Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-15, 09:51
  #1
Medlem
uddevalla en av världens mest korruptade kommun har tagin in över 105 obehöriga lärare

http://bohuslaningen.se/nyheter/udde...larare-togs-in


när man kollar på uddevallas hemsida lediga tjänster lärare de brukar alltid stå krav lärarutbidlning.

men de är svåger politik från barn och utbdilnings nämnden i uddevalla kristdemokraterna de har anställt egna politiska ryggdunkare vet ett flertal gymnasie skolor som har rektorer med gymnasie utbildning .

med motivering rösta på mig i valet så får du en bra tjänst inom kommunen.

här är söderskolan en av västkustens mest moderna skola rivs ner idag för att bygga bostäder


http://i64.tinypic.com/2dkeq84.jpg
Citera
2016-01-15, 09:55
  #2
Medlem
loliravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
uddevalla en av världens mest korruptade kommun har tagin in över 105 obehöriga lärare

http://bohuslaningen.se/nyheter/udde...larare-togs-in


när man kollar på uddevallas hemsida lediga tjänster lärare de brukar alltid stå krav lärarutbidlning.

men de är svåger politik från barn och utbdilnings nämnden i uddevalla kristdemokraterna de har anställt egna politiska ryggdunkare vet ett flertal gymnasie skolor som har rektorer med gymnasie utbildning .

med motivering rösta på mig i valet så får du en bra tjänst inom kommunen.

här är söderskolan en av västkustens mest moderna skola rivs ner idag för att bygga bostäder


http://i64.tinypic.com/2dkeq84.jpg

Den där söderskolan måste vara minst 15 våningar hög, nog lika bra att bygga om det till bostäder då jag inte tror eleverna vill vandra upp och ner 15 våningar per lektion

Sen det där med obehöriga lärare bör egentligen inte vara ett problem, eller tja om skolan har svårt att få tag på behöriga lärare får dom väl betala lite mer i lön.

Lite som att hyrläkare kostar 2-3 gånger mer än en fast anställd, vilket jobb skulle du ta?
Citera
2016-01-15, 10:48
  #3
Medlem
SpoonyOnes avatar
Inte korruption. Det finns inga lärare helt enkelt.

Det har gått mask i läraryrket och det är Lärarförbundets fel till 100% som accepterat dem. Och ja, det precis som om Socialstyrelsen hade godkänt en läkare utan utbildning att bli läkare.

I framtiden kommer våra barn utbildas av datorer då folk i det här landet hellre är arbetslösa än lärare.

Obehörig lärare = inkompetent person med en helt avsaknad av utbildning
Behörig lärare = inkompetent person med en 5 årig ovetenskaplig flumutbildning

Hur som helst blir det inte rätt däremot. Svensk skola är i fritt fall.
Citera
2016-01-15, 14:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpoonyOne
Inte korruption. Det finns inga lärare helt enkelt.

Obehörig lärare = inkompetent person med en helt avsaknad av utbildning
Behörig lärare = inkompetent person med en 5 årig ovetenskaplig flumutbildning

Hur som helst blir det inte rätt däremot. Svensk skola är i fritt fall.

Har du någon aning om vilka kurser ämneslärare går? För det vet jag, då jag personligen gått dem. Läser du historia, religion, geografi eller vad det än kan tänkas vara så läser du precis samma kurser som blivande historiker, teologer eller geografer. Enda skillnaden är att lärare läser ämnesdidaktik vid sidan av, som då handlar om hur du kan undervisa i ditt ämne.

Flummet du tänker på tror jag att du har hört från någon, som har hört från någon, som i sin tur hört från någon annan som hoppade av lärarutbildningen då han eller hon inte klarade av universitetsstudier. Det enda jag kan tänka mig kan uppfattas som flum är väl de allmänna lärarkurserna, vilka enbart utgör 1,5 år av mina totalt 5 år. Dessa kurser kan innehålla lite genus och normkritik och liknande. Men lika mycket handlar det om vetenskaplighet och det vetenskapliga förhållningssättet. Till det har du många veckor praktik ute i skolorna samt examensarbete. Så om jag tittar tillbaka på mina 5 år på lärarutbildningen känner jag nog inte att jag har "flummat" särskilt mycket.

Du har rätt i din inledande rad, problemet är lärarbristen. Men den beror på den blygsamma lönen och inte att utbildningen skulle vara en "ovetenskaplig flumutbildning". Skolan är i fritt fall, men det hade kunnat förhindras om man bara höjt lönerna för längesedan så att kompetenta och drivna människor hade sökt sig till utbildningen från början.

Titta på lärarlönerna i Danmark, Tyskland eller Schweiz till exempel. Där är lärare ett statusyrke. Menar du att det beror på att de har en bättre lärarutbildning, eller skulle du kunna föreställa dig att det kan ha med deras 50.000+ i månadslön att göra?
__________________
Senast redigerad av G.Orwell 2016-01-15 kl. 14:41.
Citera
2016-01-15, 17:16
  #5
Medlem
jag vet inte hur de är i andra orter men jag har bra bild hur uddevalla kommun fungerar .

Barn och Utbildnings nämnden i uddevalla styr hur skolorna styrs i uddevalla . På varje skola så placerar barn och utbilning egna politiska vänner , Gymnasie chefen har inte högskoleutbildning utan bara gymnasie utbildning, många rektorer på skolor har andra utbildningar eller ingen utbildning alls utan
har varit politiskt aktiva som folkpartist eller moderat eller social demokrat och får topp jobb som rektorer på skolan .

Varje år brukar kommunen och utbildnings nämnden LJUGA " vi behöver spara pengar" vi stänger en matsal eller så får elever ta med sig matlådor , barn och utbildning prioterera investera pengar där de generar pengar för egna vinster . de här med obehöriga lärare är rena KORRUPTIONEN där lärare lovas tjänster bara för att rösta på rätt parti . tjänster och gentjänster .

De är likadant med kommun direktörer där korrupta kommunalråd delar tjänst till vem de vill att de skall bli kommun direktör eller chef, sektions chef på stadshuset . utan vidare utbildning .

De är så de fungerar tyvärr på många kommuner .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback