ifrågasätta min egen. På den punkten så är du chanslös, eftersom ditt sätt att uttrycka dig fanimig var det minst konstruktiva jag läst på veckor!

Jag försöker få dig att ifrågasätta din världsbild och inse att vi finansierar krig och diktaturer som fängslat svenska medborgare utan rättegång och skapar nya flyktingar som skickas hit och direkt ut på arbetsmarknaden utan att kunna ett enda ord på engelska eller svenska. Vi kan jobba hur hårt som helst men det kommer inte bli bättre för systemet är inte designat så. Men som tur är finns det en magisk reset-knapp inom varenda människa men så indoktrinerade och ointelligenta dom flesta är så tror inte jag på ett globalt uppvaknande jag tror inte ens på att folk kommer att fatta att krig är onormalt och konstruerat av staten. Men vi kommer aldrig att fatta att det är vårt ansvar.

Men jag ifrågasätter definitivt att du bevittnar och ingriper mot övergrepp varje dag, krogvakter gör det dock ofta och läs gärna vilken grupp som står bakom allt tafsande:

http://www.gd.se/gastrikland/gavle/t...blem-pa-krogen

Problemet är kultur och norm som dom tog med sig hit från sina länder. Och vi kommer aldrig ha en lösning på det för hur skulle du kunna applicera en dylik lösning på tiotusentals individer när vi inte får säga att delar av en annan kultur är sämre, när vi inte ens klarar av att lära ut det svenska språket och skiter totalt i alla flyktingar som vi parkerar i utanförskapsområden.

Och kära du, det är inte mitt ansvar att vara någons förebild. Vill du förbättra dig så är det ditt ansvar och du gör det enbart för din egen skull. Och ska du arbeta för andra ska det vara villkorslöst och du kan ju knappast kräva att någon annan ska bli som du vill för att du ska komma vidare i utvecklingen och sedan påstå att det är deras fel att beter dig sämre. Typisk produkt av den svenska skolan, inget eget ansvar, allt är alla andras fel så därför har jag rätt att leva på deras pengar. Halle-jävla-luja.
Citera
2016-01-20, 05:21
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannenifyren
Går det att polisanmäla Måns Vestin för skyddande av brottsling?

"Efter gymnasiet bodde jag i kollektiv, vi var fem grabbar i en villa. En dag fick jag höra att en av de andra hade våldtagit en tjej, på en fest i huset. Han försvann från stan, vi trodde att han aldrig skulle våga visa sig igen. Men på utflyttningsdagen dök han upp för att hämta sina grejer. Han hjälpte till att bära i några timmar. Ingen nämnde vad som hänt. En vanlig svensk kille som tog för sig av tjejers kroppar.

Borde han ha anmält det?

Ja, men istället umgås dom med honom? Otroligt märkligt beteende som legitimerar och normaliserar våldtäkt. Och det där beteendet är knappast något svenskt beteende. Uppenbarligen blir det lättare att hantera om alla andra är ett lika stort perverst svin som honom så därför försöker han projicera sin omoral på hela det manliga släktet.
Citera
2016-01-20, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Vad är det för skillnad på en sådan här människa och forna tiders flaggelant?
Dels det, och så tror jag att han vill göra en Schyman - vända nåt riktigt lågt till att bli något "fiint", han vill bli ledare för en egen grupp flaggelanter.
Att detta i förlängningen gör att det kommer hit än fler män så att än fler kvinnor far illa, det är honom likgiltigt, kanske är det t.o.m. hans mål. Flaggelanter ser alltid andras lidande som oväsentligt har jag märkt, i den mätningen är det bäst att flaggelanten lider mest. Men lida, det måste man, och i jämförelse med flaggelantens är ens eget lidande självklart en petitess, faktiskt bra för då fårstår ju alla varandra bättre.

Har tyvärr erfarenheter av ett kluster batikhäxor. Dom är så osunda att man inte kan klassa det som annat än sinnessjukdom.
Många i 68-generationen ägnar sin samvaro åt att tävla om vem som hade det sämst som liten, mest rent materiellt.
Batikhäxorna tävlar om att sätta sig i situationer som gör att dom blir illa behandlade, t.ex. blir ihop med en snubbe som alla varningsklockor ringer om. Sen när det går åt helvete, igen, så sitter dom där och jämför vem som satsade mest för kärleken, i princip, vem har sjunkit lägst. Vilket skruvas till ett: "Ingen kan älska som jag". Om och om igen tror man att vederbörande nått botten, men nej, det går att sjunka än lägre.
Men Vestin vill dom inte ha.
Han är inte tillräckligt komplicerad, inte en lika stor utmaning, som den kriminelle knarklangaren som inte förstår ett ord svenska, inte lika streetsmart.
Vestin kan inte bli ett lika stort nederlag.

Det är också så att en del tjejer/kvinnor känner att dom "trotsar" svenska män som dom har velat ha/haft med att vilja ha en icke-svensk snubbe, en förlängning av "du ska inte tro att jag är intresserad".
Tror att det är en stor komponent.

Så Vestin gör sig intressant.

När Schyman gick ut med att hon är alkis, blev det fritt fram för kvinnor att vara stolt alkis.
Nu går Vestin ut med att han är våldtäktsman och hoppas att han ska kunna bli stolt för det, att han ska bli en föregångare, alla daltade ju med Gudrun.
Citera
2016-01-20, 22:27
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Jag försöker få dig att ifrågasätta din världsbild och inse att vi finansierar krig och diktaturer som fängslat svenska medborgare utan rättegång och skapar nya flyktingar som skickas hit och direkt ut på arbetsmarknaden utan att kunna ett enda ord på engelska eller svenska. Vi kan jobba hur hårt som helst men det kommer inte bli bättre för systemet är inte designat så. Men som tur är finns det en magisk reset-knapp inom varenda människa men så indoktrinerade och ointelligenta dom flesta är så tror inte jag på ett globalt uppvaknande jag tror inte ens på att folk kommer att fatta att krig är onormalt och konstruerat av staten. Men vi kommer aldrig att fatta att det är vårt ansvar.

Men jag ifrågasätter definitivt att du bevittnar och ingriper mot övergrepp varje dag, krogvakter gör det dock ofta och läs gärna vilken grupp som står bakom allt tafsande:

http://www.gd.se/gastrikland/gavle/t...blem-pa-krogen

Problemet är kultur och norm som dom tog med sig hit från sina länder. Och vi kommer aldrig ha en lösning på det för hur skulle du kunna applicera en dylik lösning på tiotusentals individer när vi inte får säga att delar av en annan kultur är sämre, när vi inte ens klarar av att lära ut det svenska språket och skiter totalt i alla flyktingar som vi parkerar i utanförskapsområden.

Och kära du, det är inte mitt ansvar att vara någons förebild. Vill du förbättra dig så är det ditt ansvar och du gör det enbart för din egen skull. Och ska du arbeta för andra ska det vara villkorslöst och du kan ju knappast kräva att någon annan ska bli som du vill för att du ska komma vidare i utvecklingen och sedan påstå att det är deras fel att beter dig sämre. Typisk produkt av den svenska skolan, inget eget ansvar, allt är alla andras fel så därför har jag rätt att leva på deras pengar. Halle-jävla-luja.
Vill du ifrågasätta min världsbild, så är du hjärtligt välkommen att ta reda på hur min världsbild ser ut!
Citera
2025-02-02, 22:58
Medlem
Han är en simp.
Citera
2025-02-03, 19:44
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Han blandar ju och ger rätt friskt. Tafsning var ju en naturlig del av skolan, åtminstone på 90-talet men det var ju ömsesidigt över könen så alla mina polare har säkert tafsat däremot har aldrig någon våldtagit någon eller pratat om att dom våldtagit någon och det finns ju en rätt klar skillnad här mellan saker och ting men feminister vill gärna likställa allt. Tafsning sker dessutom när man var fjortis och han pratar ju om att hon började ta kvinnor på röven vid 25 så han verkar ju ha rätt klara problem.

Den gamla sanningen att ALLA manliga feminister är kapten klänning creeps allihopa förnekar sig aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in