• 1
  • 2
2016-01-15, 17:29
Medlem
Ska ha inträffat idag på e.m. Vad vet vi? Limhamn är väl ett lugnt område? Trodde det var mest villabebyggelse där. Fyllefest eller hedersrelaterat?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/man-...arligt-skadad/

Citat:
Larmet inkom till SOS klockan 15.15. Polisen och ambulansen fann den blödande mannen i trapphuset på Limhamn. Han är förd till sjukhus med allvarliga knivskador.

Det är blod både i lägenheten och i trapphuset på trevåningshuset.

Citat:
En medelålders man greps på platsen, misstänkt för brotte

https://polisen.se/Skane/Aktuellt/Ha...el-grov-Malmo/
Senast redigerad av Camogli 2016-01-15 kl. 17:33.
Citera
2016-01-15, 17:58
Medlem
MindRewinds avatar
Älggatan 17A ser det ut som, körde precis förbi.
Citera
2016-01-15, 18:03
Medlem
Attacherads avatar
Limhamn är ett av de så kallade "lugna områdena" i Malmö. Dock har Malmö tagit emot och tar fortfarande emot flest asylsökande i hela Sverige initialt. Det påverkar även områden som Limhamn och Slottsstaden.

Jag tvivlar på fest eller något fyllebrott. Systembolaget ligger en bra bit därifrån, närmst är Linnégatan och det finns gott om bänkar och tillhåll för eventuella a-laget.
Citera
2016-01-15, 18:05
Medlem
Skulle gissa på alkisar/missbrukare pga tidpunkten samt var i Limhamn det hände. Har för mig att det är MKB-lägenheter där men kan ha fel.
Citera
2016-01-15, 18:07
Medlem
Attacherads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Skulle gissa på alkisar/missbrukare pga tidpunkten samt var i Limhamn det hände. Har för mig att det är MKB-lägenheter där men kan ha fel.

Om Älggatan 17A stämmer så är det MKB hus. Det är jag 100% säker på.

Området kring adressen är förövrigt ansett som barnvanligt vad jag vet. Nära till skola och idrottsanläggningar.

Jag kanske får äta upp att jag inte trodde på alkisar..
Citera
2016-01-15, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attacherad
Om Älggatan 17A stämmer så är det MKB hus. Det är jag 100% säker på.

Området kring adressen är förövrigt ansett som barnvanligt vad jag vet. Nära till skola och idrottsanläggningar.

Jag kanske får äta upp att jag inte trodde på alkisar..

Tittar man vilka som bor i 17 A och som är "medelålders" så är det ett antal män med muslimska/utländska namn. Så jag kan nog ha fel ändå.

Men i MKB-lägenheter brukar det ofta bo "socialfall" dvs missbrukare till invandrare. Så är det även på Limhamn så något av detta verkar vara det logiska alternativet.
Citera
2016-01-15, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Tittar man vilka som bor i 17 A och som är "medelålders" så är det ett antal män med muslimska/utländska namn. Så jag kan nog ha fel ändå.

Men i MKB-lägenheter brukar det ofta bo "socialfall" dvs missbrukare till invandrare. Så är det även på Limhamn så något av detta verkar vara det logiska alternativet.

Det trodde jag inte att Limhamn berikats. Det ska bli intressant att få reda på mer. Linnégatan är den stora gatan vid Malmborgs ICA. Mycket folk där i rörelse en fredag e.m.
Citera
2016-01-15, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
Det trodde jag inte att Limhamn berikats. Det ska bli intressant att få reda på mer. Linnégatan är den stora gatan vid Malmborgs ICA. Mycket folk där i rörelse en fredag e.m.

Bor väldigt få invandrare på Limhamn då MKB har relativt få lägenheter där. De flesta hyreslägenheter ägs av mindre privata hyresvärdar som är måna om att ha "rätt" hyresgäster.

I övrigt är det mest bostadsrätter och villor där som kostar massor vilket gör att 99.99 % av de med invandrarbakgrund inte har råd att bo där. De med invandrarbakgrund som väljer att bo på Limhamn är även oftast väldigt välintegrerade och oftast framgångsrika så de är precis som vilken limhamnsbo som helst.

Tro det eller ej, det finns faktiskt bra invandrare också, även om de tycks vara i minoritet tyvärr .
Citera
2016-01-15, 19:09
Medlem
17 c är det. BO är en man av afrikanskt ursprung. Mgm vit, kanske slaviskt utseende till och med . Mkb lägenheter är det. En av de stökigare trappuppgångarna på området vad jag hörde. Hörde att BO avlidit på sjukhus men inte 100 källa.

Min gissning - knarkskulder.
Citera
2016-01-15, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handii
17 c är det. BO är en man av afrikanskt ursprung. Mgm vit, kanske slaviskt utseende till och med . Mkb lägenheter är det. En av de stökigare trappuppgångarna på området vad jag hörde. Hörde att BO avlidit på sjukhus men inte 100 källa.

Min gissning - knarkskulder.

I Limhamn? Så då är det klart berikat område det med. Det var intill som en tonåring mördades med en avslagen flaska på skolgården.
Citera
2016-01-15, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
I Limhamn? Så då är det klart berikat område det med. Det var intill som en tonåring mördades med en avslagen flaska på skolgården.

MKB är alltid MKB...
Citera
2016-01-15, 20:32
Medlem
cmbws avatar
Limhamn är i sig ett väldigt homogent område, mycket pensionärer och barnfamiljer. Runt om Limhamn ligger de saftiga villorna, bl.a. Zlatans gamla villa. Centrala Limhamn är annars uteslutande lägenheter.

Men för några år sedan när man började skicka runt problematiska skolungdomar i Malmö så gick det snabbt nedåt. Speciellt när folk i andra områden insåg att det fanns hunger för det gröna och vita i typisk överklass ungdoms mané.

Händer skit där med jämna mellanrum, bl.a. ungdomsmordet på skolgården för ett tag sedan. Men som oftast är det då folk utifrån, från andra skitområden som helt plötsligt anser sig höra hemma i området.
Senast redigerad av cmbw 2016-01-15 kl. 20:39.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in