Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-15, 18:56
  #37
Medlem
Kolla in den här killen, lite galen men faktiskt ganska kul o bra på sitt egna sätt

https://youtu.be/weRKlBGszhY

Finns ganska många kul klipp med honom och hans vänner när de äter ”high meat”, dvs fermenterat kött. Såg han käka 3 år gammal kyckling i något klipp.

Sen hackar han på veganer och tror att jorden är platt
2018-11-15, 21:06
  #38
Medlem
stenåldersdieten om du definierar den.
-färskt kött, hyfsat svårt att få tag på antar jag men vill minnas att vissa slakterier har en direktförsäljning.
-färsk frukt.

detta kallas i folkmun för LCHF och är en mer naturlig diet. LCHF i kombination med träning är en enligt mig iallafall bra start på bantning om man önskar gå ner i vikt men vad jag misstänker är att man inte blir lika mentalt uthållig som med potatis, ris osv i dieten.
2018-12-12, 19:28
  #39
Medlem
SvetsarnFromHells avatar
Ted Naiman som jag följer brukar resonera om evolutionen.

Vad har de olika djuren ätit de senaste 100.000 åren?

Vad skulle hända med hästar om vi började trycka in snickers i dem?

Vad har människoapan ätit de senaste 100.000 åren?

Det är inte processade kolhydrater från närmsta ICA-affär. På norra halvklotet är det det mycket nötter, kött, rötter. Kolhydrater har man ätit från växtriket men nästan alltid fiberpackat och oprocessat.

Jorbruksrevolutionen är ett modernt fenomen i mänsklighetens historia sett ur ett genetiskt perspektiv. Storskalig veteproduktion är energirikt och nästan helt näringslöst. Ekonomiskt skit. Kvantitet på bekostnad av kvalitet.
2018-12-12, 19:30
  #40
Medlem
SvetsarnFromHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyzlecticDuck
stenåldersdieten om du definierar den.
-färskt kött, hyfsat svårt att få tag på antar jag men vill minnas att vissa slakterier har en direktförsäljning.
-färsk frukt.

detta kallas i folkmun för LCHF och är en mer naturlig diet. LCHF i kombination med träning är en enligt mig iallafall bra start på bantning om man önskar gå ner i vikt men vad jag misstänker är att man inte blir lika mentalt uthållig som med potatis, ris osv i dieten.

Det är inte riktigt samma sak. LCHF är lowcarbhighfat. Då är de flesta frukter med fruktsocker förbjudna. Undantag avocado tex.
2019-04-03, 15:29
  #41
Medlem
JustZlatans avatar
Det enda jag har provat är att äta råa ägg och det är ganska gott. Jag får ont i magen av kokta ägg. Skulle vara intressant att prova äta rått kött som sv3rige gör.
2019-04-03, 16:28
  #42
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det enda jag har provat är att äta råa ägg och det är ganska gott. Jag får ont i magen av kokta ägg. Skulle vara intressant att prova äta rått kött som sv3rige gör.
Ursäkta men startade du inte några trådar om att du är vegetarian och att kött är så farligt att äta även mjölk var farligt?
2019-04-03, 16:35
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Ursäkta men startade du inte några trådar om att du är vegetarian och att kött är så farligt att äta även mjölk var farligt?

Jag som trodde att hans veganska kost skulle hålla i i alla fall någon månad. Nu en vecka senare snackar om han redan om att käka rått kött
2019-04-03, 16:36
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Ursäkta men startade du inte några trådar om att du är vegetarian och att kött är så farligt att äta även mjölk var farligt?

Han startar många trådar. Men han är klart lika trovärdig som ett avsnitt Star Trek.
2019-04-03, 16:40
  #45
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Han startar många trådar. Men han är klart lika trovärdig som ett avsnitt Star Trek.
Ja det är trams på hög nivå!
2019-04-03, 16:47
  #46
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Ursäkta men startade du inte några trådar om att du är vegetarian och att kött är så farligt att äta även mjölk var farligt?

Jag har aldrig skrivit att jag är full vegetarian. Jag skrev att jag äter fågelkött. Mjölk är dock farligt då det har kopplats till cancer. Det har att göra med kasein A1 som finns i västerländsk komjölk.
2019-04-03, 17:12
  #47
Medlem
EliasAlucards avatar
Paleodieten, rått kött osv, är untermenschen-dieten nummer ett. Finns en bra livedebatt på YouTube mellan Vegan Gains och Sv3rige (han är inte svensk utan tysk) och "Milk Jar", de senare två förespråkar rått kött och går till och med så långt att de äter rå kohjärna mitt i Manhattan, lol. I alla fall, Sv3rige och Milk Jar framstår som rätt jävla anti-intellektuella och blåsta i huvudet, vilket är förväntat, det krävs trots allt en pseudovetenskaplig världsåskådning för att tro på paleodieten som en mirakelkur, och Sv3rige tror ju på plattjordism och att det finns hälsofördelar med att stirra i solen osv.

Sv3rige and Milk Jar Live Debate:
https://www.youtube.com/watch?v=gk3YvBzmBys

^^ Så här efterbliven blir man om man tror på the power of meat, gott folk. Eller åtminstone måste man vara så efterbliven till att börja med för att snöa in sig på paleodieten, lol.

Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har aldrig skrivit att jag är full vegetarian. Jag skrev att jag äter fågelkött. Mjölk är dock farligt då det har kopplats till cancer. Det har att göra med kasein A1 som finns i västerländsk komjölk.
Lika bra att lägga ner dinosaurierna också. Visst det är inte lika illa som kasein men det är en källa till kolesterol, mättat fett osv. All animaliskt protein är cancerframkallande, inte bara kasein, även om kasein sannolikt är värst. Det rör sig liksom om grader i helvetet.

När det gäller veganism vs carnism så är det viktigt med svartvitt tänkande och purism, där man mycket strikt utesluter alla animalier från ens diet. Hardcore veganism helt enkelt. Sedan kan jag personligen förstå om man är sugen på kebab med pommes frites osv ibland, men försök byta ut det mot veganska varianter genom att t.ex. köpa sojakebab och pommes frites och fixa allt hemma, så att du har koll på ingredienserna, och pommes fritesen blir ju nyttigare om man kör dem i ugnen än fritera osv. Dessutom mer kalorikontroll så, att man vet vad man slänger i sig.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-04-03 kl. 17:15.
2019-04-03, 17:25
  #48
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Paleodieten, rått kött osv, är untermenschen-dieten nummer ett. Finns en bra livedebatt på YouTube mellan Vegan Gains och Sv3rige (han är inte svensk utan tysk) och "Milk Jar", de senare två förespråkar rått kött och går till och med så långt att de äter rå kohjärna mitt i Manhattan, lol. I alla fall, Sv3rige och Milk Jar framstår som rätt jävla anti-intellektuella och blåsta i huvudet, vilket är förväntat, det krävs trots allt en pseudovetenskaplig världsåskådning för att tro på paleodieten som en mirakelkur, och Sv3rige tror ju på plattjordism och att det finns hälsofördelar med att stirra i solen osv.

Sv3rige and Milk Jar Live Debate:
https://www.youtube.com/watch?v=gk3YvBzmBys

^^ Så här efterbliven blir man om man tror på the power of meat, gott folk. Eller åtminstone måste man vara så efterbliven till att börja med för att snöa in sig på paleodieten, lol.

Lika bra att lägga ner dinosaurierna också. Visst det är inte lika illa som kasein men det är en källa till kolesterol, mättat fett osv. All animaliskt protein är cancerframkallande, inte bara kasein, även om kasein sannolikt är värst. Det rör sig liksom om grader i helvetet.

När det gäller veganism vs carnism så är det viktigt med svartvitt tänkande och purism, där man mycket strikt utesluter alla animalier från ens diet. Hardcore veganism helt enkelt. Sedan kan jag personligen förstå om man är sugen på kebab med pommes frites osv ibland, men försök byta ut det mot veganska varianter genom att t.ex. köpa sojakebab och pommes frites och fixa allt hemma, så att du har koll på ingredienserna, och pommes fritesen blir ju nyttigare om man kör dem i ugnen än fritera osv. Dessutom mer kalorikontroll så, att man vet vad man slänger i sig.

Men rått kött har väl inte visat sig vara cancerframkallande, bara tillagad kött? Lill-dinosaurierna kommer jag fortsätta äta.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback