Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-17, 08:10
  #1
Medlem
Går det på några månader eller tar det många många år för en tumör att växa?

Jag har gjort massa undersökningar sen 4 år tillbaka.

Lungröntgen för 4 år sen.
(Hiv test, ekg, tuberculintest, borreliatest)
Magnetkamerea buk (lever, njurar, bukspott m m) för 2 år sen.
Magnetkamerea skalle för 3 år sen.
Blodprover har jag tagit massor av under senaste 12 åren. Hälsokontroller genom jobbet men även för mina symptom.

Nu ska jag göra ultraljud på ryggen då jag har värk
och koloskopi i tjocktarmen.

Jag funderar även på göra ultraljud på hjärtat för att uteslutera medfödda defekter på hjärtat och en gastroskopi för cancer i magsäcken och sen har jag kollat det mesta och orkar inte hålla på mer.
Jag har haft en del symptom och problem med kroppen senaste åren och blivit hypokondrisk men det är irrelavant för min frågeställning och jag har betalat det mesta själv privat eller ordnat gratis på andra sätt så jag slipper höra någon gnälla på det i svaren.

Jag har läst att om man gör koloskopi, tar bort polyper eller inte har några så är man ganska säker åtminstone 10 år för att inte åka på tjocktarmscancer.
Bukspotttumörer har jag läst växer under 15-20 år innan symptom.

Så vad är det som gäller för cancertillväxt och hur snabbt växer tumörer och är man rimligtvis ganska säker nu efter gjort dessa undersökningar åtminstone 5-10 år framåt?
__________________
Senast redigerad av RabiesPingvin 2016-01-17 kl. 08:24.
Citera
2016-01-17, 08:25
  #2
Medlem
Skatteskolks avatar
Nä, det är faktiskt inte irrelevant att du har drag av hypokondri. Kroppen är komplex.

Vitaminbrist kan ge t.ex. spasmer. Stress kan orsaka hjärtklappning m.m. Det är den överdrivna oron som är problemet här. Då letar du fel för att hitta svar på frågor du inte vill ställa dig själv.

Pratat med psykolog?
Citera
2016-01-17, 10:10
  #3
Medlem
Cancer är ett samlingsnamn för olika sjukdomar och varje cancerdiagnos har olika förlopp, du verkar ha glömt att gjort ett benvätskeprov för myelom
Citera
2016-01-17, 10:30
  #4
Medlem
Vissa kan "gå runt med" en tumör i kroppen upp till 10 år utan att själv vara medveten om det. Ofta är det inte tumören i sig som ger smärta utan att den trycker på andra organ, eller skapar ont om plats eller tex förstör matspjsäklningsprocessen.
Läste bara igenom ditt inlägg lite snabbt, men har man tagit rätt mycket prover och gjort bra med undersökningar och din möjligtvis ganska unga ålder (?) Skulle jag utan lärarlegitimation säga att risken att du har Cancer är väldig liten!!
Citera
2016-01-17, 13:01
  #5
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Nä, det är faktiskt inte irrelevant att du har drag av hypokondri. Kroppen är komplex.

Vitaminbrist kan ge t.ex. spasmer. Stress kan orsaka hjärtklappning m.m. Det är den överdrivna oron som är problemet här. Då letar du fel för att hitta svar på frågor du inte vill ställa dig själv.

Pratat med psykolog?


What he said. Du är inte ensam om att nojja.
Citera
2016-01-19, 05:33
  #6
Medlem
Läs om ozon och väteperoxid. Det är vad många onkologer använder utomlands.
Mörkermännen inom läkemedelsmaffian vill förstås inte att människan skall veta.

http://freedom-school.com/health/one...lpdf102708.pdf
Citera
2017-01-17, 07:52
  #7
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glesbygdslover
Cancer är ett samlingsnamn för olika sjukdomar och varje cancerdiagnos har olika förlopp, du verkar ha glömt att gjort ett benvätskeprov för myelom

Myelom är en ovanlig blodcancerform och den brukar upptäckas vid ett rutinblodprov, elfores. Om nåt som heter m-faktorn är förhöjd tar man benmärgsprov. Finns ingen anledning utsätta sig för det i onödan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback