Flashback bygger pepparkakshus!
2005-11-11, 22:19
Medlem
Cykeltratts avatar
Tjo och tjim.

Käkat fluoxetin i 6 veckor snart, och inte märkt nå mer än att jag mår sämre + att jag tappat 3 kilo! vilket är ännu värre för jag styrketränar, och 3 kilo det är typ 3 kilo självförtroende... fan så pissigt det känns.

Min doktor är totalt onåbar så jag undrar vad ni andra deppiga människor har fått ut för prep. som funkar? eller funkar det inte alls med antidepp, blir man lika deppig igen när man slutar med skiten?

känns lite tungt just nu så kom gärna med nå förslag som jag kan ta upp med farbror doktor...

bless
Citera
2005-11-12, 00:42
Tjena!

Jag har inget direkt svar. Alla substanser verkar individuellt!

Det finns ju mängder med sk lyckopiller. Fontex, Prozac, Cipramil, Zoloft, Seroxat, Cipralex, Fevarin m.m. Dessa är så kallat SSRI-preparat.

Sen finns det ju de gamla TCA-läkemedlen, som klomipramin & nortryptilin. Dessa ger i allmänhet mera biverkningar än SSRI.

Här är en fil som visar huruvida diverse lyckopiller fungerar:
http://rapidshare.de/files/5383539/Organon.exe.html

Tryck: Free, o vänta nån minut!

Sen finns det massvis med andra antidepresiva. Som Efexor, Remeron, Cymbalta, Aurorix, Mianserin
Citera
2005-11-12, 00:59
Medlem
socs avatar
Jag har provat cipramil, som funkar sådär, går nu på efexor sedan ca en månad och har redan fått god effekt, tycker den är ganska bra, men jag har å andra sidan fått högt blodtryck av den.

Det är ganska vanligt att man mår sämre i början av behandling med SSRI, det blir dock bättre för dom flesta. Mianserin som var den första antidepressiva jag fick gjorde bara att jag förvärrade mitt tillstånd, då bytte läkaren till cipramil. Så mitt råd är att om den ena antidepressiva inte funkar så byt till annan sort. Det är ganska få individer som inte får (positiv) effekt på antidepressiva (beror på vad man äter dom för, här talar jag om depression), så troligen kommer du att bli hjälpt av någon form av antidepressiva i slutändan. Kanske prova remeron - dom går man ju upp i vikt av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in