2016-01-15, 00:46
Medlem
ska betala en böter som jag inte tycker jag förtjänat.
När det står ocr/meddelande betder det att jag kan skriva ett ocr och sen ett meddelande efter när jag betalar?
skrev ocrnr / "här har du din jävla hora" och hoppas det inte blir nåt lall...
Citera
2016-01-15, 01:01
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
Hahaha, åh vad efterblivet.

Har för mig att OCR läses av en maskin och att du inte kan lämna meddelanden där, alternativt att det fuckar upp maskinen och din betalning inte reggas.

Vad gäller böterna?
Citera
2016-01-15, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barre
ska betala en böter som jag inte tycker jag förtjänat.
När det står ocr/meddelande betder det att jag kan skriva ett ocr och sen ett meddelande efter när jag betalar?
skrev ocrnr / "här har du din jävla hora" och hoppas det inte blir nåt lall...

Har du fått ett OCR skriver du det.
Citera
2016-01-15, 11:35
https://www.swedbank.se/privat/inter...-det/index.htm
Citera
2016-01-16, 01:39
Medlem
Var ett par år sedan jag hade ett BG-nr med OCR-koppling, men då vill jag minnas att man hade "hård" eller "mjuk" kontroll. Det vill säga: Hade man hård koll så gick en betalning inte igenom om inte OCR-nummret stämde (det är ungefär som personnummer, vissa siffror är checksiffror). Hade man mjuk koll så släpptes alla betalningar igenom, men man fick manuellt stämma av de som inte matchade automagiskt.

Har du lyckats få igenom en betalning där du även skrivit ett "personligt meddelande" så torde mottagaren alltså ha "mjuk kontroll". Risken finns ju att deras system matchar betalningen ändå, då du ändå inledningsvis skrivit OCR-nr och i detta fall så innebär det att det mänskliga ögat inte kommer se ditt meddelande.

ELLER så hamnar du på bordet hos nån stackare på Reskontra-avdelningen hos Transportstyrelsen/Polismyndigheten och dom är antagligen 1. Van det mesta och 2. Kunde inte bry sig mindre om vad du eventuellt skrivit därutöver - dom vill matcha betalningar för att få ihop sin bokföring och gå hem från jobbet.

Viss spekulering i det sistnämnda - men så hade iaf jag resonerat i den sitsen - det är ju iaf inte tjänstemannen som delgav dig boten som kommer få detta personliga meddelande, det är tämligen säkert

Kul tilltag - vad hade TS tänkt åstadkomma? En makulering av boten och bonuspengar eller?

Vill man jävlas i ett sånt här läge så är ju tipset annars att leta nån paragraf hos myndigheten som säger att man har rätt att betala hur man vill (jag säger inte att det nödvändigtvis finns en sådan paragraf, men man kan ju ringa och fråga dess kundtjänst om det kan vara OK) sedan betalar man givetvis i en-kronor. Och UTAN rör. Då kan du ju iaf glädjas lite åt att NÅGON stackare på den myndigheten får räkna enkronor.... ett tag...
Citera
2016-01-16, 09:27
Medlem
gniff754s avatar
När det varit räkningar jag inte gillat att betala har jag ibland betalat in 1 krona mer än de vill ha i förhoppningen att det ställer till det för dem i bokföringen. Om det sen verkligen gör det är en annan fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in