Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-15, 12:24
  #1
Medlem
Tänkte att jag skulle skapa en tråd för denna nya serier som nu sänds på Kanal 5.

Har sett filmen Trevligt Folk och den var väl helt okej... Denna serie ger en större bild av hur man skapade det somaliska bandylandslaget etc. Och man ser mer av Filip och Fredrik som presenterar allting. Tyckte att de i filmen inte hade någon större roll, utan bara helt plötsligt dök upp i rutan helt oförväntat, men denna serie ger ju dem mer TV-tid, vilket jag tycker är roligt

Någon som såg första avsnittet igår, vad tyckte ni? Vad förväntar ni er av de kommande?
Citera
2016-01-15, 12:28
  #2
Medlem
innan näthatet mot mörkhyade börjar ta fart vill jag säga att jag ska se den, och att den verkar bra!
Citera
2016-01-15, 12:31
  #3
Medlem
Såg den på bio och älskade den. Mer filip & fredrik nu är ju bara ett plus. De är ju bästa duon någonsin
Citera
2016-01-15, 12:39
  #4
Medlem
korsvens avatar
Trams program som vanligt av F o F
Citera
2016-01-15, 12:52
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korsven
Trams program som vanligt av F o F

Trams kan jag väl inte säga men de kör ju sitt vanliga rejs i att hitta udda egenheter hos personer osv.

Det var iallafall sevärt, ser fram emot när de är i Ryssland :-) De berättade ju en del i podcasten om det då det begav sig.
Citera
2016-01-15, 21:26
  #6
Medlem
Dedrojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korsven
Trams program som vanligt av F o F

Varför är det trams? Är det på grund av att svarta somalier ( ) får tv-tid? Eller kanske du är emot integrationen av utlänningar då du kanske är emot det mångkulturella samhället?

Personligen så gillar jag både programmet och projektet i sin helhet då samhället faktiskt försöker få utlänningarna att känna samhörighet och gemenskap med oss svenskar. Projekt som dessa har en betydande roll i integrationsprocessen.

Du får gärna utveckla
Citera
2016-01-15, 21:46
  #7
Medlem
Ska spana in. Jag tyckte filmen var oväntat underhållande.

Det jag saknade var just integrationen. Det pitchades som ett integrationsprojekt så jag hade förväntat mig att se mer av hur de umgicks med killarna i laget utanför planen, kanske nån scen där de käkar middag hemma hos någon, och hur det gick för dom i Borlänge.
Hoppas dokumentären kan bjuda på lite sånt.
Citera
2016-01-15, 22:00
  #8
Medlem
cosmic_dancers avatar
Gillade filmen skarpt och det är helt klart ett intressant och väldigt bra initiativ. Kul att se en annan sida av Borlänge också falubo som jag är. Sen var det väldigt roligt att se Billy på vita duken.
Citera
2016-01-19, 01:03
  #9
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dedrojd
Varför är det trams? Är det på grund av att svarta somalier ( ) får tv-tid? Eller kanske du är emot integrationen av utlänningar då du kanske är emot det mångkulturella samhället?

Personligen så gillar jag både programmet och projektet i sin helhet då samhället faktiskt försöker få utlänningarna att känna samhörighet och gemenskap med oss svenskar. Projekt som dessa har en betydande roll i integrationsprocessen.

Du får gärna utveckla
Inte för att denna tråden handlar om politik, men allt som F&F gör numera är faktiskt trams. Har varken sett dokumentären eller det här efterspelet - men det skulle inte förvåna mig om det var lika tramsigt som allt annat de gjort de senaste 7 åren.
Citera
2016-01-19, 07:28
  #10
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PussyLiquor
Inte för att denna tråden handlar om politik, men allt som F&F gör numera är faktiskt trams. Har varken sett dokumentären eller det här efterspelet - men det skulle inte förvåna mig om det var lika tramsigt som allt annat de gjort de senaste 7 åren.
Märkligt hur man kan kalla något trams utan att ens ha sett det - baserat på dom senaste sju åren. Dessutom har du säkert bara sätt alla studio-program dom gjort. Har du sett "ska vi göra slut?"? Om du kallar det trams så bör vi omvärdera det ordet.
Detta är inte trams. Det här är bra. Kolla filmen. Man både skrattar och gråter.
Citera
2016-01-19, 07:50
  #11
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Märkligt hur man kan kalla något trams utan att ens ha sett det - baserat på dom senaste sju åren. Dessutom har du säkert bara sätt alla studio-program dom gjort. Har du sett "ska vi göra slut?"? Om du kallar det trams så bör vi omvärdera det ordet.
Detta är inte trams. Det här är bra. Kolla filmen. Man både skrattar och gråter.
Jag talar om Filip och Fredrik. Jag behöver inte se deras dokumentär för att ha en åsikt om de tu.

Jag har som sagt sett allt det gjort (förutom Trevligt Folk), och enligt min egen åsikt så har det mesta som de gjort de senaste sju åren varit rätt dåligt. De har skitit ut program efter program och aldrig gått in helhjärtat för det. När de gjorde HC så gjorde de en jävla massa säsonger och brydde sig faktiskt om hela konceptet. Men nu har de släppt (känns det som) två olika program per år i en herrans massa år.

Räcker med att jag tvingades se hela bandylaget hyllas i Globen för drygt två år sedan. Av någon märklig anledning så ställde sig alla upp och tvingades applådera dessa som om de kommit hem från ett krig där de räddat ett par hundra människor från att dö en illavarslande död. Det har minst sagt gått utför för de bägge herrarna. På ett personligt plan då, alltså, för att förtydliga.
Citera
2016-01-21, 22:26
  #12
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Avsnitt 2 har nyss sänts och även om jag tidigare haft uppfattningen att det räcker och blir över med F&F så har jag nu helt ändrat uppfattning, jag ska se resten av avsnitten.

Mycket mindre fokus på F&F än i tidigare programserier och faktiskt riktigt underhållande med mesta tiden på projektet.

Och vilka Jävla karaktärer sen!!

Billy är fan helt galen och Patrik känns som en kvarleva från 1980talet men fan så underhållande i sin barnsliga grinighet.
Har inte blivit så mycket bandy än men är så långt mycket positivt överraskad av serien, jag har dock inte sett filmen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback