Moderaternas Alexander Bengtsson hotar i ett inlägg på sin blogg att stämma tidningen Exponerat och Svenska Motståndsrörelsen.
“Det gäller särskilt hot från Svenska Motståndsrörelsen, uthängningar från Exponerat, avpixlat och nordfront.se. Jag kommer att inlämna stämningsansökningar gentemot er.
Om jag vore ni så skulle jag inte hota mig… Det kommer att få konsekvenser. Jag är trött på att utsättas för hot, mordhot och överfall på stan och i min bostad.”
“Det här håller jag er (exponerat) ansvariga för, ni bär tillsammans med gärningsmännen gemensam skuld för det inträffade.
Jag kräver skärpning från er sida, sluta upp med smutskastning och annat som hör hemma på stenåldern. Dessutom så kräver jag en offentlig ursäkt på er hemsida.
Jag kommer inte acceptera det här mer. “
Bengtsson medelar att han kommer stämma Avpixlat, Exponerat och Svenska Motståndsrörelsen för följande händelser:
“-Otaliga hot och rasistiska påhopp på nätet, främst på eran (exponerats hemsida), ni har ett ansvar för det som kommenteras i anslutning till era artiklar.
-Flera dödshot på mail, Facebook, Twitter och andra sociala medier.
-Ett överfall i min bostad på natten.”
https://alexanderbengtsson.wordpress...det-racker-nu/
Det här är det största jävla klavertrampet man kan göra. Att stöta sig med majoriteten av väljarna är inte så smart… Bengtsson lär få det hett om öronen..