Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-15, 23:47
  #1
Medlem
Hej!

Hur lång tid skulle det ta att göra en sida som http://connectingphotos.com i asp.net mvc? Förstår att det beror på erfarenhet men om ni skulle gissa?
Citera
2016-01-16, 00:54
  #2
Avstängd
Väldigt fin sajt, skulle gissa på ca 72h för design och 144h för kod - för att få en snarlik replika.

Då pratar vi mina kunskaper. Någon annan här kan säkert fixa det där på en kväll.
Citera
2016-01-17, 19:03
  #3
Medlem
Rock.Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teccen
Väldigt fin sajt, skulle gissa på ca 72h för design och 144h för kod - för att få en snarlik replika.

Då pratar vi mina kunskaper. Någon annan här kan säkert fixa det där på en kväll.
72h för design är för mycket. 30-60min. Designen de använder är Bootstrap och har bara fixat till den ytterst lite.
Citera
2016-01-21, 08:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock.Lee
72h för design är för mycket. 30-60min. Designen de använder är Bootstrap och har bara fixat till den ytterst lite.

Kör man samma design är det bara att "låna" källkoden. Vad tror du om back-end? 144 timmar rimligt?
Citera
2016-01-21, 23:54
  #5
Medlem
poolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-power
Kör man samma design är det bara att "låna" källkoden. Vad tror du om back-end? 144 timmar rimligt?

Låter mycket. Jag skulle kunna göra back-enden på en helg. Lägg till tester och eventuell optimering så låter 44 timmar mer rimligt.
Citera
2016-03-12, 12:04
  #6
Medlem
Trillskes avatar
En lång dag om du gjort liknande förut, en lång vecka om det är nytt (men du har hjälp så du inte fastnar i något meningslöst; enstaka småfel kan ställa till det i MVC).

Sen blir det lite skillnad beroende på om det är MVC 5 eller 6. MVC 6 är väldigt mycket mindre efterblivet än MVC 5, men ska du själv skala upp applikationen i MVC 6 är det ytterligare fallgropar om du är ny.

Hur blir backend 144 timmar? Vad tar tid?

EDIT: Kan helt klart köpa att man tar betalt för 144 timmar, men jag tänker effektiv optimistisk tid här (ingen risk etc)

EDIT2: Sen är det såklart en ganska stor grej hur du har möjlighet att hantera databasen. Via sql entity framework / linq gör du på en rad vad en stored procedure gör på ett A4-papper av bisarr syntax. De flesta andra lösningar ligger någonstans mellan dessa i ansträngning.
__________________
Senast redigerad av Trillske 2016-03-12 kl. 12:10.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback