Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-29, 20:58
  #277
Moderator
Dr Kings avatar
För att vara såpass blåst som han är får man ge honom att han har lyckats bra. Någon form av street smartness har han väl trots allt och framgången beror nog till stor del på att publiken kan relatera till honom. De kan tänka lite ”jag är inte så smart men jag är i alla fall smartare än den där tjommen” och på så sätt känna sig nöjda.
Citera
2022-12-14, 08:52
  #278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Har du hört talas om arbetsnarkoman?
Självklart kommer han stupa i tidig ålder eller gå in i väggen

Man chillar i livet
Hmm.. att han hållit på me kampsport verkar stämma.. men elitsim.. I en intervju i mma tidning säger han följande:

Hur kom du in på MMA och Shootfighting?
-Jag har aldrig varit någon idrottare tidigare utan jag började direkt med MMA. Jag var 16 år när jag gjorde min första träning och nu är jag 28. Jag har hållit på ett tag med andra ord. I början var det mest fokus på brottning och grappling. Senare blev det fokus på det stående. Jag har successivt blivit bättre bägge delar och jag hoppas att matchen kommer utspela sig både på mattan och stående.

Säger inte ett ord om simning... tvekar lite på att man blir elitsimmare om man inte börjar förrän efter 16 samt att man håller på med mma som kräver helt annan träning.. man vill inte släpa på onödig muskelmassa i bassängen.

Narcissist som måste lägga på extra även om de hade räckt me de han har gjort.
Citera
2022-12-14, 08:58
  #279
Medlem
Tycker han har det man behöver för att lyckas, inte rädd för att skämma ut sig och ställa dumma frågor. Han är nog inte så kritisk mot sig själv som många andra svenskar är.

Får han frågan om han ska skriva en bok om matlagning i vildmarken tänker han nog inte "Det där kan jag nog ingenting om, tänk om folk granskar faktan" utan han lär bara köra på! Känns som en person som säger JA till det mesta
Citera
2022-12-14, 11:57
  #280
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBakomTangenten
Tycker han har det man behöver för att lyckas, inte rädd för att skämma ut sig och ställa dumma frågor. Han är nog inte så kritisk mot sig själv som många andra svenskar är.

Får han frågan om han ska skriva en bok om matlagning i vildmarken tänker han nog inte "Det där kan jag nog ingenting om, tänk om folk granskar faktan" utan han lär bara köra på! Känns som en person som säger JA till det mesta

Rätt dumt att säga ja till det mesta
Låter korkat att skriva en bok om någonting man inte kan.

Sen är den en bra egenskap att va modig och försöka saker som är nya
Men svenskar e ju bra på det
Vi har ju massa lyckade människor här
Svenskar är ju extremt kreativa i många yrken
Så lite befolkning men ändå lyckas vi
Kolla musik , spel branschen , idrott mm
Citera
2022-12-25, 12:27
  #281
Medlem
VespulaGermanicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
För att vara såpass blåst som han är får man ge honom att han har lyckats bra. Någon form av street smartness har han väl trots allt och framgången beror nog till stor del på att publiken kan relatera till honom. De kan tänka lite ”jag är inte så smart men jag är i alla fall smartare än den där tjommen” och på så sätt känna sig nöjda.


Exakt min syn också. Uppenbarligen har han ju lyckats med något. En själv blev ju t.o.m. lurad att lyssna på en del avsnitt för ett antal år sedan, men successivt insett hur lågbegåvad han är, och sannolikt gör han än sämre material numera.

Numera är det mest hokus pokus med anti-vaxxing, kinesiska kvacksalvare som kallar sig "doktor" utan att vara det osv.

Var det inte där här IQ-befriade typen som lurade folk att han hade en dröm och vaknade upp och grät eller nåt?
Citera
2023-10-24, 03:57
  #282
Medlem
Slänger in en brasklapp här i en död tråd.

(Bara noterar alla ytliga och korttänkta utsagor, nästan mer korkade än det man vill beskriva)

Alexander Pärleros är inte korkad, han har lite Navid Modiri över sig. Lite barnslig. Ett barn som inte kan bli vuxen, för att ingen väglett honom. Han blev ju totalt upptryckt från sina föräldrar som inte kunde finnas där för honom
Då återstår ju endast "luft",rent psykologiskt, och att försöka göra något av den luften.
Björn Natthiko Lundberg sade om Navid Modiri att han hade en väldigt fin, öppen sida. Som ett "barn". Nyfiken utan filter.
Så skulle jag beskriva Pärleros.baksidan av detta är att det blir fel när vissa frågor kräver djup och inte ytlig reflektion/medhåll eller wow-utrop. Det är störande när han ger antivaxxtankar luft, helt aningsslöst. När han inte förmår separera sig själv från sitt intervjuobjekt utan blir gränslös och okritisk och när han ska vara kritisk så blir han plump.

Han var dessutom väldigt ung då han startade podden. Saknar den livserfarenhet som en bra intervjuare utvecklar. Jfr tex. med söndagsintervjun i P1. Det är mognad på hög nivå.

Kanske kan Alexander Pärleros utvecklas och bli en vass intervjuare med tiden, om han tar till sig de vettiga delarna av den kritik han får.

Det är hårt att gå på en ung man på det viset.
Vi "vuxna" i tråden borde veta bättre.

Man kan ge kritik på ett bra, uppbyggligt sätt också.


En produkt av vår tid. Han bryr sig inte om att vara smart för sådant har inte räknats i hans värld. Han bryr sig flickor (att han är gay är ju skitsnack, han är som en typisk ung man som nästan har svårt att dölja sin fascination inför det andra könet), att ha kul, "framgång"., att vara positiv och tro på sig själv. Tro på sig själv gör man om man har självkännedom, dvs. de går hand i hand, om det inte bara ska bli just försäljningsfloskler (han är ju säljare i grunden). Tror också att det är så att han man ryckts ifrån sin grund som liten, sitt ursprung så är man liksom utelämnad åt ytliga "besvärjelser" och tomma ord. Man inbillar sig saker och kan lätt nå himlen för att man lever i en låtsasvärld. Det har alltid premieras i den värld han tycks komma ifrån.Nu är jag hård, kanske, men lite så.

Men så har han också vuxit upp på fosterhem.
Sådant gör mycket med en människas personlighet i grunden.

Trots allt är jag imponerad över att han lyckats nå framgång och ändå vara positiv i sin människosyn i grunden.

Det är hans stora styrka, han vill inte döma någon.
Måste nog ta och lyssna på hans podd här, flera år senare.
Tycker folk går enormt hårt åt en person som inte är elak på något vis. Det blir lite att slå på någon där man kan, för att man kan.
Han väcker irritation ibland för att han uppvisar ohämmad förtjusning så att sakfrågan hamnar längst bak, och hans persona i fokus.
Men det är sånt man kan lära sig att slipa på tror jag..

Är nog Team Alexander, trots hans fadäser och naivitet.
Citera
2023-12-20, 00:02
  #283
Medlem
Såg ett Facebook klipp om hur det gick till när han och tjejen hittade gatuhunden. Tror det var fyra olika historier. Allt från i en papperskořg till på en parkering. Ganska intressant video som någon snubbe gjort.
Citera
2023-12-20, 10:07
  #284
Medlem
swimp78s avatar
Podden är ett exempel på att oavsett innehåll är det ett hjul som rollar av sig själv om man får in några stora namn. För så funkar kändisvärlden - de vill vara där andra kändisar är

På så vis blir denne efterblivne killes oerhört korkade podcast en framgång. För att han får med kändisar

Smarta kändisar förstår bättre än att delta. Men de flesta kändisar är inte smart .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback