Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-11-11, 20:05
  #1
Medlem
Jag har bestämt mig för att sälja min stationära dator och övergå till bärbar. Men jag har svårt att hitta något som passar mig och min budget och skulle behöva lite hjälp.
Detta är ungefär minimum vad jag vill ha (egentligen mer.. =) men jag har inte råd):
  • 80GB HD
  • DVDRW
  • 512MB RAM
  • Nätverkskort som klarar trådlöst.
  • AMD 3000+ eller motsvarande.
  • Grafikkortet får gärna klara av att köra spel. Men det kan inte vara något för flashigt för då blir det för dyrt.
Budget är 7-9000kr.

Om ni ser något så tipsa gärna. Tack på förhand!

Jag har sneglat på Acer Aspire 3003LMi. Är det någon som har erfarenhet av den eller tror det kan vara ett bra val?
Citera
2005-11-14, 17:49
  #2
Medlem
letar också efter en barbar med samma specifikationer men en grej som jag inte vet är processorn, har hört att amd är bättre och snabbare än pentium ock så men det finns massa olika amn processorer? vad är det för skillnad på dom?
Citera
2005-11-14, 20:01
  #3
Medlem
Snor du min tråd för en ny fråga?
Googla efter de processorer du vill veta skillnader på så hittar du.
Citera
2005-11-14, 21:27
  #4
Medlem
smekasts avatar
Kan säga att intels Centrino är betydligt bättre än amds motsvarighet.
Citera
2005-11-14, 21:44
  #5
Medlem
bogarleffes avatar
Batteritid går ju helt klart före prestanda... Därför väljer man hellre intels Pentium M, eller Centrino som det också kallas om vissa kriterier uppfylls såsom WLAN mm.
Citera
2005-11-14, 21:53
  #6
Medlem
slippys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fcon
Jag har bestämt mig för att sälja min stationära dator och övergå till bärbar. Men jag har svårt att hitta något som passar mig och min budget och skulle behöva lite hjälp.
Detta är ungefär minimum vad jag vill ha (egentligen mer.. =) men jag har inte råd):
  • 80GB HD
  • DVDRW
  • 512MB RAM
  • Nätverkskort som klarar trådlöst.
  • AMD 3000+ eller motsvarande.
  • Grafikkortet får gärna klara av att köra spel. Men det kan inte vara något för flashigt för då blir det för dyrt.
Budget är 7-9000kr.

Om ni ser något så tipsa gärna. Tack på förhand!

Jag har sneglat på Acer Aspire 3003LMi. Är det någon som har erfarenhet av den eller tror det kan vara ett bra val?

Acer aspire datorer känns plastiga och billiga tycker jag. Kolla på FS Lifebook eller Dell Latitude istället.
Citera
2005-11-14, 22:10
  #7
Medlem
Tackar för synpunkterna. En sak jag har märkt är att Acer Aspire 3003LMi saknar tv-ut så det går bort direkt.
Har bestämt mig för att lägga mer pengar och skaffa något bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback