Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-14, 19:41
Medlem
JBernards avatar
Flyttade in i en ny lägenhet och köpte en ny tv, Sony Bravia. Kabel-tv via Bredbandsbolaget ingår i månadsavgiften via antennuttaget. Jag hittar inga kanaler trots att jag provat de flesta varianter av sökning. Har ringt Bredbandsbolaget för support och pratat med en jeppe som inte kunde förstå varför det inte funkar, har även ringt Sony och fick rådet att uppdatera programvaran (vilket jag gjort). Fortfarande inga kanaler...

Är jag dum i huvudet? Krävs det någon form av box? Uppslag emottages tacksamt!
Citera
2016-01-14, 19:47
Medlem
Har du valt rätt på TV:s meny, kabel/resp HDMI?
Citera
2016-01-15, 15:11
Medlem
JBernards avatar
Man kan välja digital eller analog ingång (vilket verkar troligt när det är en antenn inkopplad).. Har sökt på båda alternativen (samt några till).. Men.. Nada...
Citera
2016-01-15, 15:19
Medlem
Waterlilys avatar
Kontrollera din antennkabel mellan uttaget och TV:n. Jag har varit med om att en kabel som fungerade med de analoga kanalerna var så dålig att inga digitala kanaler kunde hittas vid sökning.

Vänligen Näckrosen.
Citera
2016-01-15, 16:56
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Man kan välja digital eller analog ingång (vilket verkar troligt när det är en antenn inkopplad).. Har sökt på båda alternativen (samt några till).. Men.. Nada...

Väljer du DVB-C när du söker digitalt?
Citera
2016-01-15, 19:52
Medlem
Kabeltattarens avatar
Ett annat bra sätt är att kolla med grannarna hur de har gjort och om de behöver ha boxar osv om man nu inte orkar ta reda på det på annat sätt. Man kan även testa sin egen tv (om den är bärbar dvs) inne hos en granne där det fungerar så ser man snabbt om det är tvn, sladden eller feltryck som är orsaken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback